חיפוש
חיפוש

יחסי מין בזמן ההריון – מותר? אסור? כל מה שרציתם לדעת

בניגוד לדעות קדומות, יחסי מין בזמן ההיריון אינם דבר מסוכן או אסור. הדבר חשוב לתקשורת הזוגית והמינית בין בני הזוג. לכן, כל עוד שני בני הזוג נהנים מכך, ניתן להמשיך לקיים יחסי מין גם בזמן ההיריון. המיתוסים והדעות השונות שנקשרו לנושא זה, מעוררים ספקות וחששות בקרב זוגות רבים. אך, חשוב לדעת שכיום, לפי כל המחקרים, אין בכך שום בעיה או סכנה.

 

שינויים בחשק המיני במהלך ההיריון

כידוע, גוף האישה עובר שינויים רבים במהלך תשעת חודשי ההיריון, ובהם גם שינויים הורמונליים. שינויים אלו משפיעים בין היתר גם על החשק המיני של האישה ועל הרצון לקיים יחסי מין. התנודות ההורמונליות משתנות מאישה לאישה, אך באופן עקרוני ניתן לסווג את החשק המיני לפי שלוש תקופות מרכזיות:

 

  • הטרימסטר הראשון

במרבית המקרים, במהלך תקופה זו, החשק המיני יורד בשל בחילות, הקאות ועייפות.

 

  • הטרימסטר השני

על פי רוב, בתקופה זו, החשק המיני הוא הגבוה ביותר, בהשוואה ליתר חודשי ההיריון.

 

  • הטרימסטר השלישי

תקופה זו מאופיינת בעלייה במשקל, כאבי גב ושינויים דרמטיים במראה החיצוני. בשל כך, חלה ירידה ברמת החשק המיני במהלך השליש האחרון של ההיריון.

 

האם קיימת סכנה לעובר במהלך קיום יחסי מין?

ישנה אמונה שגויה, שלפיה קיום יחסי מין בזמן הריון עלול לסכן את העובר על ידי גרימת פגיעה או זיהום. אך, האמת היא שהעובר מוגן על ידי שק מי השפיר.

 

באילו הריונות אסור לקיים יחסי מין?

למרות האמור למעלה, במקרים חריגים – מומלץ להימנע מקיום יחסי מין כדי לצמצם את הסיכונים שכרוכים בהריון. המקרים שבהם יש להימנע מיחסי מין הם מגוונים, וכוללים בין השאר:

 

  • סיכון ללידה מוקדמת

קיום יחסי מין גורם להתכווצות הרחם. התכווצות זו מהווה סוג של צירים. לכן, במקרה של נשים בסיכון להיריון מוקדם, מומלץ להימנע מיחסי מין, שמא יזרזו את הלידה ויגרמו ללידה מוקדמת.

 

  • שליה נמוכה

במקרה שבו השלייה נמוכה וממוקמת קרוב לצוואר הרחם, קיום יחסי מין בזמן ההיריון – עלול לגרום לדימום.

 

  • הריונות מרובי עוברים

הריונות של תאומים או שלישיה הם כמובן ברכה ושמחה גדולה, אך במצבים כאלה יש סיכון ללידה מוקדמת ולכן יש להימנע מיחסי מין בזמן ההיריון.

 

לבדוק עם המומחים

הריון זוהי תקופה יפה, אך עלולה להיות גם מבלבלת ומפחידה. לכן מומלץ לקבל תמיכה וייעוץ מאנשי מקצוע מתאימים בעת הצורך. אפשר לקרוא טיפים והמלצות בפורומים שונים באינטרנט, כמו למשל פורום ילדים בגן.

 

לסיכום

בזמן הריון, הזוג עובר תקופה מיוחדת, הכוללת רגעים מרגשים וגם קשיים. אחת הדרכים לצלוח את תקופה זו היא שמירה על תקשורת טובה, הכוללת בין היתר קיום יחסי מין. חשוב לדעת, כי במקרה של הריון תקין – אין בכך שום בעיה, ניתן ואף חשוב לקיים יחסי מין גם בתקופה זו.

רגע אינטימי

 

אולי יעניין אותך גם

בֶּקַע
בריאות
מה זה בקע ואיך מטפלים בזה?

במצב של בקע, איבר פנימי בולט באופן לא תקין, דרך דופן שרירית פגומה. בקע יכול להתרחש באזורי הגוף השונים אבל עיקר המקרים הנפוצים מתארים בקע

קרא עוד »
פגיעה באיכות השמיעה
בריאות
פגיעה באיכות השמיעה

השמיעה שלנו היא חוש חשוב שאנחנו נוטים לקחת לעיתים כמובן מאליו. אלא שחשיבות השמיעה מתגלה כאשר יש ירידה באיכות שלה. פתאום התקשורת עם חברים משפחה

קרא עוד »
איך לטפל בנשירת שיער
בריאות
איך לטפל בנשירת שיער

נשירת שיער, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על ההערכה העצמית והרווחה הכללית של האדם. למרבה

קרא עוד »
פולוסה