חיפוש
חיפוש

טיפים לכתיבת עבודה סמינריונית

כתיבת עבודה סמינריונית עלולה ללא תכנון מוקדם להיגרר להיות מטרד ועול על הסטודנט, במקום עשייה מהנה ומפתחת המעשירה אותו ומעניקה לו יכולות מחקר בסיסיות או מתקדמות.

תכנון נכון של הזמן, מציאת שותפים או פרטנרים לכתיבה באותו זמן ומקום, ויצירת מרחב עבודה כיף ומהנה, יכולה להשפיע רבות על הכתיבה ועל הסטודנט עצמו.

 

לסדר את הזמן

כמובן שהחלק הכי חשוב בתכנון העבודה הוא הזמן – הציבו לעצמכם דדליין, שתפו את חברכם ללימודים באותו תאריך סיום וכך תתחייבו בפניהם ובעיקר בפני עצמכם לסיים בזמן. לאחר מכן שבו עם דף ועט, וכתבו עקרונית מהם הפרקים והנושאים עליהם תהיה מבוססת העבודה. אם יש לכם חבר או קרוב משפחה הסיים לכתוב עבודה סמינריונית בזמן האחרון – התייעצו עימו וחסכו לכן זמן יקר. לאחר שיש בידכם מסמך המפרט על העבודה עצמה, חלקו את הכתיבה לפי הזמן שנשאר לכם – אם אתם צריכים לכתוב 20 עמודים, ויש לכם חודש וקצת, זה אומר שתצטרכו לכתוב בערך עמוד ביום. קחו בחשבון להשאיר זמן לתיקונים ולימים שבהם ילך לכם קצת יותר לאט. בנוסף, היו חכמים בחלק זה של חלוקת הזמן, וקחו אקסטרה זמן כדי שבסיום הכתיבה לא תהיו לחוצים וללא זמן למנוחה ולהתאווררות – מה שישפיע על איכות העבודה וכמובן על הציון. לפרטים על כתיבת עבודה סמינריונית בתשלום

 

להיעזר בחברה שמלווה כתיבה

ניתן כמובן להיעזר או להתייעץ עם חברה המתמחה בכתיבת עבודות סמינריוניות לפי נושאים. גם אם תרצו לכתוב הרוב בעצמכם, וגם אם אתם עובדים במשרה מלאה או הורים טריים, תוכלו להשתמש בעזרת החברה – המספקת ייעוץ, כתיבה והנחייה לעבודות סמינריוניות. זהו מהלך רצוי במיוחד אם זאת העבודה הסמינריונית הראשונה שלכם או שזאת הפעם הראשונה שאתם כותבים משהו ברמת אקדמיה.

 

להשתמש במקורות שמעניינים אתכם

טיפ חשוב, שהיעילות שתפיקו ממנו תפנה לכם הרבה זמן, הוא לכתוב על נושא שמעניין אותכם, ואם לבחור נושא הוא לא אופציה, אז לפחות את מקורות העבודה תוכלו לבחור לפי מה שמעניין אותכם. בין אם זה ספרים, תחקירים, מאמרים אקדמאים בשפות שונות או מקורות שונים ומגוונים. לדוגמא אם העבודה הסמינריונית שאתם כותבים היא בנושא הקורונה – נניח בנושא השפעות המגפה על החברה, תוכלו להביא אינספור מקורות מהעולם וממקומות שמעניינים אותכם – בין אם זה המזרח הרחוק, או ארצות הברית.

 

להשקיע בכתיבה עצמה

לרוב הציון על העבודה ניתן ברובו על איכות הכתיבה, המקורות ורמת ההתעמקות. השקיעו בכתיבה עצמה, אל תחששו ללמוד קצת על כתיבה נכונה, הגהה, פיסוק נכון ועברית תקנית. בקשו ממספר אנשים מתחומי עניין דומים לעבור על העבודה ולתת לכם הערות. עברו על עבודות סמינריוניות של סטודנטים אחרים וקחו מהם רעיונות, ניסוחים והשראה.

 

סיכום

לסיכום, נהלו את זמנכם נכון, כתבו במקום המעניק לכם אווירה כיפית וחיובית, השקיעו בדברים הנכונים ואל תדחו את משימת הכתיבה.

 

מכתב

אולי יעניין אותך גם

פולוסה