חיפוש
חיפוש

כך תחזירו לחשבון הבנק שלכם החזרי מס בשווי מאות שקלים

במידה ואתם מקבלים את תלוש המשכורת שלכם, בודקים את הסכום שנכנס לבנק וסוגרים במהירות את המעטפה שבה הוא הונח – מוטב שתתחילו לנהוג בטופס הזה קצת אחרת. קריאה מעמיקה של התלוש, יכולה לגלות לכם שאתם משלמים הרבה יותר מס ממה שאתם אמורים, ובסופה של השנה תהיו זכאים לקבל החזרי מס לפי נקודות המס, בחזרה אל חשבון הבנק.

החזרי מס – הכסף ששייך לכם, אך שרובכם כלל לא טורחים לבקש בחזרה

מתברר שהרוב המוחלט של הישראלים, אינם מבצעים את הפעולות הנדרשות על מנת לקבל את ההחזרי המיסים שלהם. מדובר, אמנם, במאמץ בירוקרטי מסוים – אך כזה שיכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף בסופו של דבר. עבור מי שאינו בקיא בתחום, נמצאים כלים אינטרנטיים רבים שיכולים לסייע בנושא, זאת בנוסף להמלצה להיעזר באנשי מקצוע העוסקים בהחזרי מס לשכירים במהלך השנה – כמו רואי חשבון או עורכי דין – היכולים לעזור במיצוי הזכויות בנוגע למס הכנסה של עובדים בישראל ובפרט בהגשת בקשות לקבלת החזרים.

האם עובד יכול להיות זכאי למספר נקודות זכות במס הכנסה?

המדינה מאפשרת לעובדים המשלמים מס הכנסה, לקבל הנחות בגבהים שונים ובתלות בשייכותם לקבוצות שונות באוכלוסייה, למשל: אימהות בחופשת לידה, תושבים של עיירות פיתוח מסוימות, עובדי הוראה ועוד סיווגים שונים המזכים בהקלות בתשלום. באופן טבעי ייתכן ועובד יתאים לכמה קטגוריות כאלה, למשל חייל משוחרר שנולד לו ילד בשנת המס, ולכן יהיה זכאי לנקודות זיכוי משתי סיבות שונות.

חוסר מודעות לזכאות הכפולה, יכול להוביל לתשלום מס בגובה רב מן הנדרש, ולצורך להגיש בקשה בסופה של השנה על מנת לקבל החזרי מס, בגובה ההפרש בין מה ששילם העובד לבין סכום הניכוי האמיתי שאמור היה להתבצע.

מאות שקלים ראשית

האם הטרחה שווה את התמורה? שווה לפחות לבדוק

על אף שלא תוכלו לדעת מראש בדיוק מהו הסכום ש"ממתין" לכם בקופת המדינה, תוכלו לבצע אומדן מסוים ולגלות, בערך, מה יהיה סכום ההחזר שיגיע לכם. למרות שמדובר בצורך למצוא אישורים כתובים מתאימים ולמלא כמה טפסים רשמיים, הסכום הסופי של ההחזר יושב ישירות אל חשבון הבנק שלכם, כך שזה בטוח משתלם לטרוח ולברר את הנושא לעומקו.

אולי יעניין אותך גם

מה זה ראשית
הר הכסף
מה זה מיחזור משכנתא?

רבים מאיתנו מנסים לבחור את הדרך הכי טובה שיש להיות יציבים יותר כלכלים וזה ברור שאומנם העבודה מאפשרת לנו לממן את חיינו, אך לא תמיד

קרא עוד »
פולוסה