חיפוש
חיפוש

חשיבות הווידוא של אפקטביות הדרכה

הדרכה של עובדים נחשבת לאבן יסוד של כל ארגון באשר הוא. המדריך הנוכחי הניח את העובדה הזו על השולחן ובחן אותה לעומק, כדי לדון בחשיבות הווידוא של אפקטיביות ההדרכה. הישארו כאן ותגלו מי מבצע את המדידה, מדוע היא מתבצעת ולמה חשוב לבצע את הווידוא המדובר. 

 

כך נמדדת האפקטיביות

עליכם להכיר בגורמים שמתעניינים בהדרכה זו רגע לפני שנבחן את העניין באופן מעמיק. נציין בקצרה כי מדובר תחילה באדם שהזמין את ההדרכה, המשתתפים בה, הממונים על המשתתפים ולקוחות חיצוניים ופנימיים של אותו ארגון. בשביל למדוד את האפקטיביות של ההליך, צריך ליצור נקודת בסיס שתאפשר לדעת תחילה את הדברים הבאים:

  • מהי רמת הידע של המודרכים בנוגע לנושאים שנמדדים
  • מה ההשפעה של אותה רמת ידע על שאר הגורמים שלוקחים חלק בהליך (אלו שהוזכרו לעיל)
  • מה ההשפעה של רמת הידע על התהליך

כך נמדדת האפקטיביות

למה חשוב לבצע את הווידוא?

עכשיו אפשר לומר שיש חשיבות גבוהה בווידוא אפקטביות הדרכה בסביבה העסקית, בגלל שזו מאפשרת לבדוק תחילה אם התרחשה למידה. במידה וכן, ניתן להמשיך ולבחון איך זו באה לידי ביטוי בפועל, במקום העבודה.

שכן, המטרה של תוכניות ההדרכה השונות היא לשדרג את הכישורים הקיימים של העובדים, להעשיר את הידע שלהם ולהביא לפרודוקטיביות. אי ווידוא של אפקטיביות ההדרכה, לעומת זאת, עלול להוביל בסופו של דבר להמשך פעילות סדירה (אך לא פרודוקטיבית) של הארגון.

 

אלה הדברים שצריך לשים עליהם דגש

ווידוא האפקטיביות של ההדרכה מצריך בדיקה מעמיקה של פערים שעשויים לבוא לידי ביטוי בתוכן ההדרכה או בדרך שבה המידע מועבר לעובדים. תוכן שמועבר בדרך שגויה, עלול להיכנס מאוזן אחת ולצאת מהאוזן השנייה, כך שהוא לא ייושם בפועל.

בנוסף לכך, יש לבדוק אם יש צורך בשיפור הביצועים של העובדים. כדי שזה יקרה, צריך לוודא שמועבר משוב (אפשר גם אנונימי) בסיום התהליך. כך שבעצם, כל אחד יכול לתת את חוות דעתו האותנטית ולהשפיע על השינויים שצפויים לעבור בהמשך על ההדרכה.

אלה הדברים שצריך לשים עליהם דגש

כך תעשו זאת בפועל

סביר להניח שבשלב זה אתם תוהים מה עליכם לעשות, כדי לוודא שההדרכה אכן אפקטיבית. אם כך, נציג בפניכם את השלבים שעליכם ליישם בסיום ההדרכה:

  1. עשו שימוש בסקרים ובטפסי משוב. אלה יכולים יציגו בפניכם את התובנות הדרושות
  2. תבצעו ניטור מדדי ביצוע לפני כל הדרכה ולאחריה

 

השורה התחתונה – תוודאו תמיד את אפקטיביות ההדרכה

בשלב זה אתם יודעים שווידוא אפקטיביות ההדרכה הינו תהליך אסטרטגי שצריך להתבצע בכל ארגון באשר הוא. כך שנותר לכם רק ליישם את התהליך בעצמכם ולהגיע למסקנות חשובות שיובילו לשינוי הנחוץ (במידה ואכן יש בו צורך). נאחל לכם שתשתמשו במידע המועיל ותיישמו אותו, כדי שההדרכות של הארגון שלכם יביאו לתוצאות.

חשיבות הווידוא של אפקטביות הדרכה

אולי יעניין אותך גם

פולוסה