חיפוש
חיפוש

המדריך למטופל אצל הפסיכולוג – כיצד להפיק את המירב מהטיפול?

אנשים רבים פונים לפסיכולוג על מנת לקבל טיפול פסיכולוגי מקצועי ולטפל בבעיות נפשיות או בהתמודדויות שונות לרבות: דכאון, חרדות, התמודדות עם לחצים, דימוי עצמי נמוך, בעיות אכילה, קשיים משפחתיים, גיל ההתבגרות, קשיים חברתיים, בדידות ועוד.

במאמר זה נעניק לכם מספר טיפים שימושיים ויעילים שיסייעו לכם להפיק את המירב והמיטב מהטיפול הפסיכולוגי ויאפשרו לטיפול הפסיכולוגי להעניק לכם את הכלים המתאימים שיסייעו לכם להתגבר על הבעיות וההתמודדויות שלכם.

 

בחרו את הפסיכולוג שלכם בצורה נכונה

החלטתם שאתם זקוקים לטיפול פסיכולוגי?

השלב הראשון שעליכם לבצע הוא לבחור פסיכולוג מקצועי שיעניק לכם טיפול איכותי ויסייע לכם להתגבר על הבעיות וההתמודדויות שלכם. כאשר אתם בוחרים פסיכולוג עליכם להתייחס למספר נושאים חשובים.

ראשית, עליכם לוודא שהפסיכולוג מנוסה בתחומו ומטפל במקרים דומים למקרה שלכם.

כמו כן, מומלץ לברר אם אתם מכירים אנשים שהלכו לטיפול אצל הפסיכולוג ולקבל מהם חוות דעת על רמת מקצועיותו ועל השירות שהוא מעניק למטופליו.

בנוסף, יש להתייחס למחיר של הטיפול הפסיכולוגי ולוודא שהוא מתאים לתקציב שלכם.

בחירת פסיכולוג אינה פשוטה ולכן מומלץ להיעזר במנוע החיפוש של אתר "על הספה".

בעזרת מנוע החיפוש, תוכלו למצוא עבורכם מטפל שמתאים לסוג הטיפול שאתם מחפשים וכן לשאר הפרמטרים המפורטים לעיל. היכנסו ל – alhasapa.co.il ומצאו פסיכולוג שיסייע לכם להתגבר על ההתמודדויות והקשיים הנפשיים שלכם ולהגיע לאיזון נפשי.

 

נסו להיות כנים עם המטפל

כמעט כל אחד משתמש בהכחשה כמנגנון הגנה ומכחיש את המציאות אפילו מול עצמו. הטיפול הפסיכולוגי נועד לעזור ולסייע לכם להתמודד עם הבעיות שלכם, אך הפסיכולוג לא יצליח לסייע לכם אם לא תהיו כנים לגמרי איתו ותשתפו איתו את הרגשות והמחשבות שלכם.

השתדלו לזכור שהפסיכולוג לא מכיר אתכם ולכן הוא לא ישפוט אתכם, אלא יכיל את הבעיות והקשיים שלכם וינסה לעשות הכל על מנת לסייע לכם. נסו להיפתח אל המטפל, לספר לו על הרגשות שלכם לגבי החיים שלכם וגם לגבי הטיפול והדברים שהוא יאמר לכם במהלכו.

 

השתדלו להקשיב לפסיכולוג ולשמוע לעצתו

אם החלטתם לפנות לטיפול פסיכולוגי ולקבל סיוע, אתם מעוניינים לטפל בבעיות והקשיים שלכם. על מנת להפיק מהטיפול את המירב, עליכם לנסות להקשיב לפסיכולוג ברצינות ללא ציניות בכלל. נסו לקבל את הביקורת והעצות של הפסיכולוג ולנסות להבין היכן זה פוגש אתכם ומה אתם יכולים לקבל מזה.

לדוגמה, אם המטפל שלכם ממליץ לכם להרבות בפעילות פיזית על מנת לחזק את המצב הבריאותי שלכם שקשור בקשר הדוק למצבכם הנפשי, נסו לשמוע לעצתו ולהקפיד בפעילות פיזית. לפסיכולוג יש ידע וניסיון רב והדבר היחיד שהוא רוצה זה בטובתכם ולכן לא תפסידו דבר אם תנסו להקשיב לו ולקבל את המשוב שהוא נותן לכם.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה