חיפוש
חיפוש

כיצד בוחרים נוטריון

בחירת נוטריון היא משהו מאוד חשוב בחיים. כשמוציאים לפועל צוואה או בהוצאת אישורים ומסמכים ולכן חשוב לבחור אותו בקפידה. מיהו הנוטריון, איך הפך לנוטריון ואיך לבחור את הטוב ביותר, כל הפרטים במאמר

 

מיהו הנוטריון

עורך דין בעל 10 שנות ניסיון לפחות שעבר ועדה המאשרת סמכויות נוטריון לעו"ד העומדים בקריטריונים. מסמכויותיו של עורך דין נוטריון

  • אישור צוואה
  • אישור הסכם ממון
  • תרגום
  • אישורים ותצהירים
  • אימותי חתימות
  • ייפוי כוח

 

מה הקריטריונים לאישור נוטריון

הוותק הוא חשוב כשעו"ד רוצה לקבל אישור מהמדינה להיות נוטריון, אם ברשותו של עורך הדין מעל 10 שנות ניסיון בתחום המשפטי ובעריכת דין כדי לוודא כי הוא מכיר ויודע את התחום לעומק. בדרך כלל עו"ד שרוצה להיות נוטריון יעבור קורס של 8 שעות לפחות, ועליו להיות נקי מכל עבירה או השעיה מלשכת עורכי הדין בישראל מה שבא על מנת לייצר אמון בין המדינה לעורך הדין לפני שהופך גם לנוטריון.

 

איך לבחור נוטריון שהכי מתאים לכם

לפני שניגשים לבחור נוטריון עשו לכם רשימה של כל מה שחשוב לכם, התקציב שלכם ואחר מכן בדקו את הפרטים היבשים. שימו דגש חשוב על –

  1. שכר טרחה לנוטריון – כמו לעו"ד גם נוטריון יגבה מכם שכר טרחה על העבודה שלו, לכן חשוב מאוד שתשימו לכם תקציב לתשלום לפי שכר הטרחה שקבוע בחוק במדינת ישראל אותו שנוטריונים יכולים לגבות (כך תדעו מי עובר על החוק ולוקח מכם יותר משיכול לדרוש).
  2. ניסיון וותק במקצוע – חשוב לזכור כי עו"ד יהיה נוטריון רק כאשר הוא עבר את השנה העשירית שלו בתחום, אם הוא בעל פחות שנות ניסיון משציינו הוא לא בעל רישיון חוקי לעסוק בתחום.
  3. יחס אישי – לא מעט קורה שניגשים לנוטריון כדי להפעיל צוואה או לקחת משכנתא ואלו נושאים רגישים ואישיים שעליכם לעבור עם מי שיכול להיות רגיש אליכם ומקצועי.
  4. תרגום נוטריוני – תרגום נוטריוני תורם המון לניסיון המקצועי של הנוטריון. כדי לוודא את המומחיות שלו בתחום בדקו כי הוא מכיר את באופן מעמיק השפות אותן תבקשו שיתרגם לכם.
  5. בדקו את הרישיון – רישיון חוקי ותקף של נוטריון הוא הדבר היחיד שיכול להפוך עו"ד לנוטריון גם אם עבר את הועדה לאישור נוטריונים.

 

לסיכום

יש מספר דרכים לבחור את הנוטריון הטוב ביותר עבורכם כמו לבדוק האם הוא דורש מחיר שונה מהמותר בחוק, אם יש לו ניסיון מקצועי לפי הנדרש ממנו בחוק ורישיון פעיל ותקף ושיטת התרגום הנוטריוני שלו. לפני שניגשים לשכור את שירותיו של הנוטריון מומלץ לבדוק כי הוא אמין מספיק לדרוש את מה שמגיע לו ולא יותר, גם מומלץ לקבל המלצות וחוות דעת שונות כיוון שהרבה מהתהליכים אותם מבצעים עם נוטריון הם אישיים ורגישים מאוד.

עורכת דין

 

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
יש לך עסק? כך תייעל אותו

מאחורי כל עסק מצליח עומד מנהל שבוחן בתדירות גבוהה את דרכי ההתייעלות האפשריות שיובילו לשיפור ההתנהלות היום יומית. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע בהליך

קרא עוד »
פולוסה