חיפוש
חיפוש

חגורת גב עליון למניעת כאבים בגב העליון

חגורת גב עליון הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לסובלים מכאבי גב עליון, עקמת ומצבים נוספים. יש קשר ישיר בין חגורת גב עליון לשיפור עקמת המטופל. כל טיפול כזה הוא אינדיבידואלי, מה שהצליח לאחר לא בהכרח יצליח לך באותה המידה. החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע החשוב ביותר אודות חגורת גב עליון.

 

לפני שנתחיל – איך עוזרת לי חגורת גב?

כאשר אנו מדברים על חגורת גב, אנו מדברים על חגורה שעוזרת לצרכים שונים. ניתן למצוא חגורות לכל הגב: מקרים של פריצות דיסק, בלטים, כאבים כרוניים ולפני הליך כירורגי. מאידך במקרה של כאבי גב עליון, עקמת ומקרים נוספים ניתן לטפל דרך חגורת גב עליון. לרוב חגורות הגב נבנות מחומר אלסטי, החומר האלסטי נותן את האפשרות להתאים את החגורה בהתאם לגוף המטופל ושינויו הפיזיולוגיים. נוסף לחגורות גב אנו יכולים גם למצוא חגורות כתפיים לצורך חיזוק חגורת הגב. ניתן ללבוש את חגורת הגב במגוון צורות – על הבגדים, מתחת לבגדים ובין הבגדים.

 

החגורה יכולה לתרום גם במקרה של עקמת?

אל לנו לשכוח שהחגורה היא לא פלא רפואי, המטרה של החגורה היא לקבע את הגב. בעזרת קיבוע הגב תוכלו לשמור על המצב הנוכחי של הגב. לצורך העניין, אדם הסובל מעקמת של כ – 50 מעלות וילבש את החגורה מדי יום, יישאר באותו מצב. אילולא היה בוחר שלא להיעזר בחגורת הגב סביר להניח שהעקמת הייתה מתפתחת. יש המון מקרים של עקמת שגם טיפול באמצעות חגורה לא יכול לעזור. לכן רצוי לבדוק מול אורטופד מומחה חלופות.

עם זאת במקרים רבים של עקמת קלה ניתן לראות שיפור בעקמת המטופל. במקרים של עקמת של עד כ – 35 מעלות חגורת גב עליון יכולה לסייע ולעזור להחזיר את הגב למצבו הקודם. מצבים כאלו הם מצבים קלים באגה המקצועית, אל תחכו שהמצב שלכם יחמיר. הידעת? את החגורה תוכל ללבוש כמה שעות במשך היום ובפרטיות, לא תצטרך לנוע איתו ממקום למקום בזמן הלימודים והעבודה. גם כמה שעות מול הטלוויזיה בערב יכולים לספק פתרון.

יש בכוחה של החגורה לשלוט בצורה מירבית על גב המטופל, למנוע דלקות עתידיות, לחזק ולייצב את שרירי הגב והבטן ולהעניק נוחות מקסימלית.

 

חגורת גב עליון היא לא תחליף לפיזיותרפיה

אין בשום פנים ואופן לראות בחגורת גב עליון כתחליף לטיפול פיזיותרפי, חגורת הגב תעזור לכם במקרה של טיפולי פיזיותרפיה, תשפר את ההישגים שלך ותאיץ את תהליך ההתקדמות.

בנוסף אנו ממליצים לבקש מאורטופד רשימה של תרגילים שתוכלו לעשות גם בבית לחיזוק הכתפיים והגב העליון.

עם זאת, במקרים רבים של עקמת וכאבי גב חגורת גב עליון הוא לא הפתרון שלכם, אנו ממליצים להיבדק בהתאם ולבדוק מה הם האפשרויות הטובות עבורכם בהתאם למצב הגב.

גוף האדם

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה