חיפוש
חיפוש

השקעות נדל"ן בחו"ל – במה זה כרוך?

אין ספק כי שוק הנדל"ן בישראל הוא בעל פוטנציאל השקעה ותשואה גבוהים ביותר, אך עם זאת קיימות בו בעיות רבות הדוחפות משקיעים רבים להשקיע דווקא בחוץ לארץ. הגורמים העיקריים לכך הם ההון הרב הנדרש לביצוע עסקת נדל"ן בישראל, יחד עם עליית המחירים ורמות המיסוי הגבוהות.

האופציה של השוק הקיים בחו"ל מהווה אלטרנטיבה הולמת לזו שבארץ. אז במה השקעות נדל"ן בחו"ל כרוכות? על כך במאמר הבא.

 

היעדים החמים להשקעות נדל"ן בחוץ לארץ

ניתן למנות לא מעט מדינות וערים בהן ניתן לרכוש נכסי נדל"ן איכותיים ורווחיים, כאשר לרוב השקעות נדלן בחול מרוכזות במרכזי ערי הבירה או באזורי ביקוש אחרים. ניתן ליהנות מהשקעות בסכומים הנמוכים משמעותית מאלו הקיימים בישראל, יחד עם יתרונות במיסוי, תשואה גבוהה, ורווחי הון יפים.

ארצות הברית על כלל מדינותיה נמצאת ברשימת היעדים החמים להשקעות נדל"ן, יחד עם ערים נוספות במדינות שונות באירופה.

 

ארצות הברית – מדינה גדולה, השקעה גדולה

ארצות הברית היא מדינה ענקית, וקיימים הבדלים עצומים בין האזורים השונים. כל עיר בארצות הברית מחזיקה גם באזורים זוהרים פחות, רווי עוני ופשע. משקיעים לא ירצו להתקרב לאזורים אלו, למרות ההצעות השונות שנראות אטרקטיביות על הנייר.

מצד שני, השקעות בשוק הוקרה של ארצות הברית (המצריכות סכומי השקעה גבוהים) אף היא לא בעלת פוטנציאל תשואה גבוה. מסיבה זו רצוי להתמקד בהשקעות נדל"ן בשוק הביניים, הנמצא בעיקר בפרברים.

השקעה בארה"ב כרוכה בריחוק פיסי רב מן הנכס, הפרשי שעות, וקשיי נגישות נוספים. גם המיסוי בארצות הברית אינו פשוט. איש מקצוע בארה"ב שמכיר את הסביבה ויכול ללוות אתכם בצורה פעילה יכול לסייע בכך.

 

אירופה – מגוון רחב של מדינות, מגוון של השקעות

המדינות המובילות הנוגע להשקעות נדל"ן הן מדינות מזרח אירופה – פולין, צ'כיה, סלובקיה, והונגריה. מדינות אלו סבלו ממשבר כלכלי מתמשך, אך בשל הזרמת כספים מאסיבית הן נמצאות כיום במגמה של צמיחה ושגשוג כלכלי.

מחירי הנדל"ן באזורים אלו כבר עולים, אך הם עדיין נמוכים משמעותית. היעדים החמים להשקעות הם מרכזי הערים הגדולות, בדגש על ערי הבירה. הגידול האינטנסיבי בתיירות, יחד עם מעבר חופשי של סטודנטים הפכו את מזרח אירופה ליעד חם להשקעות נדל"ן.

 

מיסוי ובירוקרטיה באירופה

משקיעים רבים בוחרים לבצע השקעות נדל"ן במזרח אירופה מתוך ציפייה כי יזכו להטבות. חשוב לדעת כי במדינות אלו קיימת מערכת משפטית ורגולטורית מסודרת, המאפשרת למשקיע הישראלי לקבל בעלות מלאה על הנכס.

המיסוי עדיין נחשב לנמוך מאוד במרבית מדינות מזרח אירופה, ואין מיסים מיוחדים הנוגעים להשקעות זרות. יתרה מכך – במרבית המדינות מעודדים השקעות זרות, במיוחד בתחום הנדל"ן.

 

לסיכום

השקעות בנדל"ן ללא ספק יישארו רווחיות עבור המשקיעים, בישראל ומחוצה לה. אם בחרתם להשקיע בנדל"ן בחו"ל – עשו זאת בחכמה ותוך היעזרות בגורמים מקצועיים רלוונטיים.

בהצלחה!

בית למכירה

 

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה