חיפוש
חיפוש

זה או שאתה מתחיל לחיות, או שאתה מתחיל למות: הגיע הזמן להירשם לפסיכומטרי

הפסיכומטרי הוא מבחן המהווה את כלי המיון המרכזי של המועמדים למוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. מטרת הבחינה היא לחזות את סיכויי ההצלחה בלימודים גבוהים. הבחינה בודקת יכולת מילולית, טכניקה מתמטית וידע באנגלית. הפסיכומטרי נחשב למבחן מאתגר, ולכן נבחנים רבים בוחרים להתכונן אליו בעזרת קורס הכנה ייעודי. במהלך הקורס רוכשים טכניקות ושיטות עבודה שיעזרו לצלוח את המבחן.

 

הרשמה למבחן פסיכומטרי

בכל שנה יש ארבעה מועדי פסיכומטרי – אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר. כדי להבטיח את מקומכם בבחינה, יש לבצע בהקדם הרשמה למבחן הפסיכומטרי. ההרשמה מתבצעת באופן מקוון, דרך האתר של מאל"ו – המרכז הארצי לבחינות והערכה.

 

מהו מבנה של הפסיכומטרי?

המבחן מורכב מ- 9 פרקים: פרק של מטלת כתיבה, ועוד 8 פרקי מבחן בסגנון אמריקאי. כל אחד משמונת הפרקים האמריקאים עוסקים באחד מהתחומים הבאים:

  • חשיבה מילולית – השאלות בפרק המילולי מתחלקות ל-3 סוגים: אנלוגיות, הבנה והסקה והבנת הנקרא. הפרק המילולי מהווה 40% מהציון הסופי, כאשר 25% מהניקוד ניתן על מטלת הכתיבה, והיתר על פרקי החשיבה המילולית.
  • חשיבה כמותית – השאלות בפרק הכמותי מתחלקות ל- 4 סוגים: אלגברה, גיאומטריה, בעיות מילוליות והסקה מתרשים. החלק הכמותי מהווה 40% מהציון הסופי.
  • אנגלית – השאלות בפרק האנגלית מתחלקות ל- 3 סוגים: השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא. חלק זה מהווה 20% מציון המבחן, ובנוסף הוא מהווה סף קבלה לחלק מהמוסדות.

 

פרקי הפיילוט

כאמור, בבחינה הפסיכומטרית יש 8 פרקי מבחן אמריקאיים. בכל אחד מתחומי הידע יש 2 פרקי אמת, ובנוסף יש 2 פרקי פיילוט. פרקי הפיילוט לא משוקללים בציון הסופי, ומטרתם לבדוק שאלות לצורך מבחנים עתידיים. עם זאת, לא ניתן לדעת במהלך המבחן מהם פרקי הפיילוט, ולכן יש לפתור את כל הפרקים כאילו הם פרקי האמת.

 

איך נקבע הציון בפסיכומטרי?

הציון נע בין 200 ל- 800, והוא נקבע באופן יחסי לכלל הנבחנים. כלומר, הציונים מתפלגים בצורה נורמלית, וכל נבחן מקבל את הציון לפי דירוגו ביחס לשאר הנבחנים.

 

איך בוחרים קורס הכנה לפסיכומטרי?

מבחן הפסיכומטרי עלול להיות מלחיץ, מבלבל ומאתגר. בנוסף הוא עשוי לקבוע את עתידנו המקצועי – איפה נלמד? איפה נעבוד לאחר התואר?, ולכן הכנה לפסיכומטרי היא קריטית. ישנם מגוון מכוני פסיכומטרי המציעים קורסי הכנה מקיפים, אשר יכינו אתכם למבחן בצורה הטובה ביותר, ויבטיחו שתקבלו את הציון הכי גבוה שאתם יכולים.

 

לסיכום

ציון הפסיכומטרי מהווה את סף הכניסה למוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, ולכן הכנה טובה ואיכותית עשויה להיות בעלת השפעות מרחיקות לכת על העתיד המקצועי שלכם. חשוב לבחור בקורס פסיכומטרי מקצועי, המועבר על ידי מרצים מיומנים ובעלי ניסיון. בנוסף, מומלץ לשים לב גם למיקום הקורס, לגודל הכיתה, ליחס האישי ולמספר הסימולציות שמתרגלים במהלך הקורס.

 

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה