חיפוש
חיפוש

כיצד לבחור את הקריירה המתאימה ביותר עבורך

ישנו משפט ידוע מאד "עבודה היא לא רק מצרך".

משמעותו של המשפט היא שהעבודה היא לא רק לכסף, אתה עובד גם לצורך הגשמה עצמית.

בדיוק בגלל זה בחירת קריירה היא לא פשוטה, זו החלטה שמעצבת את החיים שלך.

אנשים רבים מסתבכים בבחירת הקריירה.

אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר בהחלטה החשובה, ולעזור לכם להתמקד בעת ההחלטה מהי הקריירה המתאימה עבורכם.

 

התחילו בשאלה כללית

בשלב הראשון בעת חיפוש הקריירה העתידית שלכם, שאלו את עצמכם שאלה מאד כללית – מה מעניין אותי? כמובן שגם התשובה תהיה מאד כללית: ספורט, תזונה, משפט, מחשבים. כמובן שתשובה לא כללית מספקת הכוון מספיק לקריירה אבל התמקדות שכזו יכולה להוות נקודת התחלה טובה.

תוכלו לחפש במנועי חיפוש שונים את הנושא שמעניין אתכם ולראות איפה מלמדים עליו: https://yoram.walla.co.il.

 

חשבו על נקודות החוזק שלכם

למרבית האנשים הרבה יותר קל לחשוב על נקודות חולשה, אך בעת חיפוש קריירה צריך לחשוב מהן נקודות החוזק. אם לדוגמה אתה אדם מאד חומל שאוהב לעזור, אולי כדאי ללכת למקצוע טיפולי. אם את אוהבת לעבוד לבד, ומסודר, אולי כדאי לבחור בעבודה משרדית לכל אחד יש נקודות חוזק אליהם הוא מודע בסתר ליבו, ולכן עליו להתאים אותם לקריירה הבאה.

 

התעניינו בעבודות שונות ברשתות החברתיות ואצל מכרים

התחילו בלשאול מכרים על העבודות שלהם. אם אתם לא מכירים אף אחד שעובד בעבודה שעברה בראשכם, פתחו את הרשתות החברתיות ובדקו האם כתב שם על העבודה שבה התעניינתם. היופי בהפניית שאלות לאנשים שונים היא שתקבלו דעות רבות ומגוונות. בנוסף הרבה עבודות שנראות נוצצות במבט ראשוני מתגלות כמאתגרות ולעיתים שוחקות.

לכן, גם א הלימודים במקצוע אחד נראים לכם מעניינים, נסו לחשוב גם על היום שאחרי הלימודים בו תצטרכו לעשות את הפרקטיקה.

 

התאמה לשוק

השוק כיום מאד דינאמי, ויש הרבה עבודות חדשות שאנשים אפילו לא מודעים אליהם. נסו לא ללכת לעבודות שאתם חושבים שייתכן בעתיד ייעלמו מהעולם. לכו לעבודות חדשות שעוד בפיתוח.

בחירה שכזו יכולה לעזור בשני אופנים. ראשית, מאחר שאין אינפלציית אנשים במקצועות החדשים תוכלו להתברג בתפקדי מפתח. שנית, מאחר שזהו תחום חדש תוכלו להובילו אותו למקומות שאתם רוצים וזה ייצור עניין

 

ייעוץ מקצועי

אנשים רבים פונים כיום לייעוץ מקצועי שתפקידו למצוא בעבורכם את העבודה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר. בייעוץ המקצועי שואלים שאלות, נותנים מבחנים, ומציעים אפשרויות. כל הדרכים הללו מותאמת לאדם שעובר את הייעוץ המקצועי כך שבסוף התשובה שתתקבל בייעוץ אמורה להתאים ליכולותיו ולרצונותיו.

זכרו שהקביעות בייעוץ מקצועי הן לא המילה האחרונה, וגם אם יצא שאתם פחות טובים בתחום מסוים, זה לא אומר שלא תוכלו לעבוד בו אם זו התשוקה האמיתית שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם

פולוסה