חיפוש
חיפוש

וויפלש – מה יכול לגרום למצב כזה ומהי הפגיעה החמורה ביותר?

מה הם הגורמים למצב וויפלש, מה התוצאות הצפויות וכיצד לטפל במצב?

מכל תאונה או אירוע אשר מותיר נזקים רפואיים מתחיל תהליך של ריפוי, החלמה ולעיתים גם הליכים משפטיים על מנת לקבל ולהירשם במדינה בתור נכה או אדם בעל אחוזי נכות. ישנן בעיות רפואיות הנגרמות כתוצאה מתאונה אשר מוכרות למוסד לביטוח לאומי ועל כן כדאי להבין ולזהות כאשר מדובר באחת מהתופעות הללו. אחת מהתופעות האלו היא וויפלש או בעברית צליפת שוט.

 

וויפלש – צליפת שוט

פגיעה המוגדרת כוויפלש נגרמת לרוב כתוצאה ממכה חזקה ומהירה בצוואר. מעין צליפה של הצוואר בצורה מהירה ומסיבית. בגלל המהירות והחוזקה בה הצוואר מוצלף לאחור ואז לפנים, צפויה פגיעה די רצינית בצוואר ובהתאם גם בשאר הגוף. הפגיעה נקרית צליפת שוט מכיוון שהצוואר מדומה למעין שוט אשר מוצלף במהרה. מכיוון שהצוואר מחובר לגוף ומחבר אליו גם את הראש, המכה המהירה יכולה לפגוע מאוד בצוואר.

 

סיבות לוויפלש

הסיבה העיקרית הגורמת לפגיעת צליפת שוט היא תאונת דרכים. כאשר מכונית מעורבת בתאונת דרכים או לחילופין יותר ממכונית אחת, הפגיעה המהירה והחזקה גורמת להצלפת הצוואר ולפגיעת וויפלאש. תאונות דרכים הן אכן הסיבה הכי נפוצה לכך אך פגיעת וויפלש בהחלט יכולה להיגרם גם כתוצאה מספורט או פעילות גופנית אשר מכבידות על הצוואר.

 

פגיעה כתוצאה מוויפלש

כאמור, וויפלש גורמת לנזקים ולבעיות בצוואר, אך בגלל שהוא חלק משאר הגוף הפגיעה בהחלט יכולה להתפשט גם לאזורים אחרים. הפגיעות הכי נפוצות הן כמובן כאבי צוואר וגם כאבים בגב. כאשר ההצלפה חלשה יכול להיות כי מי שעבר את התאונה כלל לא יפנה אפילו לקבל טיפול רפואי, אך זה הוא מקרה יחסית קל ביחס לאפשרויות האחרות שיכולות להיגרם כתוצאה מוויפלש.

 

פגיעות חמורות

במקרים בהם ההצלפה מאוד חזקה ומהירה הצוואר, כחלק מחוט השדרה בגוף, יכול להשפיע משמעותית גם על אזורים אחרים בגוף. פגיעה חמורה בעמוד השדרה יכולה לגרום לבעיות לכל אורך השדרה. נוסף על כך, בהחלט יכולים להופיע גם כאבי שרירים, במיוחד באזורים הסמוכים לצוואר אך גם בכל הגוף. מתוך הנחה שכל הגוף חווה טראומה חשוב לוודא מה חומרת הפגיעה והיכן נוצרה.

 

טיפול

הטיפול בוויפלש מתחיל קודם כל בבדיקה מעמיקה. גם אם עברתם תאונה יחסית קלה ואתם סבורים כי כל שיש לכם הוא כאב קל בצוואר כתוצאה מהצלפתו, חשוב ללכת לוודא כי בכך מסתיים העניין וכי אין עוד איזה שהיא פגיעה נוספת שאינכם יודעים עליה בגלל מיקומה או חומרתה.

וויפלש הוא השם הלועזי לצליפת שוט בהקשר הצלפת צוואר, יכול לגרום לשיתוק ואפילו למוות באם משפיע על אזור המפרקת או העורקים הראשיים. במקרים קלים יותר לכאבי שרירים בכל הגוף וכמובן לכאבי צוואר מאוד חמורים.

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה