חיפוש
חיפוש

הקמת גינה חסכונית – כל העקרונות החשובים

בשנים האחרונות ישנה התעניינות רבה סביב דרכים שונות שיביאו לשמירה על הסביבה. הדבר בא לידי ביטוי לא פעם גם בעולם הגינון. שכן, מדובר בעולם שמשתנה לעיתים קרובות בהתאם לצורך. הקמה של גינה חסכונית היא פתרון הולם לחיסכון במים וחשמל. 

 

עקרונות חשובים בהקמה של גינה חסכונית

אם אתם מתעניינים בהקמה של גינה חסכונית במים ובחשמל, כדאי שתדעו שאין מדובר בעניין של מה בכך. כלומר, עליכם להתייעץ תחילה עם אנשי מקצוע שבקיאים בתחום כדי לשמוע איך מבצעים את ההליך? מה היתרונות והחסרונות שלו? והאם אפשר בכלל להקים גינה מסוג זה אצלכם בחצר?.

יצאנו לבדוק את כל הפרטים החשובים עם זאב דיאמנט, מעצב גינות ובעלים של חברת "שדות – הקמה ועיצוב גינות" ( אתר החברה: https://sadot-ginun.com/ )  כדי שתוכלו להכין את הקרקע ולהבין מהם העקרונות שמנחים את הגינה החסכונית שאתם צריכים שתהיה לכם.

עקרונות חשובים בהקמה של גינה חסכונית

עיקרון ראשון בהקמה של גינה חסכונית – התקנה של מערכת השקיה איכותית

העיקרון הראשון נוגע לשימוש במערכת השקיה איכותית ומחושבת. זה העיקרון החשוב ביותר שיאפשר לכם לחסוך במשאבים בגינה שלכם. שכן, מערכת השקיה שכזו פועלת לפי תכנון מוקדם ומדויק. כך שבעצם, מתאפשר לבצע שינויים בכמויות ובזמני ההשקיה בהתאם לצורך.

עיקרון ראשון בהקמה של גינה חסכונית – התקנה של מערכת השקיה איכותית

עיקרון שני בהקמה של גינה חסכונית – הכנת ניקוז איכותי

הכנה של ניקוז איכותי בגינה תמנע בזבוז של מים וגם תאפשר לשמור על הניקיון. הכנה שגויה של ניקוז שכזה עשויה להוביל בסופו של דבר לשני חסרונות בולטים מאוד. הראשון הוא כמובן בזבוז מיותר של מים והשני נוגע לצורך של הצמחים. במצב שכזה הם לא יוכלו לקבל את המזון שהם באמת זקוקים לו.

לכן, חשוב מאוד לשים לב לעיקרון זה ולדאוג להכנה איכותית של ניקוז שתאפשר לשמור על ניקיון הגינה כולה.

 

עיקרון שלישי בהקמה של גינה חסכונית – התקנה של תאורה סולארית

אי אפשר לעסוק בהקמה של גינה חסכונית מבלי לציין את עיקרון התאורה הסולארית. כדי שניתן יהיה לחסוך בחשמל על תאורה של הגינה, יש להשקיע בהתקנה של גופי תאורה סולאריים. כאלו שפועלים באמצעות האנרגיה של השמש ולא צורכים חשמל כלל. ראוי לציין כי יש מבחר גדול של גופי תאורה סולאריים שנראים כמו גופי תאורה רגילים. כך שבעצם, מתאפשר לעצב את הגינה תוך חיסכון כלכלי ושמירה על הסביבה מבלי לפגוע בעיצוב.

 

עיקרון רביעי בהקמה של גינה חסכונית – בחירה בצמחייה שדורשת מעט השקיה

גינה לא יכולה להיות מושלמת בהיעדר של צמחייה יפה ופורחת. הכוונה כמובן לעצים, צמחים וצמחי תבלין שיפיחו בה חיים. כדי שהגינה שלכם תענה על התיאור שנכתב בשורה הקודמת, אתם צריכים לדעת שחשוב מאוד לערוך בירור מקיף לפני שמבצעים את הליך שתילת הצמחים בגינה החסכונית.

שכן, הבחירה בצמחים השונים היא חלק מהותי מאופי הגינה. בגינה חסכונית יש שילוב בין צמחים שיכולים להחזיק מעמד ללא השקיה מרובה. הצמחים האלו נשארים עמידים ובעלי מראה רענן ללא השקיה מרובה גם בימים חמים מאוד. בחירה בצמחים מסוג זה מובילה בסופו של דבר לחיסכון אדיר בצריכת המים מבלי לפגוע במראה הגינה. שכן, בחירה נכונה תאפשר להקים גינה מטופחת ויפיפייה.

 

עיקרון חמישי ואחרון בהקמה של גינה חסכונית – התקנת הצללה

העיקרון החמישי והאחרון נוגע להצללה נכונה של הגינה. ככל שהגינה שלכם תהיה מוצלת יותר, כך תתרחש פחות התאיידות של מי השקיה. ההצללה חשובה מאוד בגלל שהיא מאפשרת לקרקע לשמור על הרטיבות והלחות שבה. כך שבסופו של דבר, אתם תצטרכו להשקות פחות את הגינה.

 

סיכום העקרונות להקמה של גינה חסכונית

הקמה של גינה חסכונית במים וחשמל מצריכה ידע מעמיק בתחומי טכנולוגיה, גינון ועיצוב. שכן, ללא היכרות מעמיקה עם התחומים הללו, לא ניתן לבצע הקמה של גינה מסוג זה. כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק ליישם את חמשת העקרונות החשובים שצוינו עד כה כדי שתוכלו להקים גינה שתחסוך לכם לא מעט בהוצאות על מים וחשמל ותאפשר לכם גם לשמור על הסביבה.

הקמת גינה חסכונית - כל העקרונות החשובים

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה