חיפוש
חיפוש

הכירו את סוגי הפרגולות הקיימות בשוק

נראה שפרגולה הפכה לחלק בלתי נפרד מהחלום הישראלי הכולל בית עם גג רעפים אדום, חנייה צמודה, וחצר מרווחת.

אין ספק שפרגולה מהווה שדרוג רציני ופינוק אמיתי לכל בית.

במזג האוויר הישראלי, ברוב האזורים, ניתן לשבת בחוץ חלק גדול מימות השנה.

פרגולה מאפשרת לכם להתפנק עם כוס קפה בשקיעה, בעל האש עם חברים, או במקום לארוחת חג חגיגית.

 

סוגי הפרגולות

ריכזנו כאן עבורכם את סוגי הפרגולות השונים הקיימים כיום בשוק:

  1. פרגולה תלויה – פרגולה המעוגנת לקיר תומך אחד. פרגולה כזו אפשרית בעיקר כאשר הקיר התומך עשוי בטון. התקנה של פרגולה תלויה דורשת בדיקה מראש שהקיר מסוגל לעמוד בעומסים הנדרשים, והתקנה מלאה ומקצועית של החיבורים שיעגנו את הפרגולה לקיר. אם אתם מעוניינים בפרגולה תלויה מומלץ להתייעץ עם מהנדס. פרגולה תלויה מבית תמנון תבטיח לכם שקט תעשייתי ותוכלו להיות בטוחים שהיא הותקנה בצורה הטובה ביותר.
  2. פרגולה מחוברת לקרקע – שיטה פופולרית מיוחד בה הפרגולה מחוברת לקרקע ולא לקיר כלשהו. שיטה זו דורשת כמובן מקום על הקרקע לארבעת רגלי הפרגולה. החיבור דורש משטח יציב כמו בטון או עץ אליהם ניתן לחבר את הפרגולה. חשוב שהמשטח לא יצבור מים כדי למנוע את התרופפות החיבור. אם מדובר על קרקע לא יציבה מספיק ניתן לחבר משקולות לרגלי הפרגולה כדי שיחזקו את החיבור.
  3. פרגולה צמודה לקיר – בשיטה זו הפרגולה מחוברת לקיר תומך אחד, אך שאר הפינות שלה מחוברות לעמודים המחוברים לקרקע. לרוב ניתן לראות פרגולות כאלה בבתים פרטיים. במובן מסוים שיטת התקנה זו היא שילוב של שתי השיטות הקודמות, השיטה נחשבת ליציבה ואיכותית.

 

חומר הגלם

רובנו מדמיינים פרגולה עשויה מעץ, ואכן לא מעט פרגולות נבנות מסוגי עץ שונים. עם זאת, כדאי שתכירו את חומר הגלם הנוסף – אלומיניום. פרגולות מאלומיניום נהנות מכמה יתרונות משמעותיים ביחס לעץ: בטווח הארוך העץ ניזוק ממזג האוויר. השמש, והגשם, החום והקור פוגעים בו, וללא תחזוקה נאותה הוא נפגע ונהרס. פרגולה מאלומיניום כמעט שאינה דורשת תחזוקה. בנוסף, האלומיניום הוא חומר קל, מה אומר שההובלה וההתקנה יהיו פשוטות יותר. מכיוון שהאלומיניום הוא חומר קל הוא מתאים להתקנה גם במרפסת בבית דירות, והוא מגיע בשלל דגמים וצבעים.

 

לסיכום

אחרי ההחלטה על התקנת פרגולה בבית, בדקו איזה סוג פרגולה הוא המתאים והנכון עבורכם בתנאים הקיימים. בשלב הבא, חשבו מאיזה חומר גלם אתם מעוניינים שהפרגולה שלכם תורכב, עץ או אלומיניום. לאחר ההחלטה והתכנון הראשוני כדאי שתבצעו סקר שוק מקיף שיתן לכם תמונת מצב ראשונית על מחירי הפרגולות. לפני שאתם בוחרים חברת התקנה חשוב כמובן לוודא שמדובר בחברה אמינה ומקצועית, שאתם מקבלים מענה הוגן ונעים, וכמובן שהשיטה הטובה ביותר היא לקבל המלצה מבן משפחה או מחבר טוב שהתקין פרגולה.

מרפסת

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה