חיפוש
חיפוש

איך תבחרו את התאורה המושלמת לבית ב3 שלבים

אם גם אתם חולמים על תאורה מעוצבת שתתאים לכם בדיוק לבית אך לא יודעים כיצד לעשות זאת – הגעתם למקום הנכון.

במספר צעדים פשוטים, גם הבית שלכם יהיה מעוצב ומואר.

 

כשיש אור בבית – יש אור בלב

לא משנה אם יש לכם בית גדול או קטן, מודרני או דווקא כפרי, על דבר אחד אין ויכוח – כולנו רוצים בית נעים ומלא באור. כשהבית מואר בצורה הנכונה, נעים יותר לחיות בו. ובכל זאת, בחירת תאורה לבית היא דבר מאתגר. אנו רוצים שתהיה חזקה מספיק אך לא מסנוורת, שתהיה ייחודית אך גם תתאים לעיצוב הבית, איכותית אך לא יקרה ועוד שיקולים רבים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כשאתם בוחרים תאורה לבית.

 

מיקום התאורה

תלויים מהתקרה, צמודים לתקרה או לקיר – חשוב למקם את גופי התאורה נכונה על מנת לפזר את האור בחלל כולו. לחללים גבוהים לרוב נבחר מנורות שמשתלשלות מהתקרה. חשוב לשים לב שהמנורה לא תתלה נמוך מדי, כך לא תצליח לפזר מספיק את האור. לחללים נמוכים יותר, נוכל להשתמש בגופי תאורה צמודים לתקרה או לקיר. גופי תאורה אלה מרכזים את האור במקום אחד, לכן נרצה להשתמש בנורות חזקות. בחללים גדולים, נרצה למקם מספר גופי תאורה כך שיצליחו להאיר את החדר כולו. בכל אופן, חשוב לפזר את התאורה באופן אחיד ולהיזהר מיצירת צללים רבים שיקטינו את החלל.

 

להתחשב בעיצוב הבית

כשבוחרים תאורה לבית, חשוב כמובן להתחשב בקו העיצוב שלו. המטרה העיקרית של גופי התאורה היא להאיר לנו את הבית, אך חשוב לזכור כי ההיבט העיצובי משמעותי גם כן. נרצה לבחור תאורה שתהיה הרמונית עם הפריטים בבית שלנו ואף תסייע לנו להדגיש את המיוחדים שבהם. תאורה ממוקדת על אותם פריטים תוכל לסייע לנו לעשות זאת. ניתן אף להשתמש בתאורה על מנת "להגדיל" חללים קטנים בבית.

 

להאיר בחכמה

אין ספק כי תאורה צורכת הרבה חשמל. בחירה בתאורת לד חסכונית בחשמל תוכל לחסוך לכם כסף והתעסקות ואף תעזור לשמור על הסביבה. נורות לד אמנם עולות קצת יותר, אך מחזיקות הרבה יותר זמן מנורה רגילה ולכן תצטרכו להחליפן הרבה פחות. יש נטייה לחשוב כי תאורת לד היא לבנה ו"קרה", אך היום קיים מגוון רב של נורות לד בעלת גוון אור צהבהב שיוצרות אווירה חמימה ונעימה. חשוב לשים לב כי אנו משאירים מקום לאור הטבעי שקיים בבית, שהוא כמובן החסכוני ביותר.

 

לסיכום

בחירת תאורה לבית אמנם נראית כמו משימה מאתגרת, אך אם נעקוב אחר מספר כללים בסיסיים, נוכל להתאים לביתנו את התאורה המושלמת. מיקום נכון, התחשבות בצרכי הבית וחסכוניות – אלה שלושת הדברים שצריך לזכור. כעת אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

איך מנקים מיקרוגל
לבית ולגינה
איך מנקים מיקרוגל

ניקוי המיקרוגל הוא משימה פשוטה וקלה שניתן לבצע בכמה דקות. ניקוי קבוע ימנע הצטברות של לכלוך, שומן וריחות לא נעימים, וישמור על המיקרוגל תקין לאורך

קרא עוד »
עיצוב הבית
לבית ולגינה
5 מוצרים לעיצוב חלל הבית

אתם לא צריכים להיות מומחים בעיצוב פנים, כדי לעצב את הבית שלכם באופן מושלם. כל שעליכם לעשות זה להכיר במוצרי עיצוב בסיסיים שיהפכו את החלל

קרא עוד »
5 טיפים לעיצוב הבית
לבית ולגינה
5 טיפים לעיצוב הבית

יש סוגים שונים של אנשים בעולם, וביניהם אנשים בעלי טעם וחוש עיצובי, ועומת זשאת כאלה שחוש העיצוב שלהם, איך נאמר, לוקה בחסר. עבור הסוג הראשון

קרא עוד »
פולוסה