חיפוש
חיפוש

הר הכסף 2 – הכינו ציוד טיפוס

נתחיל עם הסבר באשר למה הם "כספים אבודים". אבכן, הכוונה היא לכספים אשר כלל לא הייתם מודעים לקיומם (תתפלאו, יש חיה כזאת), כלומר אלו הנמצאים בחשבונות בנק בבעלות נפטרים, חשבונות בנק לא פעילים (בהם לא התבצעה פעילות במשך שנה), פיקדונות, קופות גמל ואחרים. החל משנת 2013 כל אזרח ישראלי יכול לאתר בקלות רבה האם באחד מן הגופים הפיננסים במדינה מצוי כסף השייך לו, וכלל לא היה מודע אליו. לצורך המחשת המהפכה, ניתן לבחון את הבעייתיות שהייתה בעבר באיתור כספים בחשבונו של נפטר במידה (במצב בו אין בידנו מידע מזהה כלשהו), וכיום מתאפשר בקלות רבה בזכות השימוש במערכת הר הכסף 2 הדרך אל הכספים אבודים שלכם.

הכינו את הציוד

כיצד אני מחפש במערכת?

ייתכן והדבר יפתיע אתכם, אך השימוש במערכת הר הכסף 2 הוא פשוט מאוד (וכבר אמרנו – בחינם?). סוג החיפוש במערכת מתחלק לשניים וכולל "חיפוש עצמי לפי שם" ו-"חיפוש כספי נפטר". חשוב לציין כי במעמד חיפוש כספי נפטר, ובאם איתרה המערכת כספים אבודים – התוצאה שתתקבל לא תכלול (באופן הגיוני) את סוג ומספר חשבון הבנק לצד היתרה המצויה בו, אלא רק את שם הבנק בו אותרו הכספים. בכך, ועם שימוש במידע זה, ניתן לפנות באופן ישיר לבנק במטרה לדרוש זכאות על הכסף האבוד.

חיפוש כספים לפי שם הינו פשוט למדי, ומצריך: 1) מספר תעודת זהות; 2) תאריך הנפקת תעודת הזהות ו-3) מענה על שאלות שונות במטרה לאשר את הזדהותכם. על מנת להימנע מסיטואציות אשר עלולות לסכן את ביטחון המידע המאוחסן במערכת, ניתן לבצע עד עשרה חיפושים שונים עבור כל מספר תעודת זהות המוזן במערכת.

לעומת זאת, באם מהות החיפוש היא איתור כספים אבודים בחשבון של נפטר, יש לציין מספר נתונים גדול יותר: 1) מספר תעודת הזהות של הנפטר; 2) תאריך פטירה שנמצא בתעודת הפטירה; 3) מספר תעודות זהות של המחפש; 4) תאריך הנפקת תעודת הזהות של המחפש, ו-5) מענה על שאלות לעימות זהות המחפש.

ייתכן ואי שם במרתפי גוף פיננסי במרכז הארץ שוכבים כספים השייכים לכם על פי חוק. על מנת לבדוק את זכאותכם, מהרו לאתר הר הכסף 2 ומיצאו את הקשר אל החסכונות שלכם.

 

 

אולי יעניין אותך גם

דולרים
פיננסים
התנהלות פיננסית בגיל השלישי

לא קל להתנהל נכון פיננסית בגיל המבוגר. כאשר אנחנו מתבגרים אנחנו מוצאים את עצמנו זקוקים לכנסה גבוהה יותר למרות שגובה ההכנסה הצטמצם. לא מעט מבוגרים

קרא עוד »
פולוסה