חיפוש
חיפוש

המדריך המלא לאימון קרוספיט למתחילים

אימון קרוספיט משלב מספר ענפי כושר שונים. מדובר בשיטת אימון אינטנסיבית ביותר, אשר מפעילה ומחזקת מספר מערכות בגוף במקביל. לצד זאת, לאור הקושי והעוצמה שבאימון, המתאמנים בשיטה זו חשופים לפציעות רבות ויש להקפיד על הכללים. אז כיצד מתחילים להתאמן בשיטה זו בצורה נכונה?

 

מה זה קרוספיט?

מדובר בשיטת אימוני כושר פונקציונליים המערבת הנפת משקולות, התעמלות מכשירים, אירובי ועוד. השילוב בין תחומים אלו מוביל לכך שהשיטה משפרת סיבולת לב-ריאה, כוח, גמישות, קורדינציה, זריזות ושיווי משקל. שיטת קרוספיט יכולה להתאים לכל אחד, ישנם אימונים לילדים ולמתבגרים כאחד. האימון בשיטה זו לרוב מועבר בקבוצות ומכיל אלמנט של תחרותיות, לכן חשוב להגיע עם רוח חיובית וספורטיבית.

 

איך מתחילים להתאמן?

בראשית דרכם, חפשו אימון המתאים למתחילים. גם עבור ספורטאים מנוסים בתחומים אחרים ובעלי ותק בעולם הספורט, מומלץ להתחיל באימון קרוספיט בסיסי, מאחר והוא שונה מכל תחום אחר. אימון למתחילים מאפשר לכם להבין את אופי האימון ולהתאים אותו לצרכים שלכם, לתקשר עם המאמן, לשאול שאלות, במטרה לדאוג לכך שתהיו מרוצים ומסופקים מהאימון. מבחינת תדירות אימון, מומלץ להתאמן כפעמיים-שלוש בשבוע.

 

מה הציוד הדרוש?

אחד הדברים החושבים והבסיסיים בענפי הספורט השונים, ובקרוספיט בפרט, הוא נעליים טובות ומתאימות. נעלי קרוספיט לרוב יהיו כבדות יותר מאשר נעלי ריצה רגילות, והסוליה שלהן תהיה רחבה יותר כדי להבטיח יציבות. מאחר והאימון משלב הרמת משקל כבד, חשוב שהנעל תגן על הרגל מפניו.

מלבד הנעליים, הציוד הדרוש לאימוני קרוספיט נמצא לרשותכם באולם. ניתן להעלות את רמות האדרנלין לפני האימון באמצעות שתיית קפה לפני האימון, ולצרוך תוספי מזון להעלאת חלבון וקלוריות. חשוב שתוספי המזון יגיעו דרך מקור אמין ומקצועי.

 

מה היתרונות והחסרונות של אימון קרוספיט?

כאמור, קרופסיט הוא אימון עוצמתי התורם לכושר גופני ולכוח. האימונים כמובן תורמים גם לחיטוב חיצוני של הגוף, ומשפרים את הביצועים הכללים ביום יום – הרמת חפצים כבדים, קימה וישיבה, הליכה ואפילו סחיבה של המצרכים מהסופר.

בנוסף, האימון מאוד מגוון ומשתנה, ולכן שומר על רמת עניין עבור המתאמן, בשונה מאימונים בחדרי כושר העלולים להיות חזרתיים ומשעממים. החיסרון באימון קרוספיט הוא הסכנה לפציעה, אך ניתן למנוע זאת על ידי ביצוע התרגלים בזהירות, להימנע מהעמסת יתר על הגוף ובחירת האימון המתאים לכם באופן אישי.

 

לסיכום

לאימון הקרוספיט יתרונות רבים, והוא יכול לספק מענה לרבים המחפשים שגרת אימון מאתגרת, מעניינת, מחזקת ומחטבת. אימון זה לא דורש השקעה כספית גדולה בציוד יקר. כל שעליכם לעשות הוא למצוא אולם מקצועי, לרכוש נעליים מתאימות, ולהתמיד באימונים על בסיס שבועי. אז אם אתם מחפשים לחזק את הסיבולת, את שרירי הגוף, את הזריזות ואת התפקוד הכללי שלכם ביום יום, אימוני קרוספיט הם הבחירה הנכונה עבורכם.

אימון קרוספיט

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה