חיפוש
חיפוש

היתרונות שבתרומה לנזקקים

זה לא סוד, בתי אב רבים קיבלו מכה קשה מבחינה כלכלית שהותירה אותם ללא יכולת להתנהל כבעבר. תרחיש זה הוביל לעלייה ניכרת במספר המשפחות הנזקקות במדינת ישראל. החלטנו לקחת את הנתון הכואב ולהעלות אותו למודעות, כדי לעודד אתכם לתרום לנזקקים שצריכים אתכם, במיוחד בימים קשים אלה. הישארו כאן ותגלו את כל היתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר מתן צדקה לנזקקים.

 

הקדמה: התרומה הינה בעלת חשיבות גבוהה

בחרנו לפתוח את המדריך בפסוק הבא: "כי פתוח תפתח את ידיך לו". שכן, פסוק זה מראה שהתרומה לנזקקים קיימת בעולמנו ימים ימימה. מי שלמדו את התנ"ך יודעים שזוהי מצווה מהתורה לתרום לאנשים עניים. מצווה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים. למשל: באמצעות מתן בסדר לאדם אחר, הכנסת מטבעות או שטרות לקופת צדקה של בית הכנסת ועוד.

תרומה לנזקקים הינה פעולה רבת עוצמה שטומנת בתוכה נדיבות וחמלה. יש הטוענים שבבסיסה טמון הפוטנציאל לשנות את חיים של אחרים לטובה וליצור חברה שיווניות. בשורות הבאות נרחיב אודות התפקיד החשוב של התרומה בבנייה של עולם תומך וחומל.

 

יתרון ראשון: תרומה מסייעת במענה לצורך דחוף

אנשים דלי אמצעים צפויים להשאיר את המעט שקיים בכיסם למקרה חירום. במרבית המקרים, קבלת תרומה מספקת תאפשר להם להביא לשינוי, כך שהם יוכלו לתת מענה לצרכים הדחופים שהמתינו בצד לאורך זמן. מתן תרומה יכול לפתור קושי כלכלי, חוסר בבית וחוסר במזון. כך שבעצם הנזקקים יכולים לקבל את המשאבים החיוניים הדרושים להם, לדוגמא:

  • קורת גג
  • מזון
  • טיפולים רפואיים
  • ביגוד

 

אם אתם רוצים לעשות טוב לאחר, לחצו כאן ותעבירו תרומה שמתאימה לכיסכם.

 

יתרון שני: תורמת להעצמה כלכלית

אנו נוטים להתמקד ביתרון הראשון של התרומה שנראה לעין, אך מעטים שמים לב ליתרון שנראה במבט על. מדובר בהעצמה של אנשים וקהילות שקיבלו את הכלים והמשאבים שאפשרו להם לשפר את תנאי המחייה, אבל גם את הסביבה שלהם. שכן, התרומה יוצרת מסלולים להעצמה כלכלית ומאפשרת לנזקקים לרכוש מיומנויות וידע שיובילו אותם לעצמאות.

 

יתרון שלישי: מובילה לחיבור הדדי

תעצרו לרגע לחשוב איך הרגשתם בפעם האחרונה שהענקתם תרומה לאחר. סביר להניח שעולה בכם תחושה של חיבור ההדי ואחריות משותפת, משום שאלה תחושות שעולות לא פעם בקרב התורמים. נסביר שמעורבות בפעולת צדקה מובילה באופן מידי לתחושת חמלה ואמפטיה שמשפיעה על הסובבים אותנו באופן ניכר.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לתרום

עד כאן המדריך שריכז את 3 היתרונות הבולטים שבאים לידי ביטוי בעת מתן תרומה לנזקקים. בשלב זה ברור לכם שמדובר בפעולה שצריך לבצע בתדירות גבוהה, משום שהתוצאה שלה משפיעה לא רק על הנזקק עצמו ועלינו, התורמים, אלא על האוכלוסייה כולה. נאחל לכם, רגע לפני סיום, שתמיד תהיו בצד התורם.

תרומה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה