חיפוש
חיפוש

הכל על מצוות הישיבה בסוכה

חג הסוכות הוא חג מקראי הנחוג במשך כשבעה ימים, לחג הסוכות מספר מצוות ומנהגים. אחת המצוות החשובות ביותר בחג הסוכות היא מצוות הישיבה בסוכה. למה צריך לשבת בסוכה, איך בונים סוכה ומה מחירה, אנו פה כדי לענות לכם על כל השאלות.

 

"בסוכות תשבו שבעה ימים"

מצוות ישיבה בסוכה היא המצווה הבסיסית והחשובה ביותר בחג הסוכות. ניתן למצוא את הפסוק המורה על המצווה בספר ויקרא, פרק כ"ג בו נאמר:

"בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאָסְפְּכֶם אֶת תְּבוּאַת הָאָרֶץ תָּחֹגּוּ אֶת חַג יְקֹוָק שִׁבְעַת יָמִים… בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים כָּל הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכֹּת. לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲנִי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם"

 

הפסוק מסביר לנו בצורה הכי טובה למה אנו חוגגים את חג הסוכות, בפסוק נאמר שמטרת הישיבה בסוכה היא לזכר לאבותינו ביציאת מצרים. כיום קיימים המון סייגים בנוגע להקשר בין יציאת מצרים לבין חג הסוכות. רבי עקיבא הוסיף ואמר שחג הסוכות מסמל את עם ישראל שישב בסוכות בזמן שהותו בת ארבעים השנה במדבר.

 

מצוות נוספות בחג הסוכות

חג הסוכות הינו אחד משלושת הרגלים, חגי שלושת הרגלים באים לסמל תקופה בהם עם ישראל עלה לבית המקדש בירושלים. לכן חג הסוכות כמו שאר החגים בשלושת הרגלים כולל מצוות הקשורות לבית המקדש.

 

מצוות הקהל הינה אחת מהמצוות, המצווה מתקיימת אחת ל7 שנים בשנת שמיטה, המטרה המרכזית של מצוות הקהל הוא לגרום לעם לעלות לבית המקדש ולשמוע פרשות, כיום אין בית מקדש לכן אחת ל7 שנים בשנת השמיטה מתרכזים כולם ברחבת הכותל המערבי.

מצווה נוספת היא "הושענות" בזמן שלושת הרגלים בבית המקדש היה נהוג להסתובב סביב המזבח ולהתפלל, תפילה זו משומרת עד היום ונהוג היום לבצעה בתפילת השחרית תוך כדי הקפת במת בית הכנסת אשכנזים וספרדים כאחד מקיפים את הבמה כשבע פעמים.

המצווה המוכרת לכולנו, היא מצוות ארבעת המינים, מטרת המצווה היא להחזיק את ארבעת המינים יחדיו בסוכה ואמירת ברכה. ארבעת המינים כאמור הם: אתרוג, לולב, הדס וערבה.

 

איך לבנות סוכה?

סוכה היא מבנה עראי הניתן לפירוק והרכבה במשך כל עונות השנה, אחת הדרכים היעילות והמהירות היום לבניית סוכה היא לקנות אותה. כיום בשוק המון חברות מספקות שירותים של בניית סוכה, מכירת סוכות. המחירים יכולים לנוע מטווח המאות שקלים אחדים לאלפים אך עם זאת תמיד תוכלו למצוא סוכה במבצע.

אל תשכחו, סוכה טובה נשארת לאורך זמן. מדובר בהשקעה לטווח הארוך.

 

היכן בונים את הסוכה:

את הסוכה יש לבנות תחת כיפת השמיים, רצוי כמה שיותר קרוב למקום מגורייך שיהיה נגיש ככל האפשר.

הדבר החשוב ביותר בעת בניית הסוכה היא בדיקה אשר אין שום גורם מסביב שמפריע לך לראות בברירות את כיפת השמיים, יש לכסות את הסוכה בענפי סכך.

סוכה צבעונית

אולי יעניין אותך גם

במה
דת
מה הן אגרות הקודש?

רבים מחסידות חב"ד ומחוצה לה נעזרים בעצה ותושיה בספרו של הרבי מחב"ד: "אגרות קודש". גם היום, שנים לאחר לכתו נועצים אנשים בתשובותיו ומכלכלים את צעדיהם

קרא עוד »
דוגמניות
דת
אקופמיניזם – מהו?

אקופמיניזם קושר בין אקולוגיה – והיחס האנושי לסביבה, לבין פמיניזם – והיחס האנושי לנשים. המונח נטבע לראשונה על-ידי הפמיניסטית פרנסואז דובון בשנת 1974, והפך גם

קרא עוד »
הנצחה
דת
3 סוגי מצבות וחריטות

למרות שאנחנו חיים את חיינו בניסיון להתעלם מהעניין הזה, בסופו של דבר כולנו מבינים שהמוות הוא חלק מהחיים. אנחנו נאלצים להיפרד מאנשים אהובים שמלווים אותנו

קרא עוד »
פולוסה