חיפוש
חיפוש

כיצד לבחור אוכל לחתול שלכם והאם כדאי לגוון לו?

מזל טוב, הבאתם חתול הביתה – איזה כיף לכם. אתם בטח נרגשים מאוד ומנסים להבין איך לטפל בגוש הפרווה החדש שלכם, ואחד מהדברים החשובים ביותר הוא כמובן האוכל שהוא יקבל מכם. איגדנו עבורכם במאמר זה את כל הטיפים הכי חשובים בעזרתם תבינו כיצד לבחור אוכל לחתול שלכם בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

 

אז איך כדאי לבחור אוכל לחתול שלכם?

אז מה כדאי לכם לברר לפני שאתם בוחרים מזון לחתולים שלכם? ואיך לוודא שהאוכל שבחרתם מתאים לו, יעניק לו את כל הויטמינים והמינרלים שהוא צריך וימנע בעיות בריאותיות? איגדנו עבורכם את השלבים החשובים ביותר בתהליך:

 

התייעצו עם וטרינר

קודם כל ולפני הכל, כאשר אתם מביאים חתול חדש הביתה, בין אם מבית גידול או מעמותה, חשוב שתעברו אצל וטרינר שיסביר לכם בדיוק מה החתול שלכם צריך לאכול, כמה, ומתי. הוטרינר יוכל להצביע על בעיות רפואיות כלשהן שכדאי לשים לב אליהן, ואיך להתאים את המזון לגזע החתול. זכרו לשאול את הוטרינר את כל השאלות שעולות לכם בנוגע למזון עבור החתול – כי אין מי שיבין יותר טוב בעניין הזה מבעל מקצוע.

בחר מזון עבור החתולים שלך

בחור באוכל שמתאים לגיל החתול

בדיוק כמו לבני האדם, גם לחתולים ישנו מזון המותאם לגיל שלהם – בין אם מזון לגורי חתולים, לחתולים בוגרים, או לחתולים קשישים שצריכים התאמות תזונתיות שונות בכדי להישאר בריאים וחזקים לאורך כמה שיותר זמן. אל תתפתו להביא לחתול שלכם אוכל שאינו מתאים לגיל שלהם – אתם עלולים לצור אלם בעיו רפואיות ומחסור בויטמינים ומינרלים שהם צריכים לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים.

 

שימו לב לאיך החתול מגיב לאוכל

דרך מהותית להבין האם המזון שאתם מאכילים בו את החתול שלכם מתאים לו – הוא לראות איך הם מגיבים לאוכל. האם הם מלאי אנרגיה? חיוניים? שמחים ומאושרים? או שהם מקיאים, משלשלים, או חווים בעיות בריאותיות אחרות עקב המזון שאתם נותנים להם? חשוב לוודא בעיקר בהתחלה שהחתול מגיב טוב לאוכל ולא רגיש אליו בשום צורה. מזון לחתולים אקסלוזן הוא מותג שיכול להיות מותאם למגוון בעיות רפואיות ולעזור לחתול שלכם להישאר בריא וחזק.

 

בחרו במותג במחיר שתוכלו לעמוד בו והחליפו את האוכל בהדרגה

חשוב מאוד שתבינו מה ריאלי עבורכם לשלם כל חודש ובמה תוכלו לעמוד תקציבית – לא כל חתול צריך את המותגים הכי יוקרתיים ואתם לגמרי יכולים למצוא מותג שיעניק לחתול שלכם את כל מה שהוא צריך מבחינה תזונתית מבלי לשבור את הכיס שלכם.

במידה ואתם צריכים לעבור לאוכל מסוג אחר ולגוון אותו קצת, שימו לב שאתם עושים זאת בהדרגה – כי אם תחליפו את האוכל של החתול בבת אחת זה עלול לגרום לבעיות עיכול ולביקורים אצל וטרינרים וחבל. שלבו בין המזונות והחליפו אותם בהדרגה.

 

לסיכום

בכדי לבחור את האוכל הטוב ביותר שיתאים לחתול שלכם ולצרכים האישיים שלו, זכרו להתייעץ עם וטרינר, לבחור מזון שמתאים לגיל החתול, ולנתר את תגובת החתול מלמזון בכדי לשלשול אלרגיות או רגישות למצרכים מסוימים.

התייעץ עם וטרינר

אולי יעניין אותך גם

פולוסה