חיפוש
חיפוש

מהם התנאים לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ של הוצאה לפועל

פעמים רבות בעת איחור או דחיית חובות ללא אישור ממדינת ישראל גורמים להטלת מגבלות מסוימות על החייב בכדי לגרום לו לסגור את החוב מהר יותר.

כחלק מן ההגבלות הקיימות על מאחרים בתשלומי חובות או בחייבים מעל מספר חובות מסוים, חלה גם הגבלה על חופש התנועה של החייבים.

הגבלת התנועה מתבטאת בהגלבת יכולת החייב להתנייד מחוץ לארץ ישראל.

אז אם נקלעתם למצב שבו אינכם יכולים לצאת מהארץ לפרק זמן מסוים בעקבות קבלת צו מההוצאה לפועל איך תבטלו את הצו ?

 

איך תוכלו לבטל את צו עיכוב היציאה שלכם מהארץ ?

חשוב להבין שבכדי שתוכלו לצאת מהארץ עליכם להגיש בקשה. אותה הבקשה צריכה להיות מלאה בטופס 214 בסעיף לבקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ. את אותה הבקשה יכולים להגיש רק מי שקיים נגדם פסק דין או חיוב שדינו כפסק דין אשר מחייב את האדם הקיבל את עיכוב היציאה מהארץ לשלם או לעשות פעולה אחרת המחוייבת בחוק.

חשוב לציין כי בין היתר חיובים שדינם כפסק דין כוללים גם תובענות, שקים, שטרות, שטר משכון ועוד. בנוסף לכך, יש להבין כי ניתן להגיש בקשה דחופה לביטול צו הגבלת יציאה מהארץ.

 

מה צריכה לכלול הבקשה שלכם לעיכוב יציאה מהארץ ?

  • החלק הכי חשוב בהגשת הבקשה הוא מילוי טופס 214. ללא טופס זה הבקשה שלכם לא תקבל תוקף והתייחסות במדינת ישראל לפי חוק ולכן תישלל עוד לפני בדיקתה. בנוסף, חובה עליכם לדבור אמת בנוגע לכל פרט שיישאל בטופס. מרבית הפרטים בבקשה הם לוגיסטיים. בין הפרטים הלוגיסטיים תתבקשו למלא תאריכים שונים הקשורים לסיבת קבלת צו עיכוב היציאה מהארץ.

יתר על כן, במילוי הבקשה תתבקשו למלא גם פרטים אשר קשורים לסיבות המוצדקות שלכם לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ. עליכם בטופס להסביר באופן מנומק ומפורט על החשיבות של ביטול צו היציאה מהארץ עבורכם.

  • עליכם להוסיף צילום של תעודת הזהות הזהות והן צילום של הספח שלכם.
  • בנוסף לכך עליכם יהיה להוסיף גם תצהיר לאימות העובדות שכתבתם בטופס הבקשה. בתצהיר זה תתחייבו לחתום כי כל דבריכם אמת וכי אתם מוכנים לשאת בהשלכות החוק במידה וייתגלה כי המידע שמסרתם הינו מידע שקרי.

 

כיצד תגישו את הבקשה שלכם ?

בחלק הגשת הבקשה קיימים שני מצבים אפשריים. המצב הראשון הוא מצב שבו החלטתם לשכור עורך דין כמו עורך דין דן מור בעוד שבמצב השני החלטתם לנסות להגיש את הבקשה ללא ייצוג משפטי.

במצב הראשון עליכם להגיש את הבקשה באזור האישי לבעלי סיסמה ברשות האכיפה. שם תצטרכו לבחור בקוד הבקשה מספר 62. במצב השני עורך הדין שתבחרו יוכל להגיש את הבקשה באזור האישי לבעלי כרטיס חכם, רק במידה ויהיה בהישג ידו כרטיס חכם שניתן לעורכי דין. גם הוא יגיש את הבקשה בקוד 62.

זכרו להגיש את הבקשה כמה שיותר מוקדם, בהצלחה !

 

איש קורא

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה