חיפוש
חיפוש

השתלת שיניים ביום אחד – המדריך המלא

השתלת שיניים ביום אחד היא אחד מאותם טיפולים ששינו את העולם. הטיפול מציע למטופלים שן המתפקדת כשן טבעית, ואף סט שלם של שיניים כאלו, המתפקדות כשיניים טבעיות, וכל זה ביום אחד.

מהו התהליך, ולמי הוא מתאים? ד"ר אלכסנדר אברבוך, רופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלות שיניים יסביר לכם כל מה שרציתם לדעת על התהליך, הסכנות הכרוכות בטיפול לקוי בשתלים, והיתרונות העצומים שהטיפול מקנה לכם, המטופלים

קצת הסבר על התהליך של השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד נחשבת לפתרון יעיל למטופלים אשר:

#1  זקוקים להשתלה, אך שאינם מעוניינים בהשתלה שאורכת בסביבות שישה חודשים עד שהשתל נקלט בצורה מלא

#2 או הסובלים מחרדת רופא שיניים ומעוניינים לגמור עם הטיפול כמה שיותר מהר.

#3 או מטופלים המעוניינים להשיב לעצמם את היכולת ללעוס ולחייך כמה שיותר מהר.

בטיפול זה, השתלים מועמסים ביום אחד בפיו של המטופל, הוא יוצא עוד באותו היום עם סט זמני שישרת אותו עד לקבלת הסט הקבוע של הכתרים, הגשרים, או התותבות שיוצבו על השתלים. השתל עצמו, עשוי מטיטניום, מתכת שיכולה לעמוד בלחצים העזים הפועלים בתוך הפה שלנו, על השתל, בונים את הכתר, החלק החיצוני שנראה כמו השן שלנו, חלק זה עשוי או מחרסינה, אי-מקס (חרסינה דחוסה), או זירקוניה. ברוב המקרים התוצאה תחזיק מעמד לטווח, ושיעורי ההצלחה גבוהים מאוד במרבית המטופלים.

מי יכול לעבור טיפול השתלת שייניים ביום אחד?

השתלה ביום אחד מתאימה לרוב למטופלים, כיום ישנם שיטות המאפשרות גם למסורבי השתלות לעבור השתלת שיניים ביום אחד. במקרים מסוימים, כאשר המטופלים סובלים מדלקת חניכיים כרוניות או בעיות נוספות בחלל הפה, יש לטפל קודם כל בבעיה, ורק לאחר מכן יהיה אפשרי לבצע את ההשתלה.

רופא השתלות

מדוע עדיף לעשות השתלת שייניים ביום אחד?

בעקבות התקדמות הטכנולוגית בעולם רפואת השיניים, כיום ניתן לבצע את התהליך ביום אחד בלבד ובכך למעשה לחסוך למטופל תקופה ארוכה ללא שיניים בפה. את השתלת השיניים, ניתן לבצע מידית לאחר עקירה ולהחדיר לתוך האזור העקור שתל וכתר זמני. למעשה, מדובר בקיצור דרך של שלושה שלבים מסורתיים שבוצעו בעבר. ישנה סיבה טובה לדרישה הגוברת לטיפול הזה, ואפילו תמיכה מחקרית. כאשר חוקרים בדקו מה קורה באזור העקירה, או בכל אזור שחסרה בו שן, נגלתה בפניהם תמונה בעייתית שאינה כוללת רק את החלל הריק, שן חסרה, גורמת לנסיגת עצם מהלסת באותו אזור, בעיה היכולה להשפיע על השיניים הסובבות ולגרום להן לעלות האחת על השנייה, ובנוסף נסיגת העצם אינה מאפשרת השתלה של שתלים חדשים, מפני שאין מספיק עצם באזור.

מהם היתרונות בביצוע השתלה ביום אחד?

לביצוע השתלת השיניים ביום אחד ישנם יתרונות רבים, כפי שמתאר ד"ר אלכס אברבוך, רופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלות שיניים: "ראשית כל, טיפול שבו ההשתלה מידי, גורם למניעת נזק הנוצר כתוצאה מנסיגת עצם, אם ישנה נסיגת עצם בלסת העליונה, יש לבצע ניתוח הרמת סינוס, ניתוח שבו משתילים עצם באזור בשביל להגדיל את המסה הקיימת, ובכדי לאפשר השתלה של שיניים. כאשר העצם יציבה וחזקה יותר, השתל יכול להחזיק מעמד שנים רבות, ולפעמים גם לאורך כל חיי המטופל. בנוסף, ד"ר אברבוך מציין שמאחר והפעולה הכירורגית מתבצעת בזמן קצר, המטופל חשוף לפחות זיהומים וסיבוכים, ועל כן השתלת שיניים ביום הוא טיפול מומלץ, בריא, ונוח. אם ברצונכם לקבוע פגישת ייעוץ, צרו קשר ב-072-394-3153 עם ד"ר אברבוך במרפאת השיניים שלנו בהרצל 52, ראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה