חיפוש
חיפוש

חתולים- חיה נאמנה לא פחות מכלבים

לחתול יצא שם רע של חייה אגואיסטית ולא חברותית שמה שמעניין אותה זה רק לאכול, להזיק לרהיטים, להתלקק ומידיי פעם "לעשות טובה" ולתת לנו ללטף אותה וגם אז רק עד שנמאס לה והיא הולכת.

אז תופתעו לגלות שחתול היא חיה נאמנה לבעליה לא פחות מכלבים.

 

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם- האמנם?

אנחנו לא כאן כדי להוציא שם רע לכלב, להפך, אנחנו כאן כדי לתת גם מקום לחתולים.

בתוך רובריקת חיית המחמד האולטימטיבית לרוב, הכלב נמצא בעדיפות גבוהה יותר מאשר החתול.

כלבים, ידועים ביכולתם המופלאה להחזיר אהבה, לשמור על הבית ולהיות אמפתיים לבעליהם בצורה שלא נופלת מבן אדם. שמענו מאות סיפורים על כלבים שהצילו את בעליהם מסכנת חיים, שהיו גורם משמעותי בטיפול בילדים, בפוסט טראומתיים ובסתם, אדם עם שעבר עליו יום עצוב. אז תופתעו לגלות, שלחתולים תכונות דומות לשל כלב ואף של ילד קטן ואם זה לא מספיק, הוכח מחקרית שחתולים מועילים לבריאותו הנפשית והפיזית של האדם.

 

חמש עובדות על החתולים לסבר את האוזן  

  1. אז אם עוד לא שמעתם, אנחנו שמחים לגלות לכם שמחקר חדש גילה כי חתולים מגיבים באותה צורה בה כלבים מגיבים במקרה בו בעליהם משאיר אותם בחדר לבד למשך שתי דקות. בעת יציאת הבעלים מהחדר החתול חש לא נינוח, מצומרר, חושש וטרוד וברגע בו הבעלים חוזר, מיד מתייחד ונצמד אליו. עובדה זו מעידה על מסירות החתול לבעליו.
  2. חתולי רחוב נמצאים בכל מקום מה שטוב למערכת האקולוגית, הם אוכלים עכברים, מדללים אוכלוסיות ציפורים פולשות ושומרים על סביבת ביתנו נקייה ממזיקים נוספים.
  3. במחקר נוסף שנערך גילו כי נוכחותם של חתולים ובפרט, ליטוף פרוות החתול מפחית משמעותית את הלחץ דם של האדם ומפחית סטרס. כיוצא מכך, גילו כי הסיכון לחוות התקפי לב או שבץ מוחי יורד בשליש מהאחוזים.
  4. בשעת סכנה, תופתעו לגלות שהחתול ידאג לא רק לעצמו אלא גם לבעליו. בסיפור אחד מיני רבים שהתרחש ברוסיה לאחרונה, החלה שרפה בביתו של אדם מבוגר בשעה בה ישן ואילו החתול שלרוב ער בשעות הלילה הכה את בעליו בחוזקה והציל אותו מן המוות.
  5. החתול, חיה עצמאית. בניגוד לשאר החיות, החתול יודע לדאוג לעצמו, מה שהוא צריך זה מים ואוכל שיהיו זמינים לו והוא יאכל כמה שהוא צריך וארגז חול ייעודי לעשיית צרכים והוא כבר ידע מה לעשות. החתול, דואג לניקיון גופו, לבידור ולפריקת אנרגיות מה שמשאיר לנו מעט מאוד עבודה. רק אהבה.

 

אהבת החתול

כמו בני האדם, לכל חיה יש את האופי שלה יש חתולים שאוהבים להתלטף, ללקק ולישון איתנו כפיות ויש כאלו המעדיפים להיכנס לארון או למצוא לעצמם פינה שקטה וחשוכה המנוטרלת מבני אדם. עם זאת, חתולים מביעים אהבה בדרכים קצת שונות מכלבים, לדוגמא: חתול יכול לבהות בנו ואנחנו נחשוש שמא הוא זומם משהו רע, אך להפך, החתול בוהה כאשר הוא מעריץ את בעליו. כמו כן, הכירו את המושג מצמוץ חתולי, חתולים לעיתים, ממצמצים כאשר הם מסתכלים עלינו, מצמוצים קלים ועדינים וזוהי דרכם "לנשק" אותנו, תראו כל מצמוץ כנשיקה קטנה. מסאז' חתולי זוהי פעולה גם מתוקה שבה החתול מעסה בעזרת כפות ידיו את גופינו וזהו אינסטינקט שנותר לחתול עוד מאימו דבר המעיד על נוכחותכם האימהית בחייו של החתול.

 

לסיכום

חתול זו חייה מאוד מיוחדת, חכמה ובעלת אופי ייחודי. חתולים אוהבים חום וליטופים בדיוק כמו שכלבים ואפילו יש להם סגולות שיכולות לרפא ולשפר את בריאותינו לא פחות מכלבים. אז אם הגעתם לכאן, אמצו לכם חתול קטן ומבטיחים לכם שלא תתחרטו ואם הגזמנו, תשקיעו כמה דקות ותשימו קצת מים ואוכל לחתולי הרחוב.

 

חיית מחמד

אולי יעניין אותך גם

פולוסה