חיפוש
חיפוש

המשפחה שלך היא המשפחה שלנו – איך לבחור מטפלת סיעודית נכון

בחירת מטפל סיעודי עבור ההורים שלנו יכולה להיות משימה לא פשוטה. אחרי הכל, מדובר באדם אשר בידיו אנו מפקידים את הביטחון, הבריאות ואיכות חייהם של ההורים שלנו אשר אינם מסוגלים עוד לדאוג לעצמם. מסיבה זו, חשוב מאוד לדאוג שבחירת המטפל או המטפלת הסיעודית תעשה בצורה הנכונה ביותר, בכדי למנוע מצבים לא נעימים או חוסר התאמה בין המטפל והמטופל. 

ענף הסיוע הסיעודי הוא תחום רחב ביותר, ועובדים סיעודיים רבים מהארץ ומהעולם מקדישים את זמנם ואת חייהם בכדי לדאוג שלמטופלים שלהם תהיה את איכות החיים הגבוהה ביותר כשאלו לא מסוגלים לדאוג לכך בעצמם. בחירה של מטפלת סיעודית צריכה להתבצע על סמך מספר קריטריונים חשובים, אותם יש לבחון טרם העסקת המטפל או המטפלת.

 

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מטפל סיעודי?

בכדי שנוכל להעניק להורים שלנו את הטיפול המסור והטוב ביותר, נרצה לוודא שהאדם אותו אנו מעוניינים להעסיק עומד בדרישות הבאות.

  • שפה ותקשורת: בסופו של דבר, המטפל יהיה צמוד להורים שלכם במהלך שעות הפעילות שלהם. לכן, חשוב לוודא מראש שלמטפל יש יכולת לתקשר עם ההורה, ולהפך. יכולת תקשורת טובה ושליטה בשפה משותפת הכרחית לא רק עבור מקרי חירום, אלא גם עבור ניהול שיחות חולין שיפיגו את השעמום.
  • מגדר: חשוב מאוד לוודא אם האדם הזקוק לסיוע האם יש לו או לה העדפה למטפל ממגדר מסוים. טיפול סיעודי כרוך ברוב המקרים במתן עזרה בביצוע משימות אינטימיות, כמו ביקור בשירותים או רחצה, לכן מומלץ להתאים למטופל מטפל ממגדר איתו ירגיש בנוח.
  • אופי המטפל: בדומה לנאמר על יכולות שפתיות ותקשורת, חשוב שלמטפל הסיעודי יהיו תכונות אופי חיוביות אשר יתאימו לדרישות של המטופל. ממש כמו שאנו בוחרים את חברינו ואת בני או בנות הזוג שלנו לפי תכונות האופי שלהם, כשזה מגיע לאדם אשר ילווה את ההורים שלנו במשך רוב שעות היום נרצה לפעול בצורה דומה.
  • יכולות פיזיות נדרשות: מטלות הטיפול הסיעודי ורמת הקושי שלהן משתנות מאדם לאדם, ותלויות לא אחת במבנה הגוף של המטופל ומצבו הסיעודי. לכן, נרצה לבחור מטפלת סיעודית אשר לה היכולות הפיזיות הנדרשות לביצוע משימות הסיעוד אותן תבצע מידי יום, במיוחד אם מדובר במטופל בעל משקל רב או כשיש צורך בנשיאה תכופה של המטופל.
  • חיבור: לא נרצה שאבא או אמא שלנו יאלצו לבלות את כל היום שלהם עם אדם אליו הם לא מתחברים. לכן, מומלץ לבצע ראיון עבודה עם המטפל טרם ההעסקה בנוכחות ההורה, ולראות האם יש "קליק" בין המטפל והמטופל.
  • ניסיון: מתוך הנחה שאנו מעוניינים שההורים שלנו יקבלו את הטיפול המסור והטוב ביותר שיש, נרצה לוודא שהמטפל או המטפלת בה נבחר מגיעים עם רקע, ניסיון והכשרה מתאימה. כמו כן, מומלץ לבדוק המלצות קודמות על המטפל טרם ההעסקה.

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה