חיפוש
חיפוש

הוצאה מוכרת על חשבון המשרד – מה אני מרוויח

כל בעל עסק – בין אם זה עסק קטן, עוסק מורשה או חברה בע"מ, צריך לדעת מהן זכויותיו, כאשר אחת מהזכויות האלו היא הוצאה מוכרת. לצד שלל החובות שיש לבעלי עסקים (הגשת דו"חות, תשלומי מיסים, עבודה לפי נהלים ותקנים ועוד), אל תפספסו את אחת הזכויות המרכזיות שעומדות לרשותכם!

 

מהי הוצאה מוכרת?

הוצאה מוכרת היא כל הוצאה שדרושה לעסק על מנת לקיים את פעילותו השוטפת. מה שהופך את ההוצאה המוכרת לזכות משמעותית ואטרקטיבית עבור בעלי עסקים, היא העובדה שזוהי הוצאה שאינה מחויבת בתשלום מס.

הוצאה מוכרת עשויה להיות כל הוצאה שניתן להוכיח שהעסק זקוק לה על מנת לייצור הכנסות, גם בצורה ישירה וגם בצורה עקיפה. קנייה של חומרי גלם, רכישה של תוכנות וחומרות– כל אלו עשויות להיחשב הוצאה מוכרת, ולא ייגבה מס עבורן.

עם זאת, ישנו הבדל בין הוצאה שוטפת של העסק לבין הרכוש הקבוע שלו. רכוש קבוע של עסק, כמו ציוד משרדי שעתיד לשמש את עובדי המשרד למשך מספר שנים, אמנם כן קשור להכנסות המשרד – אך אינו נחשב כהוצאה מוכרת, אלא כהוצאת פחת. על הוצאות אלו יש לשלם מס, אך שיעורו מוקטן.

 

כבר שילמתם מס רגיל על הוצאה מוכרת? תהיו זכאים להחזרי מס!

אם אתם בעלי עסק, ועד לאחרונה כלל לא הייתם מודעים לכך שאתם זכאים להימנע מתשלום מס על הוצאה מוכרת (או שכבר שילמתם מס כי לא ידעתם שמדובר בהוצאה מוכרת), תוכלו להגיש טופס בקש/ה להחזרי מס לרשויות המס – ולקבל את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

חשוב לדעת שניתן להגיש בקשה להחזר מס גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש נים אחורנית. כלומר, גם אם היו מוצרים שעליהם שילמתם מס לפני מספר שנים (אך כאמור לא יותר משש שנים אחורנית), תוכלו לקבל עבורם החזרי מס.

 

אילו עוד סיבות עשויות לזכות אתכם בהחזרי מס?

תשלום המס מחושב באופן שנתי, כך שהוא אינו כולל אירועים ושינויים שהתרחשו בחייכם במהלך השנה. ישנם שינויים בחיינו שעשויים להוות עילה להקלות במס, ואף לפטור מלא ממס.

אירועים אלו עשויים להיות קשורים למצב הבריאותי (מחלה קשה, עיוורון או נכות, מחלת הסרטן, אובדן כושר עבודה, נכי צה"ל), למצב המשפחתי (גירושים, לידה, תשלום מזונות, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, משפחה חד הורית ועוד), למצב התעסוקתי (הימצאות בין עבודות, פיטורים, פיצויים, אבטלה, שינויים במשכורת החודשית, שנת שבתון, שכירים שעובדים מהבית) ועוד.

על מנת לבדוק האם גם אתם זכאים להקלות שכאלו, תוכלו להיכנס לאתר "הגנה". באתר תמלאו מספר פרטים אישיים ופרטים לגבי גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם, ולאחר מספר דקות תוכלו לקבל תוצאה. היכנסו ובדקו אם מגיע לכם החזר מס!

 

משרד

אולי יעניין אותך גם

פולוסה