חיפוש
חיפוש

מהו התהליך המשפטי של ביטול עיקול משכורת?

חייבים שהגיעו למצב שנפתח מולם תיק בהוצאה לפועל, עלולים לעמוד בפני השלכות והגבלות מסוגים שונים. הגבלות אלה נועדו בכדי להבטיח את תשלום החוב בצורה המלאה ביותר האפשרית. אחת הסנקציות החמורות ביותר שאפשר להטיל על חייב, היא עיקול של המשכורת שלו. בכתבה נדבר על כלי זה וכיצד ניתן לבטל את העיקול שהוטל. 

 

מה זה עיקול משכורת ומתי מעקלים משכורת של חייב?

עיקול משכורת בא לידי ביטוי בפועל לקיחה של הכסף שנכנס לחשבון הבנק כתוצאה מיגיעה אישית של חייב. משמעות העיקול היא שהכסף שאמור היה להיכנס לחשבון הבנק של החייב, עובר בצורה אוטומטית לבעלי החוב השונים, בצורה שיקבע הממונה על התיק. גם במקרה של עיקול משכורת אסור לעקל את כל הסכום שהיה אמור להיות משולם מטעם מקום העבודה. לכל חייב יש את הסכום המינימלי שיש להשאיר לו לפי המצב המשפחתי שלו. עיקול זה שמור למקרים חמורים במיוחד של חייבים שלא עומדים בהתחייבויות שלהם.

 

איך אפשר לבטל את העיקול שהוטל על המשכורת?

הסכומים שנשארים לחייבים שהוטל עליהם עיקול משכורת אינם מספיקים למחיה בכבוד, לכן יש צורך לפעול בכדי להשיג ביטול עיקול משכורת במהירות האפשרית. ניתן לבטל את העיקול המודבר באחת משלוש דרכים:

 

פנייה לבעלי החוב

הדרך הראשונה היא על ידי פנייה לבעלי החוב והגעה להסדר איתם. במידה ובעלי החוב יבקשו מההוצאה לפועל לבטל את העיקול, הוא בדרך כלל יענה להם.

 

הגשת בקשה לביטול עיקול משכורת להוצאה לפועל

במידה ואין אפשרות להגעה להסדר עם הנושים של החייב, אפשר לנסות להגיש בקשה לביטול העיקול לרשם ההוצאה לפועל. את הבקשה יש להגיש בצורה מסודרת ולפרט בה את הסיבות בגינן יש לבטל את העיקול. במקרים רבים, הבקשה לביטול העיקול נעשית בכדי שהחייב יוכל להחזיר בהמשך ובצורה הדרגתית את החובות שלו לזכאים. גם הזכאים בחוב וגם רשם  ההוצאה לפועל מבינים שאדם שקרס כלכלית לחלוטין, לא יוכל לשלם את החובות שלו בצורה מסודרת, לכן הם נענים לבקשות אלה במקרים מסוימים.

 

פנייה להליכי חדלות פירעון בכדי לבטל עיקול משכורת

במקרים בהם אין באפשרותו של החייב לשלם את החובות שלו בצורה מסודרת ולאורך זמן, אפשר לבטל את העיקול שהוטל על המשכורת באמצעות פנייה להליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במהלך ההליך יוקפאו כל החיובים, הסנקציות והעיקולים שמוטלים על החייב. לאחר מכן תיערך תוכנית חדשה לתשלום חלק מהחובות שהוא צבר ולשיקום כלכלי.

 

התהליך המשפטי של ביטול עיקול משכורת – סיכום

עיקול של משכורת חייבים הוא אחד מהכלים שנועדו להבטחת תשלום חובות. כלי זה הוא חמור במיוחד ונשמר בדרך כלל לחייבים שלא עומדים בהחזרי החוב שלהם. בכדי לבטל את עיקול מסוג זה, אפשר להגיע להסדר עם הזכאים בחוב, להגיש בקשה להוצאה לפועל או לפנות להליך חדלות פירעון.

ביטול עיקול משכורת

אולי יעניין אותך גם

פיצויי תאונות דרכים
עריכת דין
תאונות דרכים וזכויות לפיצויים

תאונות דרכים יכולות להיות אירועים טראומטיים ומשנים חיים, ולגרום לפציעות פיזיות, למצוקה רגשית ולעומסים כלכליים. בנסיבות מצערות שכאלה, חיוני להיות מודע לזכויות ולאפשרויות שלך לבקש

קרא עוד »
פולוסה