חיפוש
חיפוש

הכנה לבגרות בלשון – 3 טיפים להצלחה

הבגרות בלשון היא אחד ממבחני הבגרות הראשונים שאליהם ניגשים נערים ונערות צעירים בגילאי ה-15 וה-16.

מדובר כאן על מבחן בגרות מקיף, שבודק את יכולותיהם של הנערים והנערות לפסק, לנקד, לחבר, ולהרכיב יחד משפטים קוהרנטיים בעלי משמעות אמיתית.

מדובר כאן על מבחן בגרות שהנושא שלו הוא השפה העברית, שפת האם של מרבית הנערים והנערות, ולכן היא נבדקת בדקדקנות, והם בתמורה צריכים להפגין יכולות מרשימות בשפתם.

אם אתם נמנים עם הנערים והנערות האלו ומחפשים הכנה לבגרות בלשון, קבלו מאיתנו 3 טיפים להצלחה שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים לקראת המבחן.

 

הכנה לבגרות בלשון – על מה צריך להקפיד?

הכנה לבגרות בלשון היא לא סתם עוד הכנה למבחן בגרות, אלא היא הכנה גורלית במיוחד. כאמור, מדובר על מבחן שעומד לבדוק את היכולות שלכם בדבר הכי יום יומי שיש לכם בעולם – השפה שלכם, ולכן אתם צריכים להתכונן אליו בצורה סופר מדויקת.

הטיפ הראשון להצלחה, אם כן, הוא לעבוד על שגיאות כתיב. שגיאות כתיב אינן יתקבלו בברכה במסגרת מבחן הבגרות בלשון, ולכן אם אתם יודעים שזוהי נקודת חולשה אצלכם – אתם בהחלט מוזמנים להתחיל לעבוד עליה כבר מעכשיו.

 

ניקוד, ניקוד ועוד הפעם ניקוד – טיפ מס' 2 להכנה לבגרות בלשון

הניקוד אולי לא פוגש אתכם בחיי היום יום שלכם, אבל יש לו בהחלט חלק חשוב ועיקרי בשפה העברית. בין היתר, תצטרכו לעבוד היטב על ההבדלים בין חולם לבין שורוק, לדעת מתי לנקד באמצעות צירה ומתי להשתמש דווקא בסגול, ולהבחין בין הקמץ לבין הפתח.

ההבדלים הקטנים שבין צורות הניקוד השונות הם אלו שיעשו גם את ההבדלים בציון שלכם, ולכן אל תפסחו על השלב הזה – למדו אותו בצורה מיטבית ומעמיקה.

 

טיפ מס' 3 – הכירו את סימני הפיסוק

סימני הפיסוק פוגשים אתכם בוודאי בצורה קצת יותר אינטנסיבית בחיי היום יום שלכם. כולכם משתמשים מדי פעם בפסיק, בנקודה, בסימן שאלה או בסימן קריאה, שכן סימני הפיסוק האלו נועדו לשמש תפקיד מסוים – להצביע על הטון שלכם, לדעת מתי לעצור את קריאת המשפט ולהתחיל משפט חדש ועוד.

סימני הפיסוק הם חלק בלתי נפרד מהכנה לבגרות בלשון, ולכן אתם צריכים לדעת בדיוק מה אומר כל אחד מהם, איפה להניח כל אחד מהם במסגרת המשפט, ואיך להשתמש בהם כהלכה. בודקי הבגרות לא מפספסים שום נקודותיים או מרכאות, אז שימו לב לזה.

 

הטיפים להכנה לבגרות בלשון רלוונטים גם לחיים עצמם

אז אולי זה נדמה לכם כרגע שאחרי ההכנה לבגרות בלשון ואחרי שתסיימו עם המבחן הזה לא יהיה לכם עוד שימוש בכל אלו, אבל מבחן המציאות אומר משהו אחר לגמרי. השפה העברית תלווה אתכם לאורך כל החיים שלכם, ועוד תשתמשו בניקוד ובפיסוק בכל מיני מאמרים, עבודות וכמובן גם בהודעות בוואטסאפ.

שיהיה בהצלחה במבחן, תשקיעו כמו שצריך, והדבר ישתלם לכם גם בחיים הבוגרים שלכם. בהצלחה!

כתיבה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה