חיפוש
חיפוש

ונציה – עיר התעלות המדהימה

ונציה, העיר והגונדולות, היא בירתה של מחוז ונטו בצפון מזרח איטליה, הנמצאת בלגונה בשפך נהר הפו לים האדריאתי.

ונציה נוסדה על פי האגדה בשנת 421 לספירה על ידי שליחים מהעיר פדובה הסמוכה אשר רצו להקים בה תחנת מסחר. בימי הביניים העיר פרחה והגיע לשיא גדולתה וחשיבותה ואף הייתה נקראת "רפובליקת ונציה". ונציה הפכה למרכז סחר חשוב בין המזרח למערב, ובימי הרנסאנס אף הייתה בעלת חשיבות רבה בתחום האומנות.

 

אטרקציות בונציה

המרכז ההיסטורי של ונציה בנוי בצורת 118 איים בצורת דולפין, אולי כהומאז' לדולפינים שבעבר היו מגיעים מהים האדריאתי ושוחים בתעלותיה. כיום כל אחד מהאיים בונציה קיבל אפיון משלו. תוכלו להפליג עם גונדולה, שזוהי חוויה רומנטית כשלעצמה, או עם מעבורות בין האי מורנו הידוע בנפחי הזכוכית, האי בורנו הידוע ביצרני התחרה, האי טורצ'לו שעם מבניו העתיקים ייתן לכם תחושה אותנטית של ימי הביניים, האי לידו המארח את פסטיבל הסרטים של ונציה, האי סן מיקלה עם בית הקברות העירוני, האיים סן מרקו וסן ג'ורג'יו מג'ורה הידועים בעבודות האומנות המפורסמות המוצגות שם ובכנסיות העתיקות ועוד. ויש לכם 118 איים לבחור מבניהם כאשר לכל אחד קסם וייחוד משלו.

ונציה היא אחת הערים היקרות בעולם, בייחוד בתקופות המתוירות יותר שבין אפריל לאוקטובר, כאשר ביולי אוגוסט מגיעה התיירות בעיר לשיאה. אלו גם חודשים חמים מאוד בונציה והתורים לכל האטרקציות יכולים להיות ארוכים ובלתי נסבלים.

מרכז העיר מאוד צפוף וההליכות בין הסמטאות הצרות יכולות להוות חוויה רומנטית וקסומה, אך המלונות הם בהתאם – קטנים מאוד, וזה לא בהכרח מוריד ממחירם. אם תהיו מעוניינים במלונות זולים יותר מומלץ לבדוק ב"פריפריה" של העיר- סנטה קרוצ'ה וקאנג'רו או לישון בעיירות הקטנות שמחוץ לונציה- פדובה ומסטרה ולבוא לונציה לטיולי יום.

 

קולינריה בונציה

איטליה ידועה מאוד במטבח הטעים שלה והקפה המשובח, בונציה תמצאו שהמסעדות ובתי קפה הם רמה אחת מעל המסעדות האחרות באיטליה (שגם הן מוצלחות במיוחד). האוכל המקומי כולל הרבה דגים ופירות ים, כיאה לעיר השוכנת על ים, וכמובן תוכלו למצוא גם המון סוגי פסטות ופיצות. מומלץ לבדוק המלצות על מסעדות, כיוון שונציה היא עיר כה מתוירת הידועה ביוקרה, יש בה המון "מלכודות תיירים" בצורת מסעדות בינוניות יחסית עם מחירים מופקעים. מחוץ לאזורים המרכזיים תוכלו למצוא מסעדות טעימות לא פחות במחירים יותר סבירים ואף להנות מסדנאות קולינריות וסיורי יין.

תרבות הקפה האיטלקית מקורה למעשה בונציה, ותוכלו ללגום את קפה מבית הקפה הראשון באיטליה – בית קפה פלוריאן, שהתחיל תרבות שלמה האובססיבית למדי לגבי הקפה שלה. קחו בחשבון שכוס קפה מבית הקפה המקורי תעלה לכם לא פחות מ-7 אירו.

ונציה היא אחת הערים הרומנטיות בעולם, ולא סתם שימשה כרקע להמוני סרטים רומנטיים, עם מבנים עתיקים מרשימים, אומנות עוצרת נשימה בגלריות ובכנסיות, מסעדות טעימות שיספקו לכם ארוחה רומנטית לאור נרות על גדות התעלות וכמובן הגונדולות. ונציה היא חוויה בלתי נשכחת.

 

בקבוק יין

אולי יעניין אותך גם

חוּפשָׁה
תיירות
באילו אתרים כדאי לחפש חופשה?

בעולם המהיר של היום, כולם רוצים הפסקה משגרת היומיום שלהם, מחפשים מפלט שבו הם יכולים להירגע ולהנות. עבור אנשים חרדים, מציאת יעד לחופשה, המתאים לאמונתם

קרא עוד »
מלון
תיירות
איך בוחרים מלון בעיר חיפה?

בחירת המלון המתאים ביותר בחיפה היא משמעותית ביותר כי היא יכולה לשפר את חוויית הטיול שלכם ולהפוך אותו לייחודי ומושלם. למזלכם, לצד האטרקציות המגוונות והעושר

קרא עוד »
סיורים בחו"ל
תיירות
סיורים בחו"ל: המדריך המלא

יציאה לסיור בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומעשירה, המאפשרת לך לחקור יעדים חדשים, לשקוע בתרבויות שונות וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, תכנון סיור מוצלח דורש

קרא עוד »
לתכנן טיול לאיסלנד
תיירות
איך מתכננים טיול באיסלנד?

איסלנד, ארץ האש והקרח, היא אחד היעדים הייחודיים והיפים בעולם. מהקרחונים המדהימים והנופים הוולקניים ועד לתרבות התוססת ולמקומיים הידידותיים, לאיסלנד יש מה להציע לכל מטייל.

קרא עוד »
פולוסה