חיפוש
חיפוש

זה לא הסוף – כיצד תוכלו להגיע לשלום בית

פעמים רבות בחיי הזוגיות היחסים עולים על שרטון וקורים משברים רבים, אשר לעיתים נדמה כי אין מהם דרך חזרה, וכי אין ברירה אלא לפרק את החבילה. פרידה של בני זוג היא דבר מורכב ביותר, שכן היא מערבת רגשות שליליים רבים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחיי זוגיות ארוכי שנים, וגם כאלו הכוללים ילדים וילדות משותפים, רכוש משותף, חוויות וזיכרונות, ועוד פריטים רבים המהווים חלק מהמסע המשותף שבני הזוג עברו יחד. לעיתים, גם כאשר נדמה כי אין אור בקצה המנהרה וכי הדרך החוצה היא הברירה היחידה, תוכלו בכל זאת למצוא את הדרך המשותפת שלכם ולעלות יחדיו על מסלול חדש, שיוביל אתכם לשלום בית.

 

לא לוותר כל כך מהר

שלום בית הינו מושג קדום הקיים עוד מימיה הראשונים של היהדות, ומשמעו יחסי שלום והרמוניה המתקיימים בין בני משפחה, ובפקט בין בני הזוג. ערכו של שלום הבית הינו חשוב ביותר שכן הוא מהווה את הבסיס האיתן לחיי זוגיות ונישואים מוצלחים וכן להקמת משפחה בצורה בריאה וחזקה. מפאת כל אלו, גם בעת שצצים משברים בחיי הזוגיות, אל לכם לוותר כל כך מהר, אלא נסו לפתור את הבעיות השונות מהשורש, במטרה להגיע לחיי זוגיות בריאים ויציבים. אין כל ספק כי הדרך לשלום בית הינה ארוכה, רצופה במכשולים ודורשת עבודה קשה, אך אנו מאמינים כי ברוב המקרים הדבר אפשרי לחלוטין.

 

עבודה עצמית וחיצונית

פעמים רבות נאמר כי השינוי האמיתי מתחיל מבפנים, ולא סתם. חשבו עם עצמכם אילו תכונות וכישורים תרצו לראות אצל בן הזוג העומד מולכם. לאחר מכן, בדקו עם עצמכם באמת ותמים האם אתם מקיימים בעצמכם פרטים אלו. לדוגמה, אם חשוב לכם כי בן הזוג שלכם יהיה סובלני, חשבו האם אתם פועלים על פי מידת הסובלנות בחיי היום יום שלכם. לאחר מכן, נסו לפתח שיח כנה ואמיתי אל מול בן הזוג, בו כל אחד ישתף את השני בעבודה העצמית שהוא מקבל על עצמו לעשות, וכן בעבודה שהוא ישמח כי בן הזוג שלו יבצע בעצמו. נסו ליצור שיח פתוח, כנה, ללא מגננות וללא בושה. השאירו את האגו מחוץ לדלת, ועבדו קשה על מנת לגשר על הפערים שקיימים כעת בחיי הזוגיות שלכם. זכרו כי המתכון לזוגיות טובה היא בראש ובראשונה תקשורת טובה ועבודה תמידית.

 

אל תתביישו לפנות לעזרה מבחוץ

גם לאחר שניסיתם להגיע לשלום בית בעצמכם, באמצעות עבודה קשה, הרבה שיחות, ופתיחות רבה – ייתכן כי העבודה עדיין לא הושלמה עד הסוף, וכי יש לכם דרך ארוכה לעבור יחדיו. תוכלו לגשת לטיפול חיצוני כמו מטפל זוגי, מגשר, פסיכולוג, ועוד. כיום קיימים אין ספור בעלי מקצוע מומחים בתחומם שמטרתם היא לשקף לכם את הרצונות והרגשות אחת של השני, ולהביא לחיים משותפים מוצלחים ואוהבים יחד. כל עוד שניכם תחליטו יחד כי אתם מוכנים לעבוד קשה למען הקשר שלכם, וכי תתמסרו לעזרה שתקבלו מבחוץ – הסיכוי שלכם להגיע לשלום בית יגדל עשרות מונים.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, משברים בזוגיות הם ללא ספק חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, שהרי אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. אנו מאמינים כי רוב המשברים ניתנים לפיתרון, ולו רק בעזרת הרבה רצון, נחישות, ומוכנות לעבודה קשה. בהצלחה!

ספר ופטיש

 

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה