חיפוש
חיפוש

הפסקת הריון באמצעות גרידה – כל המידע

הפסקת הריון היא אחת מהאפשרויות שעומדת בפני אישה שנושאת הריון לא רצוי או לא תקין. גרידה, כמו כל אפשרות אחרת של הפסקת הריון באמצעים רפואיים, מתרחשת רק בסביבה רפואית על ידי רופא מומחה. תהליך הגרידה הוא הליך כירורגי שמתבצע בהרדמה כללית או אזורית, ויש לו יתרונות וחסרונות, בהשוואה לפתרונות אחרים.

 

הריון לא רצוי או הריון לא תקין

נשים רבות מתמודדות במהלך חייהן עם מציאות של הריון לא רצוי או של הריון לא תקין. הסיבות לכך שהריון אינו רצוי הן רבות ושונות, וביניהן ניתן למנות חוסר מוכנות להורות, גיל צעיר, קשיים כלכליים ועוד. הריון לא תקין או הריון שבו קיים סיכון גבוה לבריאות או לחיים של האם או של העובר, כולל מקרים של מומים מולדים אצל העובר, בעיות גנטיות שלא מאפשרות את המשך ההיריון או סיכון בריאותי לאם.

הפסקת הריון באמצעים רפואיים

אפשרויות להפסקת הריון באמצעים רפואיים

לאחר שמתקבלת ההחלטה להפסיק את ההריון, יקבע רופא מה היא השיטה המתאימה להפסקת ההריון, בעיקר על פי גיל ההריון וכן על פי מצבה הרפואי של האישה והעדפותיה. כאשר מדובר על שלבים מוקדמים של ההיריון, ניתן לבצע הפסקת הריון תרופתית שתחת השפעתה עשוי תהליך הפסקת ההיריון להימשך מספר ימים, או הפסקת הריון באמצעות שאיבת ואקום שנחשבת להליך פולשני פחות מגרידה. לאחר השבוע ה-10 של ההריון מקובל לבחור בגרידה.

 

יתרונות הגרידה

הליך הפסקת הריון באמצעות גרידה הוא הליך חד פעמי, מהיר, יעיל וכזה שגורם לפגיעה מינימלית בגוף האישה.. גרידה נמשכת בין רבע שעה לחצי שעה והיא מאפשרת גם לקיחת ביופסיה לבדיקה של רקמות הרחם, אם יש צורך בכך.

הפסקת הריון באמצעים רפואיים

אחרי הגרידה

לאחר הגרידה ולאחר שפגה השפעת החומר המרדים על האישה, היא מתבקשת להישאר להתאוששות ולהשגחה של מספר שעות. היא מונחית, גם לאחר השחרור מההשגחה הרפואית, להימנע מפעילות מאומצת כדי לאפשר החלמה מלאה של צוואר הרחם ושל הרחם. במהלך ימי המנוחה ייתכנו כאבי בטן מקומיים או דימומים. חשוב לזכור להגיע לביקורת רפואית שבועיים לאחר הפסקת ההריון, על מנת לוודא שהפסקת ההריון הושלמה במלואה, ולמנוע סיבוכים אפשריים כמו דימומים או זיהומים.

 

חשוב לדעת

  • הפסקת הריון היא תמיד תהליך רגשי מורכב, ומומלץ להיעזר בליווי ובייעוץ של מטפלים מקצועיים.
  • אם האישה מעדיפה, לעתים ניתן לבצע הרדמה כללית במהלך הגרידה.
  • גרידה היא הליך בטוח ויעיל שבוצע בהצלחה בנשים מכל רחבי העולם.
  • גרידה אינה פוגעת בפוריות האישה ולא מקשה על יכולתה להיכנס להריונות נוספים בעתיד.

 

 לסיכום

גרידה הינה הליך כירורגי בטוח ויעיל עבור נשים שנושאות הריון לא רצוי או הריון לא תקין. חשוב מאוד לבצע הפסקת הריון רק במוסדות רפואיים ורק על ידי רופא מומחה בתחום.

הפסקת הריון באמצעים רפואיים

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה