חיפוש
חיפוש

כיצד להימנע מהטעויות הנפוצות ביותר בגירושין

הליך הגירושין יכול להיות הליך שמסתיים במהירות ותוך שיתוף פעולה וכבוד בין שני בני הזוג, אולם הוא גם בהחלט עלול להתנהל בצורה אחרת לחלוטין.

הצורה האחרת הזו עלולה להביא איתה מריבות, ויכוחים, מחלוקות ואי הסכמות, שיובילו במהירות אל מדרון חלקלק של התדרדרות ההליך ופיצוץ גדול.

על מנת שתוכלו לעבור את ההליך בצורה כמה שיותר חלקה, החלטנו לספר לכם כיצד להימנע מהטעויות הנפוצות ביותר בגירושין, ולתת לכם כמה טיפים להתנהלות נכונה לאורך הדרך.

אז קדימה, שנתחיל?

 

מתגרשים? לפחות תעשו את זה נכון

הליך הגירושין הוא לא הליך שנעים לאף אחד מהצדדים. עצם העובדה שחיי הנישואין מתפרקים, והחלטות גורליות צריכות להתקבל – מקשה מאוד על הרבה מאוד אנשים, ומעבירה אותם תהליכים מאוד לא פשוטים מבחינה רגשית, פיזית וכלכלית כאחד. הליך גירושין הוא הליך שאותו צריך לעשות בצורה נכונה, על מנת להימנע עד כמה שניתן מחיכוכים, ולהגיע במהירות לסיום ההליך תוך כמה שיותר הסכמות.

הטיפ הראשון בעניין הזה הוא קבלת ייעוץ משפטי בגירושין. על ידי ייעוץ משפטי ניתן להיעזר בגורם מקצועי, שיכול להכווין אתכם אל עבר התנהלות נכונה, חוקית ומועילה. היות והליך הגירושין הוא הליך שמביא איתו לא מעט מהמורות, שווה להתייעץ עם מישהו שיודע איך לעשות את זה כמו שצריך.

 

להימנע מהטעויות הנפוצות ביותר בגירושין – להיצמד לחוק

הליך הגירושין הוא הליך שמתנהל בכפוף לחוק, וקיימים מספר סעיפים ברורים ביותר באשר לכל הזכויות ולכל החובות החלות עליכם במסגרתו. אם בחרתם שלא לקחת ייעוץ משפטי בגירושין, או שאתם ממתינים עם הצעד הזה לשלב קצת יותר מאוחר – כדאי שלפחות תגיעו מוכנים ותיערכו לתהליך באופן עצמאי.

קראו קצת על החוקים הקשורים בהליך הגירושין, והתחילו להכיר מונחים חשובים כמו דמי מזונות, משמורת משותפת, חלוקת רכוש, הסדרי ראייה ועוד. ככל שתגיעו מוכנים יותר, כך תדעו טוב יותר לאן אתם רוצים לכוון וגם להגיע במסגרת תהליך הגירושין.

 

דברו עם חברים קרובים

לצערנו, הליכי הגירושין במדינת ישראל הם נפוצים ביותר. עד כמה נפוצים? ובכן, מדברים היום על זוג אחד מתוך שלושה שימצא את עצמו מטפס על מדרגות הרבנות, ומבקר בבתי המשפט באופן תדיר. את הנתון הזה אתם יכולים להפוך ליתרון עבורכם, שכן אתם יכולים להתייעץ עם חברים קרובים או בני משפחה שלכם שעברו את הליך הגירושין בעצמם. הם יוכלו לשתף אתכם בטעויות שהם עשו לאורך הדרך, ולייעץ לכם על דרכי פעולה מתוך הניסיון והעבר שלהם.

 

להימנע מטעויות נפוצות בגירושין – אפשר לעשות את זה

לסיכום, ניתן להבחין בכך שקיימות לא מעט דרכי פעולה שיוכלו לצמצם את כמות הטעויות שאותן אתם תעשו לאורך הדרך. כידוע, טעויות שכאלו עלולות לעלות לכם ביוקר ולהוביל אתכם אל עבר קבלת החלטות שהן לא בדיוק לטובתכם, וחבל. יישמו את כל הטיפים החשובים שלנו והתגרשו בצורה נכונה וטובה. בהצלחה!

 

בית משפט

אולי יעניין אותך גם

עריכת דין
7 דברים שעושה עו"ד משפחה

בכל הנוגע לגירושין ולעניינים משפטיים הקשורים למשפחה, לעורך דין דיני משפחה תפקיד מכריע בהדרכת לקוחותיו בתהליך מורכב זה. עורכי דין אלו, הינם בעלי ידע נרחב

קרא עוד »
פולוסה