חיפוש
חיפוש

טיולי קרוואנים בישראל

קרוואן, שקט, חופש, עצמאות, טבע, משפחה, דינאמיות. נשמע כמו החופשה המושלמת – האם כך באמת הדבר? לטיול בקרוואן יתרונות רבים – ניתן ללון במקומות קסומים קרוב לטבע, אין צורך להתעסק בהזמנת בית מלון ולמעשה נהנים מיתרונות המחנאות עם תנאים משודרגים. ניתן לחשוב שלינה בקרוואן מספקת תנאי לינה בסיסיים בלבד, בניגוד לבית מלון או צימר. אך היום חלה התפתחות משמעותית ויש קרוואנים שמספקים תנאים שלא היו מביישים מלון בוטיק טוב בתל אביב. והמחיר? בהתאם.

 עגלה

מה זה קרוואן?

אנחנו רואים אתו בסדרות טלוויזיה, כשאנחנו מטיילים בחו"ל, ולפעמים גם כאן בישראל (אם כי זה נדיר יותר בנוף). הקרוואן הוא רכב שבתוכו נכנס למעשה בית שלם ובו כל מה שצריך על מנת לחיות אורח חיים נורמטיבי – מטבח, מיטות, מקלחת, שירותים, פינות אוכל ועוד.  אם מאסתם בחופשה הרגילה הכוללת הזמנת מלון, השכרת רכב, טיסות וכו', קרוואן הוא הפתרון המושלם עבורכם. קרוואנים מאפשרים דינאמיות בתכנון המסלול וכך הגעה למקומות חדשים שלא תמיד מוכרים במסלולי התיירים הרגילים.

אז, כמה זה עולה לנו?

לאור ההתפתחות בתנאים שקרוואן מספק, המחיר עולה בהתאם. לכן, לא תמיד קרוואן זהו פתרון זול יותר מצימר או מלון. בעוד שבצימר יש ארוחת בוקר כלולה למשל, בקרוואן יש לקנות מצרכים, לשלם על דלק, גז, לשים מים במיכל ולבסוף גם לנקות.

כמה אנשים יכולים לטייל בקרוואן?

בקרוואן נורמטיבי בדרך כלל, יש 6 מקומות לינה. יחד עם זאת, בקבינה יש אישור לישיבה של שלושה אנשים בלבד תוך איסור על הסעת נוסעים בחלל הקרוואן. לכן, אם מדובר במשפחה הכוללת מעל ל3 נפשות, יש לבחור בקרוואן נגרר. בצורה זו, מספר הנפשות תוכל להיות תואמת למספר האנשים שהרכב הפרטי שלכם יכול לאכלס.

לאן אפשר לנסוע עם קרוואן בישראל?

למי שרוצה לנוח – טיול סטטי

קודם כל, אתם צריכים להחליט אם אתם רוצים טיול דינאמי או סטטי. אם תחליטו שאין לכם כוח לזוז יותר מדי, יש אופציות נהדרות להתמקם עם הקרוואן ופשוט ליהנות מהטבע ככל שחפצו. כך למשל, תוכלו להשכיר קרוואן ולמקמו על גדות נהר הירדן, ליהנות מהירוק מסביב ולטבול בנחל מספר פעמים ביום. ישנם שירותי השכרות קרוואנים שמספקים בנוסף לזה גם גריל, מקרן, ופינת ישיבה למחוץ לקרוואן כדי שתוכלו להתפנק באמת.  מקום נוסף מומלץ להתמקם בו עם הקרוואן שלכם הוא כמובן – הים. כך תוכלו להתמקם באחד החופים הצפוניים או הדרומיים יותר ברחבי הארץ, לקום בבוקר לרחשי הגלים, ולצפות בשקיעה כל ערב עם בקבוק בירה ביד.

למי שרוצה לזוז – טיול דינאמי

אם חפצה נפשכם בטיול יותר אקטיבי, יש מסלולים מומלצים לקרוואנים ברחבי הארץ עליהם ניתן להתייעץ עם חברות השכרת הקרוואנים השונות.  כך למשל תוכלו לטייל באיזור הגליל, הנגב הצפוני או הנגב והערבה וליהנות מהמדבר, המכתשים והקניונים השונים.

אולי יעניין אותך גם

פולוסה