חיפוש
חיפוש

4 השלבים להתקנת מזוזה בדרך הנכונה

על פי ההלכה יש להתקין מזוזה בכל פתח שישנו בבית מלבד בחדר השירותים. בנוסף על פי הדין אין צורך להתקין מזוזה בפתח של חלל שהינו בגודל הקטן משני מטר על שני מטר. יש צורך להתקין מזוזה גם בפתח בבית שהינו ללא דלת אך בפתח שהינו  ללא משקוף אין צורך להתקין בו מזוזה. במאמר זה נדון בשלבים להתקנת מזוזה.

 

שלב ראשון – קביעת כיוון הכניסה כניסה הראשית

כל פתח בבית למעשה משמש לשני כיוונים, הן לכניסה והן ליציאה. עבור כל הפתחים יש להבחין ולקבוע מהו כיוון הכניסה בפועל. לאחר קביעת כיוון הכניסה, בהתאם לאופן השימוש בחלל ניתן  לקבוע מהו המשקוף הימני של כיוון הכניסה.  כאשר מדובר על הכניסה הראשית לבית מהחצר או מהרחוב, כיוון הכניסה הינו ללא ספק מבחוץ פנימה ולכן יש לקבוע בו את המזוזה בצד ימין. על מזוזות אש קודש בהרחבה בקישור זה.

מְזוּזָה

שלב שני – קביעת כיוון כניסה בחדרים הפנימיים

כאשר מדובר בפתחים שבין חדרים שונים בתוך הבית לעיתים קשה לקבוע מהו כיוון הכניסה. על פי ההלכה כאשר אחד החדרים הוא חדר פנימי אשר אין לו כניסה נוספת  כמו גם, כאשר יש לו פתח כניסה נוסף  אך זה אינו בשימוש תדיר למשל חדר בקצה מסדרון עם מעבר למרפסת או חצר הכניסה, כיוון המסדרון נחשב לכניסה הראשית ויש להתקין את המזוזה  בימין של הכניסה לחדר הפנימי.

 

שלב שלישי- קביעת גובה המזוזה

על פי ההלכה יש לקבוע את המזוזה בתוך אזור השליש העליון של גובה של כל פתח. חשוב להקפיד כי הקצה התחתון של המזוזה לא יהיה מתחת לקו השליש העליון של הגובה של הפתח. המטרה של הלכה זו נובעת מכך שמי שעובד בפתח יראה את המזוזה כשהיא בגובה העיניים הטבעי שלו. חשוב גם להותיר רווח פנוי של לכל הפחות 8 ס"מ מהמשקוף  העליון.

מְזוּזָה

שלב רביעי – קביעת זווית המזוזה

בעדות המזרח המנהג הוא להתקין את המזוזה כשהיא ישרה ולעומת זאת המנהג בעדות אשכנז הוא להתקין את המזוזה באלכסון. בכל מקרה אין להתקין את המזוזה לרוחבה. יש בהקשר זה לקחת בחשבון את מידות המשקוף ולהתקין בהתאם למנהג העדתי במסגרת האפשר בהתאם לרוחב הזמין בכל משקוף.

 

אמירת ברכה

על מנת להשלים את מצוות קביעת מזוזה, טרם ההתקנה יש לברך, ברוך אתה… אשר קדשנו במצוותיו וציוונו לקבע מזוזה. יש הנוהגים להוסיף ולברך את ברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לסיכום במאמר זה דנו במספר שלבים חשובים בקביעת מזוזות בבית, השלב הראשון הוא קביעת המזוזה הראשית, השלב השני, קביעת המזוזות הפנימיות, השלב השלישי קביעת גובה המזוזה השלב הרביעי, קביעת גובה המזוזה לבסוף הרחבנו לגבי הברכות שיש לומר טרם התקנת כלל המזוזות.

מְזוּזָה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה