חיפוש
חיפוש

הכירו את תיקון 190

תיקון 190 מאפשר לאנשים מעל גיל 60 להנות מחיסכון בתשלום מס נמוך משמעותית. על מהו תיקון 190 ואיך הוא מסייע לבני 60 ומעלה, תקראו כאן בכתבה, ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי לנושא. מוזמנים להכיר אותו. אם אתם בני שישים ומעלה, המידע שכאן יכול לסייע לכם, שתפו חברים או הורים כדי שגם הם יהנו מכך.

 

מהו תיקון 190?

על פי פקודת מס הכנסה, תיקון 190 נכנס לתוקף בשנת 2012 והוא מאפשר הטבת מס באמצעות מכשיר חיסכון שנקרא "קופת גמל להשקעה". על פי תיקון זה מתאפשרים שני דברים לבני ובנות 60 ומעלה:

  • להנות מהטבת מס במשיכת הכספים מקופת גמל להשקעה ולשלם מס מופחת ב15% מהמס הנומינלי (לעומת 25% נדרשים מהמס הריאלי) כל עוד ומדובר בקצבה של יותר ב-4,498 ש"ח .
  • יורשים של חוסכים שנפטרו לפני גיל 75 יכולים למשוך את כספי הקופה בפטור מלא ממס על רווחי הון.

 

מתי יכולים למשוך כספי קופת גמל?

כאשר העמית מגיע לגיל 60, הוא יכול לבצע משיכה חד פעמית של כספי פנסיה אך ורק בתנאי שהוא כבר החל לקבל קצבה בגובה של לפחות 4,400 ש"ח. חשוב לדעת כי משיכה כזו תחויב במס על רווחי הון בשיעור מופחת של 15% בהתאם לתיקון 190. אך יחד עם זאת, נציין כי משיכה בגובה של סך הקצבאות השנתית, תחויב באישור של פקיד שומה.

חשוב לא לבצע מהלכים פזיזים בהגיע לגיל פרישה ולכן חשוב לבצע תכנון פנסיה כנדרש. כדאי שתכירו את תאודור מומחים לתכנון פיננסי ופרישה לצורך כך.

 

למה תיקון 190 משתלם בקופות גמל?

תיקון 190 בא כדי להפוך את קופות הגמל למשתלמות יותר.

גובה מס קטן יותר

גובה המס הנדרש לתשלום על כל משיכה של קופת גמל ללא תיקון 190, הוא 25% מס ריאלי. לעומת זאת, על פי התיקון גובה המס עומד על 15% מס נומינלי בלבד. מס נומינלי הוא מס שמתעלם מהשלכות האינפלציה במשק בתקופת החיסכון. חשוב לזכור כי בהתאם לחוק ניתן להשתמש בכספי הקופה כקצבת פנסיה חודשית הפטורה מתשלום מס. בנוסף לכך קיים פטור ממס בהתאם לתיקון 190 במקרים כמו העברת מסלול, קבלת ריביות ועוד.

 

הוזלת עלויות ניהול

קופות גמל מותאמות לתיקון 190, הן קופות בהן דמי הניהול המשולמים הם נמוכים יותר. על פי חוק בתי השקעות יכולים לגבות על דמי ניהול עד 1.05%. בסופו של דבר, גובה דמי הניהול המשולמים מגיע לכ-0.6%. לעומת זאת, כאשר מדובר על מוצרי השקעה גובה דמי הניהול הם גבוהים יותר. במסגרת זו מושגים דמי ניהול מוזלים והמרוויחים העיקריים הם החוסכים.

 

ניתן להוריש בקלות ללא מס

חוסכים שעדיין לא הגיעו לגיל 75 ונפטרו, מעבירים את הקופה ליורשיהם שיכולים למשוך את כספי הקופה ללא צורך בתשלום מס על רווחי הון.

עֵסֶק

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה