חיפוש
חיפוש

חושבים שמגיע לכם החזר מס? כך תדעו!

החזר מס על ידי רואה חשבון באשקלון, הוא אחת הבשורות הטובות והמפתיעות שמאפשרות לשכירים ששילמו מס, לקבל אותו בהחזר היישר אל חשבון הבנק. ייתכן כי גם אתם זכאים להחזר מס מפתיע! איך מרחש התהליך? זאת תדעו בעזרת המאמר המקצועי שלפניכם.

 

החזרי מס לשכירים

בשונה מעצמאיים, החזרי מס לשכירים עם רואה חשבון באשקלון הם נפוצים יותר, כיוון שעצמאיים מתעסקים מול המערך החשבונאי שלהם באופן עצמאי ומדוקדק או על ידי ייפוי כוח של רואה חשבון, בעוד שהשכירים סומכים על בודקי השכר ומנהלי החשבונות שיפיקו עבורם את התלוש בצורה הוגנת, תוך לקיחת כלל הנתונים בחשבון. אך לעיתים רבות, העניין של מס מיותר שמשולם לרשויות נופל בין הכיסאות, ומי שמפסיד מכך הוא השכיר.

החזרי מס לשכירים

כמה רשות המיסים מרוויחה בחינם?

בגלל השכירים הרבים שמשלמים מס מיותר ואינם מקבלים בחזרה את כספם על ידי החזרי מס לשכירים, בפועל – רשות המיסים מקבלת מידי שנה מיליוני שקלים שמגיעים אליה 'בטעות' משכירים ששילמו מס מיותר מכיסם האישי. אם גם לכם אין כסף מיותר כדי להעניק אותו לרשות המיסים במתנה, רואה חשבון באשקלון יוכל לבחון את זכאותכם להחזר מס ואף לדאוג לכלל התהליך עד הזיכוי בפועל.

 

מהו הטווח של סכומי החזרי המס?

החזרי מס לשכירים יכולים לנוע בטווח של אלפי שקלים, כאשר לעיתים סכום החזר המס יכול להגיע גם ל5000 ₪ לשנה! אך מה שקורה בפועל, הוא שרשות המיסים נשארת עם עודף מס שאין לה למי להחזיר, כיוון שרוב השכירים כלל אינם מממשים את זכאותם בהחזר מס בעקבות כך שהם אפילו לא בודקים את העניין או מבקשים בקשה על ידי רואה חשבון באשקלון, וכך הם מפספסים את הסכומים המגיעים להם ביושר.

החזרי מס לשכירים

כמה זמן אחורה ניתן לקבל החזר מס?

ומה קורה אם בדקתם, גיליתם כי מגיע לכם החזר מס, אבל לא רק או דווקא על השנה האחרונה או אחת שלפני, אלא קצת יותר אחורה? הבדיקה והבקשה להחזר המס, יכולים להיות רק עד שש שנים אחורה, ולכן – אם טרם בדקתם את זכאותכם להחזר מס, מומלץ לבצע זאת מוקדם ככל האפשר כדי למנוע התיישנות על החזר מס המגיע לכם על סכומים מהעבר.

 

כמה זמן לוקח התהליך של החזר מס?

תהליך החזרי מס לשכירים נע בין 90 יום ועד 120 יום בממוצע, כאשר לעיתים הוא יכול להיות אף מהיר יותר. כך שמרגע הבקשה להחזר מס, תוך חודשים ספורים ניתן לראות אותו מתבטא בחשבון הבנק בתוספת ריבית והצמד בהתאם לאינפלציה של הוותק של החזר המס.

 

לסיכום

שכירים רבים זכאים להחזר מס אך הם אינם מקבלים אותו בגלל חוסר ידיעה שגורם לחוסר פעילות ובדיקה מצידם. עקב כך שהחזר מס מוגבל רק עד שש שנים אחורה, מומלץ להתחיל בתהליך של בדיקת זכאות להחזר מס, מוקדם ככל האפשר בעזרת רואה חשבון מוסמך.

החזרי מס לשכירים

אולי יעניין אותך גם

פולוסה