חיפוש
חיפוש

טיפולים מקומיים לפטרת ציפורניים ויעילותם

פטרת ציפורניים, הידועה מבחינה רפואית בשם onychomycosis, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. הוא מאופיין בפלישה של פטריות לציפורניים, מה שמוביל לשינוי צבע, עיבוי ושבירות. בעוד שתרופות דרך הפה נרשמות לרוב למקרים חמורים, טיפולים מקומיים מציעים גישה נוחה וממוקדת למלחמה בפטרת הציפורניים. 

במאמר זה נתעמק ביעילותם של טיפולים מקומיים שונים ונבחן את המגוון הרחב של טיפות פטרת ציפורניים הקיימות בשוק.

 

הבנת פטרת ציפורניים

לפני התעמקות בטיפולים מקומיים, חיוני להבין את טבעה של פטרת ציפורניים. זיהומים פטרייתיים מתרחשים בדרך כלל כאשר פטריות מיקרוסקופיות חודרות למיטת הציפורן דרך חתכים קטנים או הפרדות בין הציפורן למיטת הציפורן. סביבות חמות ולחות, כמו נעליים מיוזעות או בריכות שחייה ציבוריות, יוצרות כר גידול אידיאלי לפטריות אלו.

פטרת ציפורניים

טיפולים מקומיים לפטרת ציפורניים

 

1. לקים נגד פטריות לציפורניים:

אחד הטיפולים המקומיים הנפוצים ביותר לפטרת ציפורניים הוא שימוש בלקים אנטי פטרייתיים לציפורניים. לכות אלו מכילות חומרים אנטי פטרייתיים כגון אמורולפין או ציקלופירוקס, הפועלים על ידי עיכוב צמיחת פטריות. למריחה, מורחים את הלכה על הציפורן הפגועה והעור שמסביב. יישום קבוע, לרוב שבועי, מומלץ לתוצאות מיטביות. עם זאת, חשוב לציין כי לכה אנטי פטרייתית עשויה לקחת מספר חודשים עד להראות שיפור גלוי.

 

2. קרמים מקומיים נגד פטריות:

קרמים אנטי פטרייתיים מקומיים הם אפשרות טיפול מקומית נוספת לפטרת ציפורניים. קרמים אלו מכילים חומרים אנטי פטרייתיים, כגון טרבינאפין או clotrimazole, אשר מורחים ישירות על הציפורן הפגועה והעור שמסביב. לעסות את הקרם בדרך כלל לתוך מיטת הציפורן, מה שמאפשר לחומרים הפעילים לחדור ולהילחם בזיהום הפטרייתי. יישום קבוע ועקבי הוא חיוני ליעילותם של קרמים אנטי פטרייתיים מקומיים.

 

3. טיפות פטרת ציפורניים:

טיפות פטרת ציפורניים מציעות גישה נוחה וממוקדת לטיפול בפטרת ציפורניים. טיפות אלו מנוסחות עם חומרים אנטי פטרייתיים, כגון חומצה undecylenic או שמן עץ התה, בעלי תכונות אנטי פטרייתיות טבעיות. למריחה, כמה טיפות מהתמיסה מונחות ישירות על הציפורן הפגועה ומאפשרות להתייבש. הטיפות יכולות לחדור לציפורן ולהגיע לזיהום הפטרייתי הבסיסי, לקדם ריפוי ושיקום.

 

יעילות הטיפולים המקומיים

היעילות של טיפולים מקומיים בפטרת ציפורניים יכולה להשתנות בהתאם לחומרת הזיהום ותגובת האדם לטיפול. מקרים קלים עד בינוניים של פטרת ציפורניים נוטים להגיב טוב יותר לטיפולים מקומיים בהשוואה לזיהומים קשים. חשוב לציין כי עקביות והקפדה על משטר הטיפול המומלץ הם גורמי מפתח להשגת תוצאות חיוביות. טיפולים מקומיים עשויים להימשך מספר חודשים עד שנה כדי לחסל לחלוטין את הזיהום הפטרייתי ולהחזיר את מראה הציפורן.

פטרת ציפורניים

טיפים לשיפור יעילות הטיפול

– שמור על הציפורניים הנפגעות נקיות ויבשות.

– גזוז ציפורניים באופן קבוע ושייף אזורים מעובים.

– הימנע משיתוף פריטים אישיים כגון מגבות, גרביים או נעליים.

– ללבוש הנעלה נושמת וגרביים מנדפי לחות.

– השתמש באבקה אנטי פטרייתית או ספריי בנעליים כדי למנוע הדבקה חוזרת.

– הקפידו על היגיינת כף הרגל, כולל כביסה וייבוש קבועים.

 

סיכום

טיפולים מקומיים בפטרת ציפורניים מציעים גישה ממוקדת למלחמה בזיהומים פטרייתיים ושיקום הבריאות והמראה של הציפורניים הפגועות. לקים נגד פטריות לציפורניים, קרמים מקומיים וטיפות פטרת ציפורניים הן אפשרויות נפוצות שיכולות לטפל ביעילות במקרים קלים עד בינוניים של פטרת ציפורניים. חשוב לזכור שעקביות וסבלנות הם המפתח בעת שימוש בטיפולים מקומיים, מכיוון שעשויות לקחת זמן עד שהתוצאות נראות לעין. לצפייה במגוון רחב של טיפות לפטרת ציפורניים לחצו כאן >>

פטרת ציפורניים

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה