חיפוש
חיפוש

החשיבות בתחזוק מקררים תעשייתיים

חלוקת קרח ברחובות העיר כדי לשמור על טריות המזון ולדאוג לקרר אותו. עכשיו זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני, אבל לפני שבעים שנים בלבד היה מדובר על מציאות חיים. מוכר הקרח היה נוסע עם העגלה ברחוב העיר ומכריז על מרכולתו. זה היה השלב בו יצאו החוצה הדיירים ורכשו כל אחד בלוק אחד של קרח במטרה למנוע את קלקול המזון שלהם. מקרר חשמלי היה נחשב חלום רחוק. עם השנים התקדם התחום, מקררים הפכו להיות פריט חובה בכל בית, וכיום ניתן למצוא גם מקררים תעשייתיים כמעט בכל עסק. לצינון שתייה, תרופות, מזון ועוד מגוון של שימושים שכמעט כל עסק יכול למצוא את עצמו צורך. כדי לגרום לכך שמקרר כזה יאריך ימים ושנים חשוב מאוד להקפיד על תחזוקה נכונה, אבל מה בדיוק צריך לעשות?

איש תחזוקה

תחזוק מקררים תעשייתיים – הדברים שאסור לשכוח

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

מיקום הצבת המקרר יכול להיות כל כך משמעותי מכל הבחינות. קודם כל חשוב לזכור כי מדובר על גז הזורם בצינורות ומאפשר קירור. אם המקרר אינו מוצב על משטח ישר זה עלול לגרום לחוסר איזון בנוכחות הגז, פחות קירור בחלק מהמקרר וכמובן לבעיות ולתקלות ועדות. באותה המידה, אם מציבים את המקרר במקומות של חום ולחות ולא דואגים לאוורור נכון מכל הכיוונים, אין ספק שהדבר גורם לתקלות קשות ולבעיות מיותרות שאחר כך דורשות מימון רב.

ניקיון מאריך ימים

בואו נעשה ניסוי קטן. גשו למקרר שלכם במטבח והזיזו אותו קצת מהקיר. עכשיו תסתכלו על הרצפה ותראו את כמות האבק שהצטברה שם. אחרי שחזיתם בזה במו עיניכם, דמיינו מה יקרה אם כמות האבק הזאת תיכנס אל המנוע. זהו מצב בו המקרר יכול להפסיק לעבוד, המזון יכול להתקלקל ומדובר על נזק של עשרות אלפי שקלים במידה וצריך להחליף מנוע. חדרי קירור בהם יש מקררים תעשייתיים חייבים להיות נקיים לגמרי, לשמור על סדר ככל האפשר ולדאוג להרחיק את האבק מהמדחסים ומהמנועים. אולי מדובר על תחזוקה קטנה, אבל כזו שיכולה לעשות הבדל משמעותי בכיס.

הקשבה לרחשי הלב והמקרר

באוטו, כשמתחילים לשמוע רעש קטן מתפללים שזה שום דבר. אולי איזה צמיג רופף קצת או רצועה שקצת יצאה מהמקום, אבל כל עוד האוטו נוסע ממשיכים איתו. לפעמים כששומעים רעשם מהצד לא מבינים איך הנהג הצליח להתרגל אליהם עד כדי התעלמות מוחלטת. במקררים תעשייתיים אסור לעשות את אותה הטעות. ברגע ששומעים רעש קצת שונה או משהו שנשמע כמו בעיה בהתהוות, חשוב להזעיק טכנאי מקררים תעשייתיים שמכיר את הנפשות הפועלות ויודע להבדיל בין סוגי הרעשים. יכול באמת להיות שמדובר על תיקון מינורי שידרוש עבודה קלה, אך אם לא מטפלים בזמן, אין ספק שההזנחה מצטרפת לבעיה הראשונית ויכולה לגרום לצרות גדולות אפילו יותר.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה