חיפוש
חיפוש

המדריך המלא לבחירת תאורה לבית

תמיד חלמתם על התאורה המושלמת?

רוצים בית מואר ומעוצב ולא יודעים כיצד לעשות זאת?

הגעתם למקום הנכון.

אם תעקבו אחרי מספר כללים פשוטים, גם אתם תוכלו להאיר את הבית שלכם בצורה הנכונה.

 

תאורה לבית – עושים את זה נכון

אין ספק שכולנו רוצים בית נעים ומואר, אך בחירת תאורה לבית יכולה להיות מעט מבלבלת. יש שיקולים רבים בהם צריך להתחשב ולא תמיד אנו יודעים מאיפה כדאי להתחיל. הרבה מאיתנו נעזרים במעצבים ובאנשי מקצוע וכך מוציאים כסף רב עוד לפני שהגענו לרכישת התאורה. הכתבה הבאה תעשה לכם סדר בבלגן ותראה לכם שאתם יכולים לעשות זאת לגמרי בעצמכם.

 

תאורה חסכונית

שיקול משמעותי בבחירת תאורה הוא חסכוניות. הדבר הראשון שיש לזכור, הוא שבהרבה בתים קיים אור טבעי, שהוא הרי החסכוני ביותר. לפני שאנו משקיעים בנורות חזקות במיוחד כדאי לבדוק עד כמה יש בהן צורך, בהתאם לאור הנכנס מבחוץ בשעות היום. בשעות הערב לרוב אין צורך בתאורה חזקה, אלא בכזאת עמומה ונעימה. טיפ נוסף באשר לחסכון הוא כמובן מנורות לד. הן הרבה יותר עמידות ונצטרך להחליפן לעיתים רחוקות. מנורות לד קיימות היום גם בגוונים צהבהבים וחמימים, ולא רק בצבע לבן ובוהק.

 

תאורה מעוצבת

כפי שאנו יודעים, גופי תאורה הם מזמן כבר לא רק פונקציונליים אלא הם חלק משמעותי מעיצוב הבית ותורמים הרבה לאווירה. כיום ניתן למצוא גופי תאורה מיוחדים ומעניינים, שיוכלו לתת לנו הרבה אור אך גם להפוך את ביתנו למעוצב. גופי תאורה מתכתיים בגווני שחור, לבן או כסוף, כאלה עם תוספות עץ, זכוכית או אפילו מנורת ליבון פשוטה שחזרה לאופנה. זו ההזדמנות לצאת מהקופסא וליצור פינות ייחודיות ומגוונות. עם זאת, כדאי כמובן לבחור גופי תאורה שיתאימו לקו העיצוב של הבית וייצרו הרמוניה.

 

"להקשיב" לבית

לכל בית יש את המאפיינים הייחודיים שלו. בחירת תאורה נכונה למאפייני הבית תוכל לסייע לכם להדגיש חלקים יפים ומיוחדים, או להגדיל חללים קטנים וסגורים. למשל, ניתן להשתמש בתאורה שקועה או נסתרת ליצירת אווירה אינטימית, או דווקא בתאורה עומדת שתעצים את האור בחלל. תאורה ישירה על תמונות או פרטי נוי תסייע להבליט אותם. לפני שאתם רצים לחנות, נסו לחשוב אילו איזורים תרצו להדגיש בחלל ואיזו אווירה תרצו ליצור.

 

בית מואר הוא בית מאושר

לסיכום, כולנו חולמים על בית מואר ומעוצב וכשזה מגיע לתאורת הבית השמים הם הגבול. קיים כיום מגוון עיצובים גדול, גופי תאורה מודרניים או קלאסיים, עדינים או בעלי נוכחות. לפני שאתם מתחילים במלאכה, חשבו היטב על מאפייני הבית שלכם ועל האווירה שאתם רוצים להשיג. אם תתחשבו בתאורה הטבעית, בחללים השונים ובפריטים הקיימים בביתכם, תוכלו לגמרי בעצמכם לבחור תאורה נכונה ויפה על פי טעמכם האישי.

 

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
פולוסה