חיפוש
חיפוש

הכל על ילדים סקרנים – אתם חייבים לנסות

הורים לילדים סקרנים יודעים שעליהם לעשות כל שביכולתם כדי לאתגר את החשיבה שלהם. עובדה זו ידועה לנו בתור הורים לילד סקרן במיוחד שמחפש בכל יום מחדש אחר אתגר חשיבתי אחר. החלטנו לבדוק את הנושא באופן נרחב ולהציג את המסקנות שלנו במדריך מיוחד שיעלה לרשת. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את כל הדברים שעליכם לנסות בבית, כדי לאפשר לילדיכם לחוות את הריגוש החשיבתי שדרוש לו. 

 

הדבר ה – 1: תערכו ניסוי על חוק הנימיות מחומרים שקיימים בבית

האפשרות הראשונה שתוצג לכם כעת מתאימה למי שצריכים אפשרות להפעלה מיידית. אם אתם נמצאים במצב שכזה, כדאי שתכינו את הפריטים הבאים שצפויים להימצא בהישג יד:

  • נייר מדפסת
  • טושים
  • מספריים
  • גיגית רחבה
  • ליטר מים

עכשיו עליכם לצייר פרחים קטנים, לגזור אותם ולקפל את עלי הכותרת שלהם פנימה (כלפי מרכז הפרח). בשלב הבא, תצטרכו למלא גיגית במים ולהניח את הפרחים המקופלים על המים, כדי שהם יצופו. לאחר כמה רגעים קצרים, אתם תראו שעלי הכותרת נפתחים וזאת בעקבות זרימה של מים שנכנסת לתוך צינורות הנייר. זו ההזדמנות ללמד את ילידכם על חוק הנימיות שמאפשר להבין איך העלים בענפים הגבוהים של העץ מקבלים מים.

יְלָדִים

הדבר ה – 2: תשיגו ערכת שעון לימון

לאחר שתיישמו את הדבר הראשון תצטרכו להכיר מקרוב את הערכות המושלמות שיגרמו לילדים שלכם להתעסק איתן ללא הפסקה (וללמוד על הדרך). ההמלצה שלנו היא לבחור בערכת שעון הלימון שיגלה לכם ולילדיכם שיש אפשרות להפיק חשמל מלימון. אם מדובר באופציה שמתאימה לכם, כדאי שתדעו שאפשר למצוא ערכות מדע לילדים בקלות ברחבי הרשת.

 

הדבר ה – 3: תערכו פעילות ארכיאולוגיה

תכינו שקיות ניילון גדולות או ניירות עיתון שאין לכם צורך בהם, משום שהילדים שלכם הולכים להפוך לארכיאולוגים צעירים. שכן, אתם תיכנסו בעוד כמה רגעים לאתר קידסבסט ותרכשו את ערכת אוצרות מצרים שמשלבת בין כלי מדעי לבין דמיון וכיף. נסביר בקצרה שמשחק זה מאפשר לחצוב ולחפור בעדינות בגוש החומר שמאפשר לגלות בסופו של דבר אוצרות ארכיאולוגיים מיוחדים.

 

הדבר ה – 4: צאו לטבע ותנו לדברים לקרות מעצמם

ילדים סקרנים צריכים גם לצאת לטבע, כדי להסתכל מסביב ולהכיר בדברים שמרתקים אותם. תופתעו אולי לגלות שלא צריך ללכת רחוק מידי, כדי להוביל ללמידה מרתקת. שכן, ילדיכם צפויים לעצור על כל דבר קטן. לדוגמא:

  • להביט בקן נמלים
  • לבהות בשמים ולראות את העננים זזים
  • להתבונן בעלים יבשים וירוקים

כל מצב שכזה מאפשר למידה, כך שתצטרכו להסב את תשומת ליבכם לדבר ולהעניק לילדיכם את הידע שהם כמהים לו.

 

השורה התחתונה

הילדים הסקרנים שלכם צפויים להודות לכם על הידע שתרעיפו עליהם. שכן, בשלב זה אתם יודעים מהם המשחקים והניסויים שיאפשרו להם ללמוד מתוך הנאה.

ילדים סקרנים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה