חיפוש
חיפוש

על התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי מא' ועד ת'

ארבעת השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי

במאמר קצת זה אסקור את ארבעת השלבים להשגת דרכון פורטוגלי. השלבים הללו יכולים להיות מלאי בירוקרטיה או שיכולים להיות יחסית פשוטים.

 

בדיקה ראשונית

ישנה אפשרות לערוך בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי, כבדיקה ראשונית לאמוד האם ישנם סיכויים להוצאת הדרכון. בבדיקה זו מוזנת ארץ המוצא, שמות משפחה כמה דורות אחורה ושאלות היוצאות באלו. ככל שהסיכויים גבוהים יותר בבדיקה זו משתלם יותר להגיש את הטפסים במטרה לקבל את הדרכון הפורטוגלי.

 

אישור הקהילה היהודית

ממשלת פורטוגל העניקה לקהילות היהודיות את הסמכות להיות המסננת הראשונה של הבקשות. הקהילה היהודית תבחן האם האדם שמגיש את הבקשה הוא חלק ממשפחה של צאצאים של מגורשי יהודי פורטוגל. ישנו שתי קהילות יהודיות שמרכזות את הסוגייה הזו – ליסבון ופורטו.

זהו שלב משמעותי משום שהוא מהווה החסם הראשוני. על מנת להוכיח את ההשתייכות דרושים מגוון מסמכים שיש להגיש להם (בצירוף תשלום על הטיפול בבקשות). חשוב מאוד להגיש את הבקשות הללו באופן המסודר ביותר על מנת למנוע דחיות (ותשלום מיותר), עיכובים בזמן ותשלומים נוספים.

עורך דין שמתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי מכיר את השלב הזה על בוריו. הוא יודע בדיוק אילו מסמכים יש להנפיק, כיצד לנסח את הבקשה והוא מכיר את האנשים שמאשרים את הבקשה ולכן יכול להוביל לאישור מהיר יותר.

הבקשות שמוגשות על ידי אנשי מקצוע בעלות סבירות גבוהה יותר להתקבל, מוסדרות באופן מדויק יותר ודוחפות את ההליך לכיוון הנכון.

 

הגשת בקשת האזרחות לשלטונות הפורטוגליים

לאחר אישור הקהילה היהודית שמגיש הבקשה הוא צאצא של מגורשי פורטוגל, ניתן להתחיל בהליכים מול ממשלת פורטוגל. בשלבים הללו ישנה הרבה בירוקרטיה בפורטוגזית שכוללת הגשה של מסמכים רבים, תרגומם, הבאתם לאישורים נוטריוניים וכיוצא באלו.

חלק מהמסמכים שמוגשים הם תעודות לידה, תעודות יושר, חתימות ואישורים מגופים ממשלתיים שונים, תעודות זהות ועוד.

בשלב זה מי שמנסה להוזיל עלויות ולהגיש את המסמכים לבד מסתבך ועלול להוביל בפעמים רבות לדחיית הבקשה. שלבים אלו יכולים להיות מאוד יקרים ובעיקר מבלבלים למי שאינו בקיא בחוקי האזרחות הפורטוגזיים.

לכן, משרדי עורכי הדין שמתמחים בסוגיות אלו משתפים פעולה עם משרדי עורכי דין מקומיים במטרה להיות נגישים כמה שניתן לחומר המשפטי, לפקידות שרלוונטית ולכל מסמך שיכול לעזור. שיתוף הפעולה הזה מקל מאוד על כל התהליכים הדרושים.

 

קבלת האזרחות

במידה וכל התהליכים עברו כפי שהם אמורים לעבור ואושרה הבקשה, כעת נותר השלב האחרון – קבלת האזרחות הפורטוגלית.

על מנת לעשות כן יש להמתין ולקבל באופן פיזי את הדרכון. אפשרות אחת היא לעשות זאת על ידי קביעת פגישה ייעודית בשגרירות הפורטוגלית בישראל. בשל האזרחויות הרבות שנוספות קשה יחסית לקבוע תור וההמתנה לקבלת הדרכון ארוכה. לכן, אפשרות נוספת היא נסיעה לפורטוגל בה ניתן להשיג במהרה את הדרכון.

 

דרכונים אירופאיים וחותמת

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה