חיפוש
חיפוש

חשבתם להשקיע בנדל"ן? זה מה שחשוב לדעת

אם אתם חושבים להתחיל להשקיע בנדל״ן אז קודם כל מזל טוב! ברוכים הבאים לתחום הכי מרתק שיש בעולם העסקים. נכון, השקעות הן תמיד בעלות סיכון מסוים, אבל חשוב ללמוד איך להשקיע נכון, על מנת שהכסף לא ישכב בבנק ויאבד מערכו. נדל״ן בפני עצמו הוא שוק מדהים והשקעה בו יכולה להיות השקעה טובה שמניבה תשואה מצוינת.

כמובן שחשוב מאד ללמוד את השוק לעומק. שוק הנדל״ן בארץ וגם בעולם הוא שוק מעניין, מלא מורכבויות ומלא פרטים משמעותיים כגון משכנתאות, מיסוי, שכירויות ועוד המון נושאים. יש להכיר לעומק את השוק על מנת לדעת אם ההשקעה שלכם תהיה בעלת פוטנציאל. הכנו לכם מדריך עם כל מה שחשוב לדעת כדי להתחיל להשקיע בנדל״ן – קדימה מתחילים!

 

ארבעה דגשים חשובים שחייבים לדעת לפני שמתחילים להשקיע בנדל״ן

 

לוקשיין, לוקיישן, לוקשיין

מי שאמר פעם שבנדל״ן יש שלושה דברים חשובים והם לוקשיין, לוקיישן ו…לוקשיין לחלוטין לא טעה. למיקום הנכס יש חשיבות עצומה. בראש ובראשונה עליכם להחליט באיזה שוק תשקיעו – בארץ או אולי בחו״ל? נסו לחשוב מחוץ לקופסא, לא לכולם מתאים להשקיע בנדל״ן בארץ תוכלו לחקור ולקרוא לדוגמא על השקעות נדלן בדובאי, מקום שהולך ומתפתח בצעדי ענק.

או אולי השקעות בארצות הברית שיש להן לפעמים פוטנציאל תשואה מאד גבוה. לא משנה באיזה שוק תבחרו – עליכם ללמוד אותו לעומק ולבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר, המומחים בנדל״ן בכלל ובמיקום שאתם בחרתם בפרט. אחרי שהחלטתם איזה שוק יכול להיות מתאים עבורכם, עליכם ללמוד לעומק מה הם נקודות החוזקה של השוק? איפה אפשר לקנות בזול ויש אפשרות סבירה שערך הנכס יעלה? באילו שכונות ואיזורים קל להשכיר את הנכס ועוד ועוד!

השקעה טובה

למדו את עצמכם כל מה שצריך לדעת על מיסוי!

הרבה אנשים לא יודעים את זה אבל מיסוי הוא אחד הדברים הכי חשובים בשוק הנדל״ן. כשאתם מחשבים את ערך הנכס ואת ההכנסות, או הרווחים שיכולים להיות לכם משכירות או ממכירה – אתם חייבים לקחת בחשבון כמה מסים תשלמו. עליכם להכיר דברים כגון מס שבח ומושגים נוספים שיעזרו לכם להבין מה באמת ערך הנכס!

המיסוי משתנה ממדינה למדינה בצורה משמעותית. כך לדוגמא בדובאי המיסוי כיום נמוך מאד עד קיים, לעומת המיסוי בארץ שיכול להגיע לאחוזים די גבוהים (פרט לנסיבות מסוימות כגון דירה ראשונה).

 

תעבדו עם האנשים הטובים ביותר

כל עסקת נדל״ן דורשת אנשי מקצוע. החל מעורכי דין ועד סוכנויות נדל״ן מקצועיות. אל תקלו ראש בבחירת האנשים איתם תעבדו. חפשו אנשי מקצוע מומחים, בעלי מוניטין מצוין שיכולים לשקף לכם את האמת בנוגע לעסקה שעל השולחן ויכולים להנחות אתכם בבטחון כיצד הכי כדאי לפעול.

 

חיקרו את עולם המשכנתאות

משכנתא היא למעשה הלוואה לצורך רכישת דירה או נכס. חשוב להבין איך לוקחים משכנתא או הלוואה לצורך קניית נכס? אילו תנאים הבנקים מציעים? ובאילו מצבים זה יכול להתאים? אז אם החלטתם להתחיל להשקיע בנדל״ן החלו ללמוד כמה שיותר וצאו להרפתקה כאשר אתם חמושים בידע מקיף. בהצלחה!

נדל"ן

אולי יעניין אותך גם

עסקאות בתחום המקרקעין
נדל"ן
מהי עסקת קומבינציה ומה היתרונות שלה?

עסקאות קומבינציה בתחום הנדל"ן הם בעצם הסכמים שבהם בעל קרקע ויזם או קבלן מחליפים נכסים, המאפשרים בנייה של מבנים חדשים על חלקת קרקע נתונה. הרעיון המרכזי הוא שבעל הקרקע מספק את הקרקע, ובתמורה יקבל חלק מהיחידות החדשות שנבנו. הסדר זה יכול להיות מועיל עבור שני הצדדים המעורבים, ומציע שיטה ייחודית לניצול שווי הנכס ללא צורך מיידי בעסקאות מזומן   מה ההבדלים בין עסקאות קומבינציה? קיימים שני סוגים עיקריים של עסקאות קומבינציה, שלכל אחת מהן מערך המאפיינים וההשלכות שלה, במיוחד בנוגע למיסוי. "עסקאות המכירה המלאות" כרוכות בהעברת כל הקרקע ליזם. לעומת זאת, במסגרת "עסקאות מכר חלקיות" היזם מקבל רק חלק מהקרקע.   מהן השלכות המיסוי בעסקאות?

קרא עוד »
עורך דין מקרקעין
נדל"ן
5 סיבות לפנות לעו"ד מקרקעין

עורכי דין המתמחים במקרקעין הפכו להיות חיוניים בעסקאות נדל"ן בישראל. בעלי נכסים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לייעוץ משפטי בנושאי קרקעות, בנייה, מיסוי ועוד. במאמר

קרא עוד »
פולוסה