חיפוש
חיפוש

איך השפיעה הקורונה על החיים הרומנטיים שלנו

כבר שנה שהקורונה איתנו, כמעט בלי ששמנו לב, אבל זה כנראה לא באמת משנה, כי הזמן מאז מרץ 2020 קצת איבד משמעות.

מצד אחד הוא נמתח כמו מסטיק כי אין מה לעשות בסגרים הארוכים, בייחוד אחרי שהספקתם כבר לרקוד את כל ריקודי הטיק טוק ולראות כל סרט או סדרה חדשה שיש לנטפליקס להציע, ומצד שני הזמן עבר כל כך מהר שכן, כאמור, הקורונה איתנו כבר שנה.

הדבר שככל הנראה היה לנו הכי קשה להתמודד איתו, מלבד כמובן מי שחלה במחלה עצמה ונאלץ להתמודד איתה, הוא הריחוק החברתי. נכון, המצב הכלכלי קשה מאוד, ונכון, מסכות זה לא נוח, וכן, לפעמים בא לשבת באיזה בית קפה רק כדי לא להיות בבית, אבל בסופו של יום העובדה שאסור לנו להיפגש עם הרבה אנשים סביבנו, עם בני משפחתנו או חברינו שבקבוצת סיכון, או סתם לצאת לבלות במקומות בהם יש סיכוי לפגוש אנשים חדשים זה הדבר הקשה ביותר. נרצה בזה או לא, בני אדם הם חיה חברותית שזקוקה לחום ואהבה על מנת לשמוח ולהתקיים.

 

משפיע גם על הרומנטיקה

כדי שלא נשקע בדיכאון עמוק ונצליח לשמור על סוג של קרבה רבים למדו להעביר את מפגשי פנים אל פנים שהיו עושים קודם לזום. אם זה סדר פסח שנחגג בזום עם כל המשפחה, חתונות ובריתות שהופכות לאירועי זום, או סתם שיחות "פייס טיים" לחברים הטובים כדי לראות את זיו פניהם.

כל זה טוב ויפה, אך מה לגבי כל אותם רווקים ורווקות שעדיין בחיפוש אחרי החצי השני? דייטים בקורונה הפכו להיות עניין בעייתי למדי, בסגרים אסור היה להיפגש עם המשפחה, אז בטח ובטח שלא ניתן יהיה להיפגש לדייט. גם כשאנחנו לא בסגרים מלאים אין ממש איפה להיפגש לדייטים בקורונה, הרי כל המסעדות, הפאבים ובתי הקפה סגורים, ואם תשבו בחוף הים וחס וחלילה תרצו להתקרב יותר משתי מטר או אולי להוריד את המסכה כדי לראות זה את זה אתם מסתכנים בדו"ח.

 

הפתרונות מאחורי המסך

אבל כמו רוב האתגרים, לאט לאט אנחנו לומדים איך להמשיך אפילו את חיי האהבה והדייטינג במתכונת קורונה. אפליקציות הפכו לפופולריות מאוד, גם אצל מי שתמיד סירב להן, והדייטים עצמם הפכו להיות מקוריים יותר – הרוב עושים את הדייט הראשון בכלל בווידאו, שהרי למה לעשות שיחת טלפון רגילה אם כבר התרגלנו לעולם שבו אפשר לדבר ולראות את מי שמדבר איתך בו זמנית?

אפליקציות ההיכרויות כמו טינדר, אוקיי קיופיד ודומיהן אמנם כבר היו מוכרות לנו עוד הרבה לפני ששמענו על הקורונה או חשבנו שהיא תשנה לנו את החיים, אך הן בהחלט הפכו לאפליקציות השימושיות ביותר בתקופת הקורונה. אפילו גדולי הסרבנים, שאמרו שלעולם לא ינסו אותן, הבינו שאין להם מנוס מכך – אם הם רוצים להכיר את החצי השני שלהם הם יצטרכו להתחיל בחיפוש אונליין.

רגע, אבל אמרנו שהקונספט הזה קיים כבר כמה שנים לפני הקורונה, אז מה נשתנה באהבה בקורונה מאהבה בכל הלילות? שאין לאן לצאת לדייט!

 

דייט ראשון, טייק 1

הקורונה, כאמור, גרמה ללא מעט אנשים לחוש מאוד בודדים ולהבין כמה היו רוצים זוגיות בחייהם, אך כיצד ניתן להכיר אנשים חדשים אם אין לאן לצאת? סרט? שכחו מזה. מסיבה? מושג שהוא כל כך שנה שעברה. הבר השכונתי? הוא פשט את הרגל. אמנם הטבע עוד פתוח, ותמיד אפשר לשתות בקבוק יין טוב אל מול השקיעה בחוף הים, אך מה כאשר יש סדר הדוק, כזה שבו אנו מוגבלים לפרמטר סביב ביתנו פחות או יותר?

ובכן, בסגר הראשון כולנו הכרנו את השחקן הראשי של 2020 – אפליקציית הזום. העבודה עברה לשם, הלימודים עברו לשם, אפילו סדר פסח עבר דרך הזום, ואם כל אלה כן, אז למה לא דייטים בזום?

באותו סגר ראשון הראשון רק למדנו מי נגד מי, בסגר השני כבר הבנו יותר טוב את העניין וניסינו למצוא פתרונות, ועכשיו, על אף שהחיסונים כבר כאן, נראה שיש מוטציה חדשה באופק, ובקיצור, אולי כדאי להחזיק את החלום הזה של לחזור לשגרה קצת יותר, כי בכל זאת לא נראה שזה הולך לקרות בזמן הקרוב, אלא להיפך – ייתכן שאפילו יהיה סגרים נוספים. ועדיין, אפשר לומר שלמדנו לחיות את חיינו למרות הקורונה, אך בשביל לעשות את זה היינו צריכים לעשות הרבה הקרבות, אחת מהן היתה ההיכרות ומפגש עם אנשים חדשים.

 

היכרויות מהבית

הקונספט של דייט בזום, או בכלל דייט מרחוק היה יכול לפני שנה להישמע מוזר. מאוד מוזר. אך היום, כששני סגרים כבר מאחורינו, אנחנו רואים שזה למעשה לא כזה מוזר, אם כבר אפילו די נחמד ומשתלם לכל הצדדים. בגלל שדייטים בזום נעשים מנוחיות ביתכם, אפילו בלי צורך אמיתי שתלבשו מכנסיים, שהרי המצלמה תופסת רק את פלג גופכם העליון (אם כי מומלץ שכן). גם לא תצטרכו להוציא כסף על אלכוהול (כבר הוצאתם אותו שעשיתם קניות בסופר), ובעצם לא תצטרכו אפילו לדאוג לסוגיה של "מי ישלם?"

כשאתם בבית אתם גם יותר נינוחים ומרגישים יותר עצמכם מאשר בחוץ. זה דבר טבעי לחלוטין להיות פחות לחוצים ויותר נינוחים בבית שלכם, אפילו אם אתם בדייט מול המסך. להיות יותר עצמכם תמיד יגביר את הסיכויים של הדייט להיות מוצלח יותר, אך אם בכל זאת אתם מרגישים שהוא לא הולך טוב, תמיד תוכלו לנצל את העובדה שדייטים בזום יכולים להימשך רק 40 דקות (אלא אם יש לכם מנוי), וכך תוכלו להגיד להתראות בקלות.

אחרי דייט ראשון מוצלח בזום גם יותר קל לברור ולהחליט אנחנו אתם באמת רוצים להיפגש פנים אל פנים, מה שקורה במקומות מחוץ לעיר בהם אין פקחי מסכות, או בבתים, ואם כבר מכניסים מישהו / מישהי זר הביתה, מומלץ קודם לדבר איתם בשיחת וידיאו כדאי לדעת יותר טוב מי הם.

 

פתרון בר קיימא?

כן, יש לנו עוד הרבה דרך לעשות ב"נירמול" עולם הדייטינג עם ההגבלות שיש כעת, אבל כאשר הדייטים בזום נהיים מוצלחים, זה נותן עוד תקווה לפגישה פנים מול פנים שתוכל להתרחש בסוף הסגר. בעצם, מה שאנחנו מנסים לומר זה שלמרות כל הבאסה הכללית מהמצב, הייאוש שעשוי להשתלט אם לא תעצרו אותו בזמן והשינויים התכופים שאנחנו נאלצים להסתגל אליהם בזמן קצר – מי שבאמת רוצה ולא חושש לנסות שוב ושוב, מוצא את הדרך.

האם הדרך הזו תהיה קבועה לאורך זמן? האם היא תחליף באופן קבוע את הדרך המסורתית של פגישות פנים אל פנים, חיזורים וניסיונות לתפוס את תשומת הלב של הצד השני בבר או במועדון? אולי. ימים יגידו. עד שזה יקרה או לא יקרה, כדאי ליהנות ממה שיש ולמצות את המיטב.

 

שקיעה ולב

אולי יעניין אותך גם

הִתמַכְּרוּת
למבוגרים
5 טיפים שיעזרו לך להיגמל

התמכרות היא אחד הדברים שיכולים לפגוע בצורה הקשה ביותר בקיום האנושי. אדם מכור הוא אדם שמתקשה לנהל שגרת חיים טובה, ואורח חייו מנוהל בצורה כמעט

קרא עוד »
אילו השפעות יש לקנאביס
למבוגרים
אילו השפעות יש לקנאביס?

צמח הקנאביס, הידוע בכינויו מריחואנה,  מאז ומעולם היה נושא לוויכוח בתרבויות שונות. בתחומי בריאות שונים, ניסויים ומחקרים אינטנסיביים בשל השפעותיו המורכבות על גוף האדם והנפש,

קרא עוד »
מסיבת רווקים
למבוגרים
4 דרכים לחגוג מסיבת רווקים

מסיבת רווקים מצריכה תכנון מוקדם, מאחר והמטרה היא לארגן מסיבה מהנה ומיוחדת, שתתאים לכל הנוכחים. זוהי הזדמנות נפלאה לחגוג עם החברים והמשפחה את סיום תקופת

קרא עוד »
שמן CBD
למבוגרים
10 שימושים מעניינים לשמן קנאביס

בשנים האחרונות, הפופולריות של תוספי תזונה מבוססי שמן CBD צברה תאוצה, הודות למודעות הגוברת ליתרונות הפוטנציאליים של שמן הקנאביס. שמן הקנאביס, מכיל קנבינואידים שונים, כולל

קרא עוד »
פולוסה