חיפוש
חיפוש

מהגורם ועד לפתרון – הכל על הפרעות שינה

לפעמים קשה להאמין לנתון הזה, אבל אנחנו מעבירים כשליש מהחיים בשינה. זה לא סוד שאיכות השינה משפיעה באופן דרמטי על איכות החיים שלנו והתפקוד היום יומי. אבל בגלל שהשינה היא חלק כל כך אינטגרלי מהחיים שלנו, אנחנו מתחילים להתייחס אליה רק אם משהו חורק ולא עובד טוב.

לפעמים אנו לא מצליחים להירדם, ישנים באופן מקוטע, או מתעוררים פתאום בלי שום סיבה נראית לעין. אם גם אתם לא ישנים טוב כבר תקופה, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר על הפרעות שינה, ועל הדרכים שבהן ניתן לטפל בהפרעות שינה.

 

מהן הפרעות שינה?

הפרעות שינה הן בעיה די נפוצה בקרב אזרחי מדינת ישראל. הפרעות שינה היא למעשה סיטואציה שבה האדם לא מצליח להירדם, וגם כאשר הוא נרדם השינה לא רצופה, לא איכותית, והרבה פעמים האדם מתעורר מוקדם מאוד.

לרוב, כל הבעיות הללו מגיעות יחד, מה שגורם לכך שהאדם לא ישן כמעט, ולא מסוגל לתפקד בצורה טובה במהלך היום יום שלו. הסימפטומים להפרעות שינה יכולים להיות: מצד נפשי רע שכולל לחץ, דיכאון, חרדות ועוד, בלבול וקשיי ריכוז, חוסר הצלחה להירדם למרות העייפות, ועוד.

הפרעות שינה

מה גורם להפרעות שינה?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להביא להפרעות שינה. לעתים הפרעת השינה היא מחלה ספציפית, אבל ההפרעות יכולות להיגרם גם מסיבות אחרות. בין הסיבות: שימוש בתרופות מסוימות או בסמים, שינוי משמעותי באורח חיים, משברים נפשיים משמעותיים כמו אובדן של אדם קרוב, לחץ וסטרס, ובעיות בשעון הביולוגי שנגרמות ממחסור בחשיפה לאור השמש או מעבודה בלילות.

הרבה פעמים הפרעות השינה נגרמות גם מסיבות מאוד פשוטות: רעשים בלתי פוסקים. רובנו חיים כיום בערים סואנות, וגם בשעות מאוחרות בלילה מכוניות נוסעות בכבישים ויש שלל רעשים.

 

מה הנזק של הפרעות שינה?

שינה לא טובה יכולה לגרום לבעיות רציניות בטווח הקצר ובטווח הארוך. בטווח הקצר הן יכולות לגרום לתגובות מוגזמות ללחץ, מצוקות רגשיות, כאבים שונים, הדרדרות קוגניטיבית, או הפרעה במצב רוח. בטווח הארוך הפרעות שינה יכולות אף לגרום לבעיות שונות במערכת הדם, לעלייה במשקל, סוכרת, וסרטן. הפרעות שינה אצל ילדים עלולות להביא לבעיית התנהגות ותפקודים קוגניטיביים לקויים.

הפרעות שינה

איך אפשר להתמודד עם הפרעות שינה?

מכיוון שהפרעות שינה מוגדרות כמחלה, ויש כמה תתי סוגים של הפרעות שינה, ניתן לקבל טיפול רפואי יסודי ומקיף במעבדות שינה. עם זאת, אנו ממליצים לכם לנסות קודם כל לפתור את הבעיה הפשוטה: בעיית הרעש. כדאי מאוד לנסות לישון כמה לילות עם אוזניות מסננות רעש. יכול להיות שתגלו שפתאום יש לכם שקט ואתם מצליחים לישון מעולה.

 

סיכום

הפרעות שינה הן בעיה חמורה שיכולה להביא גם לסיבוכים בטווח הארוך. הרבה פעמים מדובר בתוצאה של רעש שאפשר לפתור באופן פשוט: אוזניות עם ביטול רעשים.

הפרעות שינה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה