חיפוש
חיפוש

המדריך למאמצים כלב חדש בבית

אתם מתרגשים לקראת החבר החדש שלכם בבית? אל תשכחו שגידול כלב באה עם אחריות גדולה, אתם מכניסים בן/בת משפחה חדשים לבית שלכם ובמהרה הוא יהפוך להיות חלק בלתי נפרד משגרת היום יום והמשפחה שלכם. איך מתחילים ומה עושים?

 

כל מה שצריך לדעת

שכמדובר בכלבים או חיות מחמד בכלל כדאי להיעזר בידע שאחרים קיבצו ואספו, חיות מחמד הן עולם שלם שלא תמיד אפשר להבין עד שיש לכם אותם. באתר petnet.co.il תוכלו למצוא את כל המידע על כלבים, סוגי גזעים, איך בוחרים את הכלב המתאים ביותר עבורכם, מכרסמים, זוחלים, ארנבים, תוכים ועוד. בנוסף תוכלו למצוא שירותי ווטרינריה קרובים אליכם, חנות חיות, המלצות וטיפים רבים.

 

קבלת הגור

אם בחרתם להביא גור הביתה מומלץ להביא אותו אליכם כאשר הוא בגיל 6-8 שבועות, בשלב זה הוא כבר נגמל מחלב האם אשר חשוב לו מאוד כיוון שהוא מקבל דרכו נוגדנים ומגן עליו מפני הסביבה החדשה שלו. תקופה זו תשפיע רבות על ההתנהגות של הגור עם כלבים אחרים ובנוסף על אופן התזונה שלו לכן אם תוכלו לקחת את הגור רק לאחר מספר שבועות אלו עדיף.

 

איך תכינו את הבית לגור החדש

גם אם הגור הגיע אליכם לאחר 8 שבועות שהוא גמול מחלב אם הימים הראשונים יהיו לו קשים מפני הפרידה מאמו, הגעה למקום חדש ואנשים לא מוכרים. ייתכן כי בימים הראשונים הגור יילל לא מעט ויהיה חסר מנוחה, אל תדאגו זה טבעי לחלוטין. תוכלו לעזור לו על ידי ארגון סלסלה נעימה עם שמיכות ובקבוק חם מתחתיהם. אל תשכחו לדאוג לקולר ורצועה מכיוון שתצטרכו אותם בפעם הראשונה שתוציאו אותו החוצה אפילו לווטרינר עבור החיסון שלו.

 

איך הגור מתנהג בימיו הראשונים

ממש כמו תינוק בימיו הראשונים הגור החדש שלכם כנראה יתמקד בלישון, לאכול ולעשות את צרכיו. הוא לאט לאט יתרגל למגע כף ידכם ואז הוא גם ירגיע אותו ויעזור לו לישון כשהוא מיילל. אם יש ילדים קטנים במשפחה שימו לב שאתם משגיחים עליו כשהוא מתחבר עם הגור החדש כיוון שהוא עלול לשחק איתו לא בעדינות ולפגוע בעצמותיו לא בכוונה.

 

אילוף

ישנן עשרות שיטות של אילוף וכל מאלף יגיד לכם אחרת מבחינת חינוך לצרכים, מגע וליטופים, האכלה, ממתקים וכו'. חשוב שתבחרו בסגנון האילוף שאתם מתחברים אליו ונדמה לכם שתוכלו להתמיד ולהצליח בו. היצמדו לשיטה אחת ולמאלף צמוד אחד כדי שלא תתבלבלו ותבלבלו את הגור החדש.

 

לסיכום

גור כלבים זה אחד הדברים המתוקים והנעימים שיש להיות לידו, לראות אותו גדל ולעזור לו בכל מה שנדמה לכם שהוא צריך, אתם יכולים להתנהג אליו ממש כמו תינוק רק ששלבי ההתפתחות שלו יהיו מהירים יותר ובלי שתשימו לב הוא כבר יתרוצץ לכם בין הרגליים.

גור

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה