חיפוש
חיפוש

יתרונות בבנייה ירוקה בתל אביב

1 במרץ 2022  – שמרו את התאריך. ביום זה ייכנס לתוקפו תקן 5281 לבנייה ירוקה שנקבע כבר באוגוסט 2020 וכעת יחויב בפועל. מיום זה יידרשו כל פרויקטי הבניה לעמוד בתקנות לבניה ברת קיימא במטרה לשמור על איכות הסביבה, לייצור סטנדרט בניה אחיד לכל אזור בארץ ולהביא את סגנון הבניה הירוקה גם לפריפריה.

לבנייה הירוקה ברת הקיימא בתל אביב ישנם מספר יתרונות משמעותיים. קראו על בנייה ירוקה בתל אביב ועל השפעותיה החיוביות במספר שטחים.

 

בניה ירוקה בתל אביב – היתרונות

אדריכלות ירוקה בתל אביב הינה פעילות חדשנית לשיפור תנאי המגורים ויצירת מגמה לצמצום צריכת המשאבים לצרכי בניית מבנים חדשים ושיפוץ מבנים קיימים.

שיטת הבנייה המסורתית מכלה אנרגיה רבה ממקורות פוסיליים, פולטת לאוויר גזי חממה מזהמים ואינה מנצלת תנאי שטח, קרקעות מופרות ומקורות סולאריים.

הבניה הירוקה מציעה פתרונות חכמים לניצול מקסימלי של משאבים, מיקומים טופוגרפיים, תנאים אקלימיים ועוד. קראו על 4 מיתרונות הבנייה הירוקה שישפיעו על תל אביב והסביבה באופן משמעותי:

 

  1. בניה ירוקה בתל אביב כפעילות לשמירה על איכות הסביבה

בראש ובראשונה נמנה את היתרון הסביבתי. באמצעות בניה על פי עקרונות "ירוקים" ניתן להתחשב במשאבי טבע ולשב היבטים סביבתיים ברבים מהתהליכים של בניית מבנים. בניה ירוקה מבוססת על חיסכון בשימוש במשאבים ובאנרגיה וכן מעודדת שימוש בחומרים הידועים כידידותיים לסביבה.

 

  1. איכות בנייה גבוהה יותר בתל אביב

תל אביב כבירת החדשנות של ישראל, גאה להוביל גם בשינוי המשמעותי במעבר לבניה ירוקה. בניה ירוקה נחשבת לחכמה יותר, חדשנית ואיכותית יותר. תל אביב תייצר מקור השראה לשאר ערי הארץ למעבר לבניית פרויקטים על פי תקנות בניה ירוקה.

 

  1. צריכת חשמל ומים חסכונית

יעילות אנרגטית המהווה רכיב בסיסי בכל תוכנית בנייה בפרויקט ירוק, מאפשרת חיסכון של עד 30% בצריכה של חשמל ומים. הודות לתפקוד מבנה יעיל הדיירים גם מרגישים חיסכון בכיס.

התכנון המקדים של בניינים "ירוקים" כולל שימוש במנגנונים של חיסכון במים, יצירת בידוד תרמי להפחתה בצריכה למערכות וויסות טמפרטורה וכן שימוש בשמש כמקור אנרגיה לחיסכון בצריכת החשמל.

 

  1. בניה ירוקה בתל אביב – לתושבים שחיים טוב יותר

בניה ירוקה מפחיתה זיהום אוויר באזור ושומרת על חמצן נקי יותר לנשימה. סגנון בניה זה מפחית מפגעים כתוצאה מפסולת בניין ומפחית את פליטת גזי החממה בתל אביב. תושבים המתגוררים במבנים "ירוקים" גם נהנים מרמת אוורור טובה יותר כתוצאה מתכנון מבני חכם.

 

למה לבחור בבניה ירוקה בתל אביב?

לסיכום, בניה ירוקה בתל אביב, על אף התדמית היקרה וההיי-סוסייטית שנוצרה לה – היא בניה חסכונית ויעילה המנצלת היטב תנאי שטח ומהווה אבן דרך לקראת תהליך של שמירה על סטנדרט בניה אחיד בכל חלקי הארץ תוך שמירה על עולם נקי יותר וסביבה איכותית בעזרת בניה ברת קימא.

בית בבנייה

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה