חיפוש
חיפוש

טיפים חשובים לכתיבת עבודות במסגרת התואר

יש מי שאומרים שיש 2 סוגים של סטודנטים בכל מוסד אקדמי: אלו שכותבים עבודות בקלות מבלי מאמץ, כאילו הם נולדו לכך ואלו שלא משנה מה, תמיד ייתקעו עוד בשלב של בחירת הנושא. המדריך הנוכחי פונה אל שני סוגי הסטודנטים והוא צפוי להביא להקלה בכל הנוגע לכתיבת עבודות שונות במסגרת התואר.

 

הרקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו אחרי ששמענו שליאת, השותפה שלנו, החליטה שהיא מוותרת על התואר בגלל שהיא לא מצאה זמן לכתוב את העבודה הסמינריונית שלה. חשוב לציין רגע שמדובר פה בסטודנטית מצטיינת שעברה 4 שנות לימוד בסמינר לחינוך. היא עברה את כל העבודות והמבחנים בהצלחה, אבל עכשיו, היא פתאום נהייתה עמוסה במקום העבודה שלה וגילתה שאין לה בכלל "מוזה" לכתיבת עבודה.

כשראינו שהיא מדברת ברצינות על נשירה מהלימודים, הבנו שאנחנו צריכים להכיר לה (ולאחרים שנמצאים במצב דומה) את הטיפים שהצילו לנו את התואר. הנה כמה מהבולטים שבהם:

 

טיפ מספר 1 – להיעזר בסטודנטים מהכיתה

אם אתם מגדירים את עצמכם כאנשי "סולו" שכותבים את העבודות שלהם לבד ולומדים לכל המבחנים לבד, בבית, בחושך, כדאי שתצאו מהמחשבה המקובעת שלכם ותתחילו להבין שיש לכם עבודה סמינריונית לכתוב ואתם לא יכולים לעשות את זה לבד. הדבר נכון גם אם יש לכם משימות שנוגעת להליך של כתיבת עבודות אקדמיות שהן לא סמינריון. אתם לא צריכים לעבור את זה לבד וכדאי שיהיה לכם ליווי של סטודנטים מהכיתה מכמה סיבות:

  1. הדבר יאפשר לכם להתמרמר ביחד
  2. תוכלו להרגיש שאתם לא לבד בסיטואציה
  3. תוכלו לקבל רעיונות פוריים אחד מהשני

 

טיפ מספר 2 – תצאו מהבית

יש רגעים שצריך לשבת לבד כדי לכתוב את העבודות במסגרת התואר. אז אחרי שקיבלתם את התמיכה מחברים שלכם לתואר, אתם צריכים לצאת מהבית. כן, פשוט כך, תסגרו את המחשב הנייד שלכם וצאו לבית קפה רגוע שתוכלו לשבת ולכתוב בו. אמנם הכתיבה שלכם שם לא תהיה רצופה כי כנראה יהיו לכם הסחות דעת פה ושם, אבל אתם תוכלו לכתוב באווירה נעימה שתשרה עליכם מוזה לכתיבה.

 

טיפ מספר 3 –  תאכלו טוב

אנחנו אולי נשמע כמו אמא פולניה בפסקה הזו, אבל כדאי שתדעו – באמת מדובר כאן בטיפ חשוב. לא מעט סטודנטים מוצאים את עצמם חיים על לחם וגבינה במהלך תקופת המבחנים. פשוט כי אין זמן לבשל ולמי יש כסף להזמין אוכל מבחוץ? לאף אחד. ובכל זאת, אנחנו ממליצים לכם להקדיש כמה דקות בכל כמה ימים להכנת אוכל חם ומזין שיאפשר לכם לכתוב על בטן מלאה.

 

לסיום

עד כאן 3 הטיפים החשובים שיאפשרו לכם לכתוב את העבודות שלכם במסגרת התואר. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתיישמו את הטיפים הללו ותחוו הקלה. שתהיה כתיבה מהנה ובהצלחה בהמשך התואר!

עבודה סמינריונית

אולי יעניין אותך גם

פולוסה