חיפוש
חיפוש

את יוצאת לפנסיה? אלו הדברים שחשוב שתדעי

נשים שצפויות לעזוב את מקום עבודתן בעקבות יציאה לפנסיה, חייבות להכיר בכמה דברים בסיסיים. מדריך זה יציג את הדברים הללו בהרחבה, כדי לאפשר לכל אחת לדרוש את הזכויות המגיעות לה ממקום העבודה. הישארי כאן ותהיי בטוחה שתקבלי את המידע הדרוש לך.

 

הדבר הראשון: את צריכה להגיש בקשה לקבלת קצבה

סביר להניח ששמעת לא פעם על הקצבה שמגיעה לך מחברת הביטוח. אם כך, כדאי שתדעי שמוטלת עלייך האחריות ביצירת קשר עם החברה, כדי שזו תדע על כוונתך לקבל קצבה חודשית מהפוליסה שברשותך. לצד זאת, יש לפנות לקרן הפנסיה שלך עם כל המסמכים הדרושים, כדי שזו תאפשר לקבל את הקצבה המגיעה לך בגיל הפרישה.

פרישה לגמלאות

הדבר השני: את לא זכאית לתשלום ימי מחלה

מעטות הן הנשים שמכירות מקרוב באי קבלת פדיון ימי מחלה ביציאה לפנסיה. נסביר שמדובר בימי המחלה שנצברו לך מרגע שהתחלת לעבוד אצל המעסיק. שכירות שעברו את סך ימי העבודה בחודש, זכאיות לצבור כ – 1.5 ימים על כל חודש של עבודה (מדובר ב – 18 ימי מחלה בשנה). סיום יחסי העבודה שלך בעקבות פרישה לפנסיה אינו מזכה אותך בפדיון ימי המחלה, אלא אם עבדת בארגון שיש בו הסכמים קיבוציים או הסכמי עבודה אישיים שנכתב בהם אחרת.

 

הדבר ה – 3: את זכאית לקבל פטור ממס הכנסה על פנסיה

חוק תיקון 190 שעבר בשנים האחרונות הוביל לקבלת פטור ממס הכנסה על הפנסיה. חשוב ליין שמדובר בפטור שניתן למי שעומדת בשני הקריטריונים הבאים:

  1. הגיעה לגיל הזכאות
  2. מקבלת קצבה

הדבר נכון גם עבור נשים שיש להן נכות לצמיתות בשיעור שעולה על 75%.

 

הדבר ה – 4: הרשת מלאה במידע רלוונטי

יציאה לפנסיה נחשבה בעבר להליך מורכב במיוחד, מכיוון שהיה קשה למצוא אינפורמציה עדכנית ומלאה לגביו. היום המצב שונה, משום שהאינטרנט מלא במידע חיוני שנוגע בין היתר לנושאים הבאים:

  • קבלת פטור ממס הכנסה
  • החזר עבור ימי חופשה שלא נוצלו
  • התנהלות נכונה בימי הפנסיה (הכנת טבלה שבועית)
  • תוכניות התנדבותיות לפנסיונרים
  • קורסים מקצועיים ועוד

נמליץ לך לגלוש עוד היום לפורומים ופורטלים שעוסקים בתחום הפנסיה. שכן, אלה יציגו בפנייך את כל התהליכים שתצטרכי ליישם כשנה (או יותר) טרם עזיבתך את מקום העבודה. זה הרי ידוע שהכנה מראש לפנסיה תוביל להתנהלות קלה ונינוחה שתפנה את הזמן שלך לבילויים, יציאות ותחביבים.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שכל אישה צריכה לקרוא רגע לפני שהיא יוצאת לפנסיה. בשלב זה את מכירה ב – 4 הדברים הבסיסיים שיקלו עלייך, כך שנותר לך רק לבדוק את ההליכים שתצטרכי ליישם בכל עת. זו ההזדמנות לאחל לך שתנצלי כל יום ושעה, כי הגעת לרגע שחיכית לו מזה שנים רבות.

פורש לגמלאות

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה