חיפוש
חיפוש

החיים מתחילים אחרי הפנסיה – 3 פעילויות לגיל השלישי

בשעה טובה הגעתם לגיל המיוחל והגיע הזמן לצאת לדרך חדשה ולגלות עולם. הפנסיה היא הזמן הטוב ביותר לטייל, לפתח תחביבים חדשים וכמובן להמשיך ללמוד. עבודה היא עניין טובעני ומחייב ומבלי לשים לב היא הופכת במרוצת הזמן לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. מה עושים בלי לעבוד? לנו יש טיפים מצוינים ועצות נפלאות שיעזרו לכם לגלות מחדש את החיים.

 

תקופת ההסתגלות

אז כולנו מכירים את המשפט "החיים מתחילים אחרי גיל 60" אבל מה זה בדיוק אומר. פנסיונרים רבים מספרים שגם למנוחה ולשלווה יש תקופת הסתגלות. לא משנה איפה אתם גרים או מה עשיתם בחייכם, עבודה ממלאת חלק נרחב מהתכלית שלנו והשקט שבפרישה יכול להיות מפחיד ומטלטל.

לא חייבים לקום יותר בבוקר בשעה מסוימת, למהר לעבודה או להכין את הילדים לבית ספר. בכדי למלא את החלל ובכדי להגיע למקומות חדשים ומופלאים עליכם להתחיל מחדש את החיים. אז מציאת תחביב חדש הוא פתרון נהדר, כמו כן לטייל ולראות עולם, אבל ההמלצה הטובה ביותר היא כנראה ללמוד.

יש לכם סוף סוף זמן להעשיר את הידע שלכם, לגלות תחומים חדשים שתמיד עניינו אתכם ובגלל מרוץ החיים לא הספקתם לבחון, כמובן שכל דרך שבה תבחרו היא טובה ונכונה אבל תנו לנו לחדש לכם מעט על המלצות מרהיבות במיוחד לגיל השלישי.

 

הקתדרה

דיברנו על לימודים, דיברנו על הקתדרה. הנה גוף מרתק שמספק לכם לימודים אונליין או במוזיאון ישראל והוא במיוחד לגיל הזהב. בקתדרה ניתן לקחת הרצאות או קורסים אונליין בכל תחומי המדע, הרוח והתרבות שיעלו על דעתכם. ההרצאות והקורסים נעשים על ידי מגוון רחב של מומחים, פרופסורים, אומנים ועוד עשרות אנשים מרתקים שיעבירו אתכם מסע שלם אל תוך התחום אותו תבחרו.

 

ספורט – לגוף ולנפש

ספורט בריא לגוף, בהגיענו לגיל השלישי צצות להן בעיות פיזיות חדשות שלא הכרנו עד כה. כל סוג של פעילות גופנית שתבחרו, יתרום לבריאות הפיזית שלכם אך גם לנפשית. הספורט ממלא אותנו וגורם לנו להרגיש חזקים יותר, מחושבים יותר ורגועים יותר. זה נכון שפעילות גופנית תמיד חשובה ומומלצת, אך בעיקר עכשיו כשיש זמן ונחת, הספורט יכול לגרום לנו לאושר רב.

 

אומנות

בכל אחד מאתנו מתחבאת לה נפש של אומן דגול. יכול להיות שבמהלך חייכם התעסקתם במקצועות ראליים וחשובים אך אומנות היא חלק בלתי נפרד מחיינו. היא ממלאת אותנו ומאפשרת לנו להשתחרר ולהיות מחוברים לעצמנו. תמצאו זמן לגלות האם התשוקה שלכם היא ציור, כתיבה או אפילו משחק ותוך כדי אפילו תוכלו ללמוד את זה.

 

לסיכום

אז הנה לכם כמה טיפים בריאים לשמור על אורך חיים מעניין ומרגש גם מבלי ללכת לעבודה בכל בוקר. לימודים, פעילות גופנית ואומנות הם המפתחות לחיים טובים יותר ויש לכם את כל הזמן שבעולם לגלות עוד.

פרישה לגמלאות

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
עשרים אחוז
פיננסים
4 שיטות לחישוב אחוזים

חישוב אחוזים היא פעולה מתמטית שאנחנו נדרשים אליה לא פעם ביומיום. במקום למצוא את עצמכם אובדי עצות מול תווית מחיר בסופר, אנחנו כאן כדי לספר

קרא עוד »
פולוסה