חיפוש
חיפוש

חוות דעת רפואית אורתופדית – חשיבותה ומתי היא נדרשת

חוות דעת רפואית אורתופדית היא מסמך המהווה ראיה בהליך תביעה בבית המשפט ולפיכך, עליה להיות ברורה ומדויקת ככל הניתן. חוות דעת רפואית אורתופדית אמורה לכלול את טענות התובע, בנוגע לפגיעה שהוא עבר, כאשר המטרה בכך היא להגדיל את סיכוייו של התובע לזכות בתביעה ובקבלת הפיצויים.

 

מתי נדרשת חוות דעת רפואית אורתופדית?

לפי החוק בישראל, תביעות העוסקות בנזקי גוף חייבות להכיל חוות דעת רפואיות, העוסקות בנזקים שנגרמו לתובעים.

חוות דעת לפי מחלה מסוימת נקבעת ע"י מומחה בתחום והיא מהווה חיזוק לטענותיו של התובע במסגרת הליך התביעה. לפיכך, במצבים בהם אדם חווה פגיעה אורתופדית, אשר גרמה לנזק מסוים בגופו, הוא יידרש לצרף חוות דעת רפואית של מומחה בתחום האורתופדיה, במידה ויגיש תביעה לקבלת פיצויים. המטרה בהצגת חוות דעת רפואית בבית המשפט (או לביטוח הלאומי) היא לסייע לשופט בהערכת הנזק הנגרם לתובע ובקביעת הדין בנוגע לכך.

 

מה כוללת חוות דעת רפואית אורתופדית?

מסמך חוות דעת רפואית אורתופדית יכלול את טענות התובע, בנוגע לנזקים שנגרמו לו בעקבות הפגיעה, כאשר המטרה בצירוף חוות הדעת לתביעה היא חיזוק טיעוניו של התובע, בכדי לסייע עבורו להצליח בתביעה.

 

חשיבותה של חוות דעת רפואית אורתופדית

אדם שעבר תאונה מסוימת, כגון: תאונת דרכים, תאונת עבודה וכיו"ב וכתוצאה מכך, מערכת השרירים שלו נפגעה, ייתכן והוא יזדקק לתקופת החלמה, לאחר הפגיעה ולא יוכל הוא לעבוד ולהתפרנס בתקופה זו. מסיבה זו, סביר להניח כי הוא יפנה להגשת תביעה לקבלת פיצויים בכדי להצליח לעבור את תקופת ההחלמה שלה הוא יזדקק.

יש לציין כי על חוות הדעת הרפואית להיכתב באופן מקצוע וממוקד ולכן, ככל שהגורם המקצועי שיכתוב את חוות הדעת יהיה מנוסה ובכיר יותר בתחום, כך יגדל הסיכוי כי השופט יתייחס אליה יותר בכובד ראש. באופן זה, יגדלו סיכוייו של התובע לקבלת הפיצויים באמצעות התביעה.

 

מהם שלבי כתיבת חוות דעת רפואית אורתופדית?

כתיבת חוות דעת רפואית אורתופדית מתבצעת בכמה שלבים:

  • ראשית, על הרופא המומחה מוטלת האחריות לבדוק את המטופל
  • לאחר מכן, הרופא המומחה נדרש לבחון את התקרית שעבר המטופל, שגרמה לו לנזק האורתופדי
  • בנוסף, על הרופא המטפל להבין מה היה מצבו הבריאותי של המטופל, בטרם האירוע שבו נגרם לו הנזק הגופני.
  • על הרופא לבחון האם קיימת סיבתיות בין האירוע שעבר המטופל ובין הנזקים שנגרמו לו.
  • לבסוף, נדרש הרופא המומחה לכתוב חוות דעת מנומקת ומקצועית, בנוגע לבדיקות שביצע במטופל.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית אורתופדית הינה בעלת השפעה ניכרת בהליך של תביעה, שכן, היא עשויה לקבוע אם התובע יזכה בקבלת פיצוי או אחוזי נכות מסוימים, בגין נזקים שנגרמו לו. מסמך חוות דעת רפואית אורתופדית נכתב ע"י אורתופד מומחה ועליה להיכתב באופן ממוקד, מקצועי ואמין ככל האפשר.

רופאה מכינה חוות דעת רפואית אורטופדית
רופאה מכינה חוות דעת רפואית אורטופדית

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה