חיפוש
חיפוש

חמש  שיטות יעילות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז הפכו למגיפה של שנות האלפיים. על אף שרק עשר אחוז מן האוכלוסיה מאובחנים מדי שנה כסובלים מADHD  או Attention Deficit Hyperactivity Disorder הם בולטים מאד בשטח. ילדים הסובלים מן ההפרעה נוהגים להתנהג בפעלתנות יתר ואימפולסיביות, מתקשים לשבת בשקט בכיתה ולהשלים משימות שונות.

על מנת לתת מענה לצורך ההולך והגובר של ילדים בכל הגילאים הסובלים מן ההפרעה פותחו מספר שיטות. במרפאת באלאנס בהנהלתה של ד"ר שרון צחורי נעשה לכם סדר בהפרעה וניתן להן לילד והן להוריו כלים יעילים להתמודדות בריאה.

 

הפרעת קשב וריכוז

כל אחד יכול לזהות את ילדי ה – ADHD מיד. הם עונים מבלי ששמעו את השאלה עד סופה, נעים וזזים בכיסאות שלהם, מאבדים את העפרונות והספרים שלהם, לא זוכרים איפה הניחו את מטלת שיעורי הבית שלהם ובאופן כללי נראו כאילו שמו אותם על מוד טורבו. על פניו הם נראים ילדים מלאי מרץ וחיוניות, אך הקושי להתרכז ולהתמקד במשימות מוביל פעמים רבות להתדרדרות בלימודים, ולעיתים מתווספים לכך גם קשיים חברתיים ודימוי עצמי נמוך.

מסיבה זו אין להתייחס לילד כאל 'שובב' או להניח שזה יעבור לו כשיגדל. מחקרים מראים שהפרעת קשב וריכוז שאיננה מטופלת עלולה להחמיר בעיות התנהגות, לגרום למערכות יחסים רעועות בתוך המשפחה, ליצור דימוי עצמי שלילי, אלימות, דיכאון וחרדה ועוד. כמו כן, ההפרעה איננה נעלמת כשילד גדל והאחריות והציפיות ממנו רק הולכות וגדלות.

הפרעת קשב וריכוז

כלים להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז מקשה לא רק על הילד אלא גם על משפחתו. במרפאת באלאנס הממוקמת בגני תקווה תוכלו לקבל כלים כיצד לעזור לילד להתמודד עם ההפרעה וכיצד לנהוג במצבים שונים כגון התקפי זעם, קושי לימודי, קושי חברתי ועוד בצורה יעילה, בריאה ומאזנת. בדרך זו תוכלו לראות את הילד מגיע להישגים נאים, משתלב חברתית בכיתתו ורוכש דרכים מועילות להתגבר על כל קשייו. לחצו כאן לאתר מרפאת באלאנס כדי להתחיל לעשות סדר בהפרעה ולראות תוצאות.

 

איך מטפלים ב ADHD?

ישנן דרכים רבות לטפל ב ADHD. מרפאת באלאנס מאמינה בגישה הוליסטית הרואה את הילד כמכלול של תחושות, רגשות וחוויות המעצבות את עולמו ויש להתחשב בכל ההיבטים של חייו כדי להביא לשינוי הרצוי. להלן חמש שיטות יעילות לטפל בהפרעת קשב וריכוז:

  1. טיפול התנהגותי
  2. טיפול רגשי
  3. מיינדפולנס
  4. טיפול באמצעות משחק
  5. טיפול תרופתי

 

לסיכום

הפרעת קשב וריכוז גורמת לילדים להתנועע בפעלתנות יתר ולהתקשות לשבת זמן רב במקום אחד, להתמקד במשימות ולסיים אותן, להיות אימפולסיבים וחסרי שקט. טיפול בהפרעת קשב יכולה להעניק הן לילד והן להוריו כלים להתמודדות בריאה ומועילה. במרפאת באלאנס בגני תקווה תוכלו לקבל ייעוץ וטיפול על מנת שגם ילדכם יצליח ויגיע להישגים.

 

שיטות יעילות

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה