חיפוש
חיפוש

החשיבות של הכנה לצו הראשון

זה לא סוד כלל שאימון מביא לשלמות. כמובן, שלמות היא רף גבוה מאוד לשאוף אליו, אך אין רבים שחולקים על חשיבות האימון וההכנה. אחד הדברים בהם לאימון והכנה יש משקל גבוה הוא המיונים השונים לצה"ל. בתקופת התיכון, צעירים רבים מנסים להתאמן ולהתכונן למיונים השונים שצה"ל עתיד להעביר אותם, זאת על מנת לקבל את התפקיד בו הם מעוניינים בצבא. העניין הוא שרבים שוכחים להתכונן גם לצעד הראשון בתהליך במיון הצה"לי – הצו הראשון.

 

מה קורה בכלל בצו הראשון?

על מנת להסביר את חשיבות ההכנה לצו הראשון, קודם נצטרך להסביר מהו בכלל הצו הראשון ומה קורה במהלכו. הצו הראשון הוא, למרבה ההפתעה, הצו הראשון אותו מקבלים מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) במסגרת תהליך המיון והגיוס.

הצו מזמן ליום המיונים הראשון, שכולל במהלכו ראיון אישי קצר, פגישה עם רופא, מבחן פסיכוטכני ולעיתים מבדקים רפואיים נוספים. כל צעיר מזומן למיקום הקרו למקום מגוריו, כך שישנם מספר מיקומים שונים בהם מתקיימים צווי ראשונים ברחבי הארץ.

מה קורה בכלל בצו הראשון

למה חשוב להתכונן לצו ראשון?

במידה ואתם כיום בגילאי התיכון, ככל הנראה יצא לכם להיתקל או לשמוע על שירותי הכנה לצו ראשון. יש שיטענו שהכנה לצו הראשון היא מיותרת ושאין מה להתכונן אליו בכלל. על אנשים אני אחלוק, ואומר שדווקא הצו הראשון הוא אחד המיונים החשובים ביותר ולכן חשוב ביותר להתכונן אליו.

במהלך הצו הראשון נקבעים מספר נתונים אישיים, כמו הפרופיל הרפואי, ציון הדפ"ר וציון הקב"א. ציונים אלה משמעותיים ביותר עבור המשך תהליך המיון בצבא ולכן אסור לזלזל בחשיבות הצו הראשון.

 

איך אפשר להתכונן בכלל לצו הראשון?

קודם כל, לפני שירותי הכנה לריאיון או למבחן הפסיכוטכני, מומלץ להכין את עצמכם ברמה הגופנית והנפשית. כלומר, כדאי לקרוא ולשמוע מחברים בדיוק מה צפוי לקרות במהלך הצו הראשון, על מנת לבטל את הפחד מהלא נודע. בנוסף לכך, כדאי לוודא שהולכים לישון מוקדם בערב שלפני, על מנת להגיע רעננים ומרוכזים ליום המבחנים הארוך. מעבר להכנה נפשית וגופנית, מומלץ לבצע מספר מבחני הכנה למבחן הפסיכוטכני.

איך אפשר להתכונן בכלל לצו הראשון

אז איך מתכוננים למבחן הפסיכוטכני?

המבחן הפסיכוטכני, מעצם היותו מבחן, הוא כנראה השלב המלחיץ ביותר עבור מרבית המלש"בים. הוא מורכב ממספר חלקים שונים, כמו חלק צורני, חלק כמותי, חלק מילולי ועוד. ישנם מבחנים זמינים לתרגול, בחינם או בתשלום, ברחבי האינטרנט, ומומלץ בחום לתרגל לפחות אחד או שניים לפני הצו הראשון. תרגול מסוג זה יכול לסייע בהבנה מהירה של סוג השאלות המוצגות ואף להוריד את הלחץ לפני המבחן.

 

סיכום

בשורה התחתונה, חשוב מאוד לא לזלזל בחשיבות ההכנה לצו הראשון. מדובר בצעד הראשון של מלש"בים לתוך המערכת הצבאית וככזה, יש לו חשיבות רבה בקביעת מספר השנים הקרובות בחייכם.

החשיבות של הכנה לצו הראשון

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה